  • 11. Data: 2007-04-13 09:06:35
    Temat: Re: zakup windows xp OEM
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Stąd, że nowa instalacja będzie wymagała aktywowania w M$. Zostanie
    > wygenerowany inny kod niż podczas pierwszej aktywacji. I nie dokonasz
    > aktywacji on-line - trzeba dzwonić i wytłumaczyć co jest powodem ponownej
    > aktywacji na sprzęcie o innych parametrach.

    a musze aktywowac? Jakos ludzie z piratami sobie radza i nieaktywuja?
    No i co to znaczy zmiana kompa? Zmiana plyty, procesora, jednego i drugiego
    jednoczesnie, zmiana dysku a moze wymiana myszki?

    Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam
    na swoim domowym komputerze, a Unixa nie i nie zamierzam.

  • 12. Data: 2007-04-13 09:52:27
    Od: "Darek" <b...@m...pl>

    marnej jakosci informatorow tu masz........ jesli masz nowy zakupiony system
    XP OEM to bez problemu go zainstalujesz i aktywujesz przez internet (lub
    telefon) i bedziesz 100% legalny

  • 13. Data: 2007-04-13 09:56:30
    Od: Marcin Kania <m...@p...fm>

    Budzik napisał(a):
> [...]
    > No i co to znaczy zmiana kompa? Zmiana plyty, procesora, jednego i drugiego
    > jednoczesnie, zmiana dysku a moze wymiana myszki?

    Zmiana kilku parametrow jednoczesnie - plyty,procesora,dolozenie
    pamieci. Zmiana dysku pewnie tez jest postrzegana jako zmiana sprzetowa.
    Do 3 "zmian" sprzetu sie nie pluje, powyzej 3 musisz aktywowac ponownie
    system (bardzo czesto tylko przez internet, bez dzwonienia do M$).
    Wymiana myszki raczej sie nie kwalifikuje jako zmiana sprzetowa maja
    wplyw na windowsa.

    Coz - ludzie z piratami sobie radza innymi metodami niz dzwonienie do
    Microsoftu. Musisz pamietac ze kupiles system OEM, czyli przywiazany do
    danego komputera.

    Mozna naginac oczywiscie - przyklad - zakup Office dla studentow i
    wersji "normalnej" - nikt Cie nie sprawdzi czy masz legitymacje
    studencka i kupisz, ba - dostaniesz tez fakture i wszystko wg Ciebie
    bedzie legalnie. Tylko taki zakup nie bedzie sie roznil od zakupu "na
    stadionie", bo tez bedzie legalny inaczej. Coz, OEM to OEM i koniec,
    zawsze mozna zaplacic pare zlotych wiecej i kupic wersje pudelkowa.
    Umiera komputer - umiera system do niego przywiazany. Inna sprawa jest
    modernizacja komputera i dokladanie mu czegos-tam i ponowna aktywacja
    Windowsa. Jakos nigdy nie mialem z tym problemow, tak przy aktywacji (po
    modernizacji) przez Net jak i przez telefon.

    Z powazaniem
    Marcin Kania

  • 14. Data: 2007-04-13 10:51:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@p...fm napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > dzwonienia do M$). Wymiana myszki raczej sie nie kwalifikuje jako
    > zmiana sprzetowa maja wplyw na windowsa.

    czyli moge wymienic procesor + plyte + pamiec i aktywowac ponownie?
    A potem np. wymienic dysk i karte graficzna i znow aktywowac?
    Wniosek - przy wymianie kompa (w razie zmiany gniazna karty graficznej)
    trzseba kupowac plyte ze zintegrowana grafika... :)

    > Coz - ludzie z piratami sobie radza innymi metodami niz dzwonienie do
    > Microsoftu. Musisz pamietac ze kupiles system OEM, czyli przywiazany
    > do danego komputera.

    ok, ale pytanie czy moge kupic OEM i go nie aktywowac, a poradzic sobie
    wlasnie w ten inny sposób?

