  • 11. Data: 2008-02-28 11:17:46
    Temat: Re: zakładanie spółki z o.o. - wpłata kapitału
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Szymon napisał:
    > A możesz pokazać podstawę prawną obowiązku posiadania pieczątki?

    Pokłóć się więc z bankiem na ten temat.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 12. Data: 2008-02-28 11:23:18
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@e...net> napisał
    > Jak go wypłaci to będzie w kasie.

    A czy zgodnie z prawem może tak sobie pieniędzmi spółki "w kasie" obracać,
    kupować rzeczy w celach prywatnych itd.?

  • 13. Data: 2008-02-28 11:27:30
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Piotr [trzykoty] napisał:
    > A czy zgodnie z prawem może tak sobie pieniędzmi spółki "w kasie" obracać,
    > kupować rzeczy w celach prywatnych itd.?

    A czy ja powiedziałem, że w celach prywatnych? :)
    Spółka w organizacji może inwestować, nabywać nieruchomości, może
    udzielać pożyczek itd.
    Jedyny problem to faktury VAT i problem z odliczeniem podatku.
    Chore jest to nasze prawo dotyczące rejestracji firm, powinno być tak
    jak w normalnych krajach, np. Bułgarii. :)

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 14. Data: 2008-02-28 11:36:20
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 28 Feb 2008 11:30:40 +0100, Dombrek napisał(a):

    > Chcę założyć sp. z o.o. i mam następujące pytania: 1. Czy w praktyce
    > trzeba wpłacić 50k na rachunek firmy czy też jest to tylko formalność i
    > po prostu kwota odpowiedzialności wspólników, a nikt nie sprawdza czy na
    > rachunku są te pieniądze czy też nie?

    Tak, przy rejestracji KRS zarząd składa nawet oświadczenie, że pieniądze
    poszły do spółki.

    > 2. Czy jeśli faktycznie trzeba je
    > wpłacić, to czy można je zaraz po rejestracji wypłacić?

    Wypłacić nie można. Za te pieniądze spółka musi pożyć - coś jakby "na
    start".

    > 3. Co oznacza
    > dokładnie "kapitał wpłacony"? Czy są to pieniądze na jakimś rachunku,
    > które sobie po prostu leżą (i się marnują)

    Nie marnują się, lecz służą do rozkręcenia biznesu - czymś trzeba za coś
    zapłacić, nie?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o prawie, ale wstydzicie się zapytać

  • 15. Data: 2008-02-28 11:42:22
    Od: Szymon <_news_@_mabateus_._pl_WITHOUT_>

    Arek pisze:

    > Pokłóć się więc z bankiem na ten temat.
    >
    > pozdrawiam
    > Arek

    Ostatnio się kłóciłem, poprosiłem bank o podstawę prawną i wymiękli.

    --

    * http://blog.mabateus.pl *

  • 16. Data: 2008-02-28 12:24:09
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > 3. Co oznacza dokładnie "kapitał wpłacony"? Czy są to pieniądze na jakimś
    > rachunku, które sobie po prostu leżą (i się marnują) ?

    W praktyce, to trzeba po prostu poświadczyć, że pieniądze są wpłacone.
    Natomiast może pojawić się problem w przypadku rozwiązywania spółki -
    jeśli tych pieniędzy nie będzie, to poświadczającym może grozić
    odpowiedzialność karna.

    Przynajmniej tak było jeszcze 4 lata temu.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 17. Data: 2008-02-28 12:38:10
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

    > Nie wiem jak długo może być taki stan przejściowy, ale docelowo spółka
    > musi mieć odrębny majątek, a nie tak, że wspólnicy mają odpowiedzialność
    > własnym majątkiem do pewnej kwoty.
    >
    > Poczytak kodeks spółek handlowych, o sp. z o.o. nie jest dużo.

    Poczytałem i to nie jeden raz. Ale chodziło mi o kwestie praktyczne. ;)
    Dombrek

  • 18. Data: 2008-02-28 12:39:42
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

    > Musisz do sadu dac wyciag z wplatą na objecie udzialow.
    Własnie o to mi chodziło!! Czyli jednak ktoś to sprawdza.

    > Nie musza sie marnowac moga pracowac.
    Czyli spółka może sobie za nie coś kupować. Fajnie.;)
    Dzięki
    Dombrek

  • 19. Data: 2008-02-28 12:40:34
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

    > Notariusz - "zakładasz" spółkę
    > REGON - rejestrujesz firmę w GUSie
    > Wyrabiasz pieczątką z numerem REGON, pamiętaj, że do nazwy spółki dodajesz
    > "w organizacji"

    A musi być "w organizacji"?
    Jak zrobić, żeby ten etap pominąć?
    Dombrek

  • 20. Data: 2008-02-28 12:41:56
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Any User napisał:
    > W praktyce, to trzeba po prostu poświadczyć, że pieniądze są wpłacone.

    W praktyce to musisz przedłożyć dowód wpłaty na konto.
    I jeszcze zarząd musi napisać odpowiednie oświadczenie.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com