  • 1. Data: 2003-01-31 15:10:03
    Temat: zakonczenie spolki cywilnej-jakie kroki?
    Od: "Hania" <v...@g...pl>

    Witam,

    Posiadam 85 % udzialow w s.c. prowadzonej z mezem.
    Chcialabym to zakonczyc - jakie kroki powinnam podjac?
    Poza tym nie chcialabym, by maz dowiedzial sie o tym wczesniej. Wydaje mi sie
    bowiem, ze "na zlosc" mi moglby wystawic jakies "lewe" faktury tak, bym
    zaplacila za nie podatek.
    Bylam w USkarbowym, dysponentka powiedziala, ze nie mam wypelniac PIT1,
    tylko w Urzedzie Miejskim wyrejestrowac spolke, pozniej w UStatystycznym
    wyrejestrowac Regon, nastepnie i ja i maz musimy cos tam podpisac... no i cos
    mi tu nie pasuje, tym bardziej, ze dysponentka nie byla pewna tego, co mowi...
    Pozdrawiam
    Hania

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2003-01-31 17:22:36
    Temat: Re: zakonczenie spolki cywilnej-jakie kroki?
    Od: A...@w...net.pl (Artur Golański)

    "Hania" <v...@g...pl> napisał:

    >Posiadam 85 % udzialow w s.c. prowadzonej z mezem.
    Czy jest to prawnie możliwe ? IMHO być po 50 %

    >tylko w Urzedzie Miejskim wyrejestrowac spolke,
    Znow ZTCW s.c. byly wyrejestrowane w marcu ubr. z mocy prawa.
    Obecnie powinniscie prowadzic dzialalnosc w formie s.c. dwoch
    oddzielnych podmiotow (kazdy ma zarejestrowana dzialanosc na swoje
    nazwisko). Mozesz zglosic wniosek o zakonczenie twojej dzialalnosci.
    Jesli wasza s.c. tworza tylko dwa podmioty, to po rezygnacja jednego
    ze wspolnikow, zakonczona zostanie dzialnosc spolki (s.c. nie moze byc
    jednoosobowa).
    Zglaszasz w US zakonczenie swojej dzialalnosci i tym samym
    dzialalnosci w formie spolki. Dalej postepujesz zgodnie z zawarta
    umowa s.c. i wymogami US dotyczaca zakonczenia dzialalnosci.
    Maz na nic nie musi wyrazac zgody, ale oczywiscie za wszelkie
    zobowiazania odpowiadacie solidarnie.

    >pozniej w UStatystycznym wyrejestrowac
    Zglosic zakonczenie.

    Artur Golański

  • 3. Data: 2003-02-03 08:15:58
    Od: "Hania" <v...@g...pl>

> [...]

    >Obecnie powinniscie prowadzic dzialalnosc w formie s.c. dwoch
    >oddzielnych podmiotow (kazdy ma zarejestrowana dzialanosc na swoje

    Chyba tak jest, cos slyszalam (przepraszam za ignorancje - maz prowadzil s.c.
    i wszelka zwiazana zen dokumentacje, a ja mu ufalam)

> [...]
    >jednoosobowa).
    >Zglaszasz w US zakonczenie swojej dzialalnosci i tym samym

    No to co mi opowiadala pracownica US????
    W jakiej formie i na jakim druku zglaszam zakonczenie?

    > Dalej postepujesz zgodnie z zawarta
    >umowa s.c. i wymogami US dotyczaca zakonczenia dzialalnosci.
    >Maz na nic nie musi wyrazac zgody, ale oczywiscie za wszelkie
    >zobowiazania odpowiadacie solidarnie.

    Solidarnie, czyli po polowie, czy relatywnie do posiadanych udzialow?

    >Zglosic zakonczenie.
    >
    >Artur Golański

    Dziekuje za odpowiedz,