  • 51. Data: 2008-02-29 10:45:49
    Temat: Re: zakładanie spółki z o.o. - wpłata kapitału
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 29 Feb 2008 11:42:11 +0100, Dombrek napisał(a):

    > Moje pytanie dotyczyło tylko
    > kwestii wpłaty rzeczywistej (lub nie) kapitalu zakładowego,

    Tak, powinieneś wpłacić. W praktyce przy rejestracji niektóre sądy
    wymagają dowodu na wpłatę środków na rachunek bankowy (w większości
    wystarczy oświadczenie zarządu).

    Wyprowadzić pieniędzy później nie możesz, chyba że masz na myśli po
    prostu realizację należności spółki. Ale pamiętaj, że w przypadku
    czynności między spółką a członkami zarządu itd. nie jest to takie proste.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o prawie, ale wstydzicie się zapytać

  • 52. Data: 2008-03-02 14:18:56
    Od: Bibi <b...@p...fm>

    > Wyprowadzić pieniędzy później nie możesz,

    Może, tylko nie powinien :)

  • 53. Data: 2008-03-02 16:02:58
    Od: "dekazzze" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Bibi" <b...@p...fm> napisał w wiadomości
    g.googlegroups.com...

    > Może, tylko nie powinien :)

    zakładałem ostatnio sp z o.o. i żadnych pieniędzy na żadne konto (jeszcze
    nie istniało) nie wpłacałem oczywiście, bo konto założysz później a
    pieniądze muszą się znajdować w majątku firmy, czyli jeśli je weźmiesz i
    zdefraudujesz bez pokrycia w dokumentacji to w razie jakichś problemów
    możesz mieć kłopoty.. Jednak wcale przecież nie muszą koniecznie leżeć na
    koncie firmowym.

    faktycznie wyprowadzić na dziko - czyli wypłacić i roztrwonić - nie wolno
    ale tutaj jeszcze pozostaje interpretacja terminu "wyprowadzić" i jak
    pisałem jeśli faktycznie nie masz tych pieniędzy a chcesz koniecznie założyć
    sp z o.o. to może się źle skończyć w razie niewypału.

    pzdr,
    dkzzzzzzzz.

  • 54. Data: 2008-03-02 21:05:35
    Od: "Jackare" <j...@1...com>

    > OK, ale załóżmy, że firma nie ma ani aut, ani innych maszyn, ani
    > nieruchomości. Czy musi mieć wtedy gotówkę?
    a nie może mieć prawa lub kilku wartości prawnych o takiej wartości ???