  • 1. Data: 2008-04-12 07:02:43
    Temat: zakup działki - na co zwrócic uwage
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    Witam

    Kilka dni temu zadawałem pytanie dotyczące
    Zakupu działki a konkretnie ustanowienia pełnomocnictwa,
    Na jednego z członków mojej rodziny.

    Na zakup nie zdecydowałem się jeszcze w 100% ale
    Bardziej jestem na tak niż na nie.

    W związku z zakupem mam pytanie do ludzi którzy już przechodzi
    Tą procedurę i wiedzą z doświadczenia na co zwrócić uwagę.

    Działka została wydzielona z większej połaci gruntu. Działka
    Na dzień dzisiejszy nie posiada własnej księgi wieczystej - ale to
    chyba normalne, że właściciel nie założył nowej KW przed sprzedażą.

    Cały grunt jest obciążony hipoteką co jest zapisane w dziale IV KW.
    Właściciel posiada zgodę z banku na bezciężarowe odłączenie działki
    i tu podany numer działki , którą chcę nabyć
    (czy mogę w banku sprawdzić autentyczność poświadczenia - czy bank
    udzieli mi informacji na temat kredytobiorcy - przypuszczam, że nie).

    Kolejna sprawa to fakt że całość gruntu jest obciążona prawem dożywocia
    na rzecz 2 osób. I tu znowu mam oświadczenie o zrzeczeniu się prawa
    dożywocia na rzecz działki, którą chcę nabyć, spisane notarialnie. Czy
    mogę sprawdzić autentyczność takowego dokumentu, czy notariusz udzieli
    mi takich informacji?

    Ostatnia rzecz to obciążenie gruntów umowami z jakąś firmą - chodzi o
    wieloletnią dzierżawę. Tu mam dokument z tejże firmy - już nie notarialny -
    że ich
    roszczenia dotyczą tylko działki i tu podany numer xxx/xx, który nie jest
    numerem
    działki, którą chcę nabyć.

    Właściciel dał mi do przejrzenia oryginały wszystkich dokumentów o których
    pisałem.

    Kolejna sprawa to oprócz sprawdzenia KW chcę w gminie sprawdzić plan
    zagospodarowania. Widziałem również dokument z gminy że działka będzie
    pełnić funkcje zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej wolnostojącej.

    Czy na coś jeszcze zwrócić uwagę, żeby się nie wkopać. Przepraszam
    za tak długi post, ale wydatek na działkę jest dość spory a przeoczyć coś
    bardzo łatwo. Zresztą i tak wybieram się jeszcze do notariusza z tymi
    dokumentami, aby zaopiniował czy wszystko jest w porządku.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 2. Data: 2008-04-12 09:31:27
    Temat: Re: zakup działki - na co zwrócic uwage
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    Darek napisał
> [...]
    > notarialny - że ich
    > roszczenia dotyczą tylko działki i tu podany numer xxx/xx, który nie

    Obawiam sie, ze w tym wypadku bedzie konieczne notarialne
    poswiadczenie podpisow na tym dokumencie.

    pozdrawiam
    Gosia

  • 3. Data: 2008-04-12 09:48:48
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > Obawiam sie, ze w tym wypadku bedzie konieczne notarialne poswiadczenie
    > podpisow na tym dokumencie.

    ok. |Dziekuje za odpowiedz.

    A czy notarialne poświadczenie również może być wymagane
    przy zaświadczeniu z Banku?
    Chodzi o pismo z banku o bezobciążeniowym odłączeniu działki.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 4. Data: 2008-04-12 10:21:30
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    Darek napisał
    > A czy notarialne poświadczenie również może być wymagane
    > przy zaświadczeniu z Banku?
    > Chodzi o pismo z banku o bezobciążeniowym odłączeniu działki.

    Oświadczenie Banku nie musi miec notarialnie poswiadczonych podpisow.
    Natomiast zarowno do kancelarii jak i do sadu wieczystoksiegowego
    nalezy zlozyc oryginal, w ostatecznosci - do sadu notarialnie
    poswiadczona kopie.

    pozdrawiam
    Gosia