  • 21. Data: 2008-02-28 12:42:41
    Temat: Re: zakładanie spółki z o.o. - wpłata kapitału
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Dombrek napisał:
    > A musi być "w organizacji"?
    > Jak zrobić, żeby ten etap pominąć?

    Nie pominiesz tego.
    To głupota naszego prawa.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 22. Data: 2008-02-28 12:43:43
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

    > W praktyce, to trzeba po prostu poświadczyć, że pieniądze są wpłacone.
    > Natomiast może pojawić się problem w przypadku rozwiązywania spółki -
    > jeśli tych pieniędzy nie będzie, to poświadczającym może grozić
    > odpowiedzialność karna.
    >
    > Przynajmniej tak było jeszcze 4 lata temu.

    Ok, a co jeśli te pieniądze zostały wydane, np. na zakup jakiegoś
    urządzenia, które się zamortyzowało po paru latach? Czyli pieniądze
    "zniknęły"? Trzeba wtedy jakoś uzupelnić te pieniądze?
    Dombrek

  • 23. Data: 2008-02-28 12:47:29
    Od: Arek <a...@e...net>

> [...]
    > urządzenia, które się zamortyzowało po paru latach? Czyli pieniądze
    > "zniknęły"? Trzeba wtedy jakoś uzupelnić te pieniądze?

    Jeżeli chcesz się zabierać za interesy bez podstawowej wiedzy
    ekonomicznej to może lepiej usiądź i poczekaj aż Ci przejdzie :)

    Bo cienko to widzę :(

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 24. Data: 2008-02-28 13:28:01
    Od: kauzyperda <l...@Z...eu>

    Arek pisze:
    > W praktyce to musisz przedłożyć dowód wpłaty na konto.

    Gdzie? W sadzie?
    A na jakiej podstawie?
    /ew. gdzie jest taka praktyka?/

    --
    pozdr
    luck

  • 25. Data: 2008-02-28 13:34:57
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 28 Feb 2008 14:28:01 +0100, kauzyperda napisał(a):

    > Gdzie? W sadzie?
    > A na jakiej podstawie?
    > /ew. gdzie jest taka praktyka?/

    Podobno w niektórych sądach próbowali żądać dowodu wpłaty na rachunek
    bankowy, aczkolwiek pomysł się rozbił, bo nie ma banku, który założyłby
    rachunek spółce w organizacji (brak regon i nip).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o prawie, ale wstydzicie się zapytać

  • 26. Data: 2008-02-28 15:02:24
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 28 Feb 2008 11:47:10 +0100, "Dombrek" <d...@p...onet.pl>
    wrote:

    >jeśli np. nie wpłacił
    >wystarczającej ilość pieniędzy (nie wiem czy dobrze tłumaczę, np. wspólnik
    >ma udział 25k, ale wpłacił tylko 5k, więc w razie roszczeń będzie mu można
    >ściągnąć z majątku pozostałe 20k)
    Zarzad spolki sklada do sadu oswiadczenie ze kapital zakladowy zostal
    przez wspolnikow w calosci wplacony (do kasy spolki).

    >No i druga kwestia: wspólnicy wpłacili 50k, ale spółka poniosła jakieś
    >koszty (np. 45k) i jeszcze nie ma przychodu. Więc przez pewien czas i tak
    >tych 50k nie będzie - może być taka sytuacja?
    Te 50k mozna wydawac. Spolka moze kupic meble, sprzet, zaplacic
    pracownikom, dostawcom, podwykonawcom.

    O tym wszystkim co mozna a co nie opowie Ci doswiadczony pracownik
    biura rachunkowego ktore bedzie prowadzilo tej spolce ksiegowosc. Bo
    chyba nie zamierzasz sam prowadzic ksiag handlowych skoro nie masz
    pojecia o tym co mozna zrobic z kapitalem? aaaa i to biuro rachunkowe
    spolka tez oplaci z tych pieniedzy ;)

    WAM
    --
    www.wakacje2008.info

  • 27. Data: 2008-02-28 15:05:13
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 28 Feb 2008 12:10:39 +0100, "Piotr [trzykoty]"
    <t...@o...pl> wrote:

    >No, ale jak go wypłaci to już nie będzie i co wtedy z odrębnym majątkiem
    >spółki jak wreszcie dojdzie do rejestracji?
    Jak wyplaci z banku to pojawi sie w kasie. Nie idzie w nicosc.
    Podstawy rachunkowosci - mowiac prostym jezykiem - cos dopiszesz po Wn
    a cos po Ma.

    Na Twoje potrzeby przyjmij ze nie ma takiej sciezki bank->kieszen
    wspolnika. Jest sciezka bank<->kasa. Tyle Ci wystarczy.

    WAM
    --
    www.wakacje2008.info

  • 28. Data: 2008-02-28 15:32:49
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik kauzyperda napisał:
    > Gdzie? W sadzie?

    Tak w sądzie.

    > A na jakiej podstawie? /ew. gdzie jest taka praktyka?/

    We Wrocławiu.
    Tu zabiję się w pierś - zakładam spółki akcyjne a nie z o.o., więc nie
    będę się upierał, że przy z o.o. nie wystarczy oświadczenie zarządu.
    Przy spółce akcyjnej sąd chce wyciąg z konta.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 29. Data: 2008-02-28 15:34:48
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Olgierd napisał:
    > Podobno w niektórych sądach próbowali żądać dowodu wpłaty na rachunek
    > bankowy, aczkolwiek pomysł się rozbił, bo nie ma banku, który założyłby
    > rachunek spółce w organizacji (brak regon i nip).

    Buacha cha cha cha cha!!!!!!

    A Ty znowu duby smalone opowiadasz?

    I się mienisz być prawnikiem? Tylko po co wprowadzasz w błąd ludzi?
    Jak nie wiesz to może lepiej się nie wychylać?

    ubawiony po pachy
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 30. Data: 2008-02-28 16:46:44
    Od: kam <...@...pl>

    Arek pisze:
    > Musisz do sadu dac wyciag z wplatą na objecie udzialow.

    wskażesz podstawę tego wymogu?

    KG