  • 1. Data: 2003-09-29 19:51:05
    Temat: zakup na allegro
    Od: "Atamanka" <a...@W...onet.pl>

    Nie ja pierwsza i nie ostatania zapewne, ale...
    Kto ma wiec czas, zapraszam do lektury listu.

    Jakies dwa miesiace temu kupilam na allegro od czlowieka o nicku
    pzimny( http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=8343 )
    karte 256MB sandisc. Przez miesiac dzialala w porzadku. Pozniej
    zaczely sie problemy.
    Skontaktowalam sie w tym Panem. Na poczatku zwrocil mi uwage, ze
    sprzedaje karty bez gwarancji. Ja naiwna myslalam, ze nowe= z
    gwarancja :>
    Nic to, widocznie jednak moje nalegania, co do zalatwienia tej sprawy
    daly skutek. Pan Piotr odebral osobiscie karte ode mnie jakis miesiac
    temu. Zaproponowal dwa wyjscia: 1. doplacam 100zl a On kupuje w
    normalnym sklepie karte.
    2. On kupi karte i zareklamuje ja w sklepie, wtedy odda mi kase. Od
    samego poczatku nei zgadzalam sie na doplaty. Od tamtej pory co jakis
    czas pytalam sie na GG coz moja karta. W tamtym tygodniu juz wzial
    ode mnie ponownie adres, aby mi wyslac sprawna karte lub pieniadze.
    Nic z tego, dzis zazyczyl sobie 100zl doplaty, bo sprawa przybrala
    inny przebieg. W sklepie uznali reklamacje i dali nowa karte.
    Wkurzylam sie, bo na poczatku powiedzialam, zadnych doplat.
    Teraz ten Pan wytacza inny argument:
    - ze nie jest pewien, czy to jest karta zakupiona od Niego (to po co
    zaczynal cala sprawe zalatwiania reklamacji, skoro nie jest pewien,
    czy to Jego karta?).
    Wydaje mi sie, ze kazda transakcja na allegro jest umowa handlowa,
    wiec obowiazuja zasady rekojmi.
    Dzis sprawa stanela na tym, ze ja do konca tygodnia dalam temu Panu
    czas na dostarczenie mojej karty( tej uszkodzonej, bo wiem na czym
    polega jej usterka) a On zakomunikowal, ze wysle mi jakas inna,
    zepsuta o tej samej pojemnosci.
    Co z tym fantem poczac?

    --
    Aga

  • 2. Data: 2003-09-29 20:00:54
    Temat: Re: zakup na allegro
    Od: "Doktor L" <doktorlubicz[:-)]@op.pl>

    Użytkownik "Atamanka" <a...@W...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:3dd0.0000013f.3f788d29@newsgate.onet.pl...
> [...]
    > czas na dostarczenie mojej karty( tej uszkodzonej, bo wiem na czym
    > polega jej usterka) a On zakomunikowal, ze wysle mi jakas inna,

    zgłosić sprawę do allegro oraz opisać problem na grupie alt.pl.allegro

    pozdrawiam
    DL.

  • 3. Data: 2003-09-30 01:18:34
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <3...@n...onet.pl>, Atamanka wrote:
> [...]
    > Skontaktowalam sie w tym Panem. Na poczatku zwrocil mi uwage, ze
    > sprzedaje karty bez gwarancji. Ja naiwna myslalam, ze nowe= z

    No naiwna, naiwna bo nawet jeśli byś kupiła nową w sklepie to wcale nie
    musiałoby być gwarancji.

    > Wydaje mi sie, ze kazda transakcja na allegro jest umowa handlowa,
    > wiec obowiazuja zasady rekojmi.

    To rękojmi w końcu czy gwarancji? A konkretniej, to podałaś za mało
    danych. Czy ten pan jest przedsiębiorcą czy osobą prywatną? Jeśli
    przedsiębiorca to możesz reklamować z tytułu niezgodności towaru z umową.
    Jeśli osoba prywatna, to z tyt. rękojmi o ile nie została wyłączona, ale
    tu nie jestem pewien na kim spoczywa ciężar udowodnienia, że wada istniała
    w momencie wydania towaru.

> [...]
    > czas na dostarczenie mojej karty( tej uszkodzonej, bo wiem na czym
    > polega jej usterka) a On zakomunikowal, ze wysle mi jakas inna,

    Najpierw wyjaśnić brakujące "szczegóły" :)

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2003-09-30 05:13:47
    Od: "Atamanka" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > tu nie jestem pewien na kim spoczywa ciężar udowodnienia, że wada istniała

    Nie wiem, czy jest przedsiebiorca, czy osoba fizyczna. Sprzedaje na allegro, ma
    ponad tysiac komentarzy. Wada pojawila sie dopiero po miesiacu uzytkowania.

    Czy to, co wyzej napisal, to te potrzebne Ci szczegoly? :)
    --
    Aga

  • 5. Data: 2003-10-01 05:03:06
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

> [...]
    > ponad tysiac komentarzy. Wada pojawila sie dopiero po miesiacu uzytkowania.

    > Czy to, co wyzej napisal, to te potrzebne Ci szczegoly? :)

    Ee. Musisz wiedzieć z kim pod względem formalnym masz do czynienia bo
    inaczej nie wiadomo jak to ruszyć. Jeśli to był zakup konsumencki czyli
    niejako w sklepie choć wysyłkowo, to stosuje się głównie przepisy o
    sprzedaży konsumenckiej. Jeśli od osoby prywatnej to Kodeks Cywilny.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2003-10-01 06:47:53
    Od: "Atamanka" <a...@W...onet.pl>

> [...]
    > niejako w sklepie choć wysyłkowo, to stosuje się głównie przepisy o
    > sprzedaży konsumenckiej. Jeśli od osoby prywatnej to Kodeks Cywilny.

    Sprzedaje na allegro, nie wiem, czym sie zajmuje poza ta dzialalnoscia.

    --
    Aga