  • 15. Data: 2007-04-13 11:02:11
    Od: Marcin Kania <m...@p...fm>

    Budzik napisał(a):

    > czyli moge wymienic procesor + plyte + pamiec i aktywowac ponownie?
    > A potem np. wymienic dysk i karte graficzna i znow aktywowac?

    Tak, mialem takie przypadki - aktywacja ponowna odbyla sie bez problemu.

    > Wniosek - przy wymianie kompa (w razie zmiany gniazna karty graficznej)
    > trzseba kupowac plyte ze zintegrowana grafika... :)

    Niekoniecznie

    > ok, ale pytanie czy moge kupic OEM i go nie aktywowac, a poradzic sobie
    > wlasnie w ten inny sposób?

    Wtedy po co zabawa z kupowaniem? Idz na gielde, sciagnij z netu - na
    jedno wyjdzie. Jezeli myslisz o wymianie bebechow w kompie co tydzien,
    to doloz pare zl i kup sobie wersje pelna a nie OEM. Ile razy mozna
    wymieniac dysk czy pamiec?

    Niezarejestrowany system skonczy dzialanie po 30 dniach bez aktywacji.
    Mozna go "przekonac" ze jest zarejestrowany tylko ponawiam pytanie po
    co? To tak jak kupic sobie samochod i jezdzic na rowerze zeby samochod
    sie nie zuzyl za bardzo ...

    Marcin Kania

  • 16. Data: 2007-04-13 12:06:34
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@p...fm napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Tak, mialem takie przypadki - aktywacja ponowna odbyla sie bez problemu.

    rozumiem

    > Niekoniecznie

    a cos wiecej? Bo jezeli bede zmieniał kompa i wymienie plyte, procek a co
    sa tym idzie równiez pamiec i grafe to juz beda 4 czesci.
    Gdzie bład w rozumowaniu?

> [...]
    > jedno wyjdzie. Jezeli myslisz o wymianie bebechow w kompie co tydzien,
    > to doloz pare zl i kup sobie wersje pelna a nie OEM. Ile razy mozna

    Po co kupowac? Po to zeby miec legalny system.
    Pare złotych dolozyc? Toz BOX kosztuje prawie 3 x wiecej...
    Po co nie rejestrowac - moze z braku sympatii dla MS :))
    Ile razy mozna zmieniac bebechy? Hmmm, ja pierwszy raz skorzystałem z XP
    jakies 3 albo 4 lata temu, VISTE przetestuje pewnie za 3-4 lata. Sam sobie
    odpowiedz, ile razy mozna zmieniac kompa przez 8 lat...

> [...]
    > Mozna go "przekonac" ze jest zarejestrowany tylko ponawiam pytanie po
    > co? To tak jak kupic sobie samochod i jezdzic na rowerze zeby samochod

    to porównanie wydaje mi sie nietrafne, bo system aktywowoany i
    nieaktywowany maja taka sama funkcjonalnosc w przeciwienstwie do porównania
    samochód-rower.
    Chce miec legalny system, wiec go kupuje - co w tym dziwnego?

    "Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.
    Wszyscy je widzą." - Konfucjusz

  • 17. Data: 2007-04-13 12:45:20
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Budzik napisał(a):

    > a musze aktywowac?

    Oczywiscie, ze nie musisz bo zawsze przeciez mozesz ukrasc...

    j.

  • 18. Data: 2007-04-13 13:18:30
    Od: Marcin Kania <m...@p...fm>

    Budzik napisał(a):
    > a cos wiecej? Bo jezeli bede zmieniał kompa i wymienie plyte, procek a co
    > sa tym idzie równiez pamiec i grafe to juz beda 4 czesci.
    > Gdzie bład w rozumowaniu?
    Nie wiem jak dokladnie Microsoft liczy zmiany sprzetowe, czytalem
    wlasnie ze naliczana jest "suma kontrolna" na podstawie podstawowych
    bebechow, wiec moze sie okazac, ze wymiana plyty glownej z grafika
    bedzie tym samym co wymiana plyty glownej i wymiana karty graficznej. To
    juz sa bardzo techniczne rzeczy - proponuje zadzwonic do Microsoftu.

