  • 1. Data: 2002-11-18 17:27:26
    Temat: zaklocanie ciszy nocnej - jakie konsekwencje
    Od: "pietruszek" <e...@g...pl>

    Co grozi osobie ktora zaklacala po pijaku cisze nocna znajdujac sie w
    mieszkaniu. I jaki kodeks tu sie stosuje??

    Piotr

  • 2. Data: 2002-11-18 19:57:15
    Temat: Re: zaklocanie ciszy nocnej - jakie konsekwencje
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pietruszek" <e...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Co grozi osobie ktora zaklacala po pijaku cisze nocna znajdujac sie w
    > mieszkaniu. I jaki kodeks tu sie stosuje??

    kodeks wykroczen
    Art. 51. § 1. Kto krzykiem, hałasem, alarmem lub innym wybrykiem zakłóca
    spokój, porządek publiczny, spoczynek nocny albo wywołuje zgorszenie w
    miejscu publicznym,

    - podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny.

    § 2. Jeżeli czynokreślony w § 1 ma charakter chuligański lub sprawca
    dopuszcza się go, będąc pod wpływem alkoholu,

    - podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny.

    § 3. Podżeganie i pomocnictwo są karalne.

    ssj5

  • 3. Data: 2002-11-18 20:03:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Stosuje się w pierwszej kolejności kodeks wykroczeń i grozi za to grzywna.
    Jeśli zakłócanie stanie się częste, to może dojść do eksmisji lokatora, ale
    to dość trudna droga, więc bywa stosowana jedynie w rażących przypadkach. No
    jeszcze mogą mu naubliżać sąsiadki, ale jak będzie pijany, to nawet nie
    zauważy.

  • 4. Data: 2002-11-18 23:56:02
    Od: "kuba rayski" <k...@M...kalafior.net>

    Art. 51. § 1. Kto (...) alarmem (...) zakłóca
    spokój, porządek publiczny, spoczynek (...)
    - podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny.

    czy to znaczy ze jesli napadna mnie w nocy, na osiedlu i zaczne wzywac
    pomocy to moge zostac za to aresztowany?

    ;)

    kuba

  • 5. Data: 2002-11-19 21:31:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Nie! Będzie ta stan wyższej konieczności, w ramach którego poświęcisz
    mniejsze dobro, jakim jest spokojny sen obywateli na rzecz większego dobra,
    jakim jest Twoje życie. Oczywiście przy założeniu, że będziesz wołał o pomoc
    z zamiarem przywołania kogoś, nie zaś w celu zwrócenia uwagi mieszkańców
    osiedla, że jesteś bohaterem i dałeś po pysku napastnikowi. ;-))