    > Po co kupowac? Po to zeby miec legalny system.
    Legalny system wymaga rejestracji. Kropka.

    > Pare złotych dolozyc? Toz BOX kosztuje prawie 3 x wiecej...
    Dlategoz wlasnie OEM posiada pewne ograniczenia, z czym godzisz sie
    dokonujac zakupu za nizsza cene.

    > Po co nie rejestrowac - moze z braku sympatii dla MS :))
    Coz, z braku sympatii mozesz nie podac wlasnych danych przy rejestracji.
    Ale tak jak po zakupie auta trzeba dokonac jego rejestracji, tak po
    zakupie Windowsa tez. Ktos tak wymyslil (niekoniecznie moze dobrze) i juz...

    > Ile razy mozna zmieniac bebechy? Hmmm, ja pierwszy raz skorzystałem z XP
    > jakies 3 albo 4 lata temu, VISTE przetestuje pewnie za 3-4 lata. Sam sobie
    > odpowiedz, ile razy mozna zmieniac kompa przez 8 lat...

    Wez tez pod uwage ze przez 8 lat zmienia sie i systemy operacyjne i
    zmieni sie sposob licencjonowania - patrzac na historie windowsow 95-XP.
    Pozostaje pytanie pewnie - po ilu wymianach komputer przestaje byc Twoim
    "starym" komputerem a staje sie komoputerem "nowym". Widzialem pare
    dyskusji na ten temat - poszukaj w necie. Zachecam tez do zadzwonienia
    do M$ i zasiegniecia info u zrodla.

    > to porównanie wydaje mi sie nietrafne, bo system aktywowoany i
    > nieaktywowany maja taka sama funkcjonalnosc w przeciwienstwie do porównania
    > samochód-rower.
    I tu sie mylisz. System nieaktywowany bedzie sluzyc Ci przez 30 dni,
    pozniej juz tylko daje mozliwosc aktywacji, nie spelniajac swojego
    zadania jako "system operacyjny".

    > Chce miec legalny system, wiec go kupuje - co w tym dziwnego?

    Nic dziwnego, trzeba szanowac osoby doceniajace trud paru(set) osob
    ktore tworzyly XP. Mozna dyskutowac co do wysokosci kwoty za ten zakup -
    ale to system rzeka. Nie bardzo tylko rozumiem po co kombinacje z
    nieaktywowaniem systemu, ktory zakupiony zostal oryginalnie.

    Marcin Kania

  • 19. Data: 2007-04-13 16:06:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@p...irc.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Oczywiscie, ze nie musisz bo zawsze przeciez mozesz ukrasc...

    ale pytam czy musze aktywowac, po tym jak kupie.

    "Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów"
    Jan Jakub Rousseau

  • 20. Data: 2007-04-13 16:21:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@p...fm napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Legalny system wymaga rejestracji. Kropka.

    o to mi chodziło - dzieki.

> [...]
    > Ale tak jak po zakupie auta trzeba dokonac jego rejestracji, tak po
    > zakupie Windowsa tez. Ktos tak wymyslil (niekoniecznie moze dobrze) i

    hehehe
    ale samochodu nie rejestruje u producenta, wiec porównanie raczej niecelne.

> [...]
    > Widzialem pare dyskusji na ten temat - poszukaj w necie. Zachecam tez
    > do zadzwonienia do M$ i zasiegniecia info u zrodla.

    jak kupie XP to chyba licencja przez te 8 lat mi sie nie zmieni?

    > I tu sie mylisz. System nieaktywowany bedzie sluzyc Ci przez 30 dni,
    > pozniej juz tylko daje mozliwosc aktywacji, nie spelniajac swojego
    > zadania jako "system operacyjny".

    jak juz tu pisano - jakos sobie ludzie z tym radza. :)

    udało im się znaleźć sposób, żeby z tym żyć." William Wharton