  • 21. Data: 2004-11-19 09:36:14
    Temat: Re: zakaz ruchu
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@u...org> napisał w
    wiadomości news:cnk8i3$eoc$1@inews.gazeta.pl...

    > A przedtem, podobnie jak to powinni robic strażacy miejscy, poinformować
    > potencjalnego właściciela, ze powinien zabrac sobie swoje coś... Duża
    > kartka... Starannie umocowana na przedniej szybie, najlepiej klejem z mąki
    > i wody, żeby wiatr nie zwiał

    w ten sposob nauczylem goscia parkowania u siebie pod blokiem
    zawsze zajmowal dwa miejsca i stal po kilka dni, bo malo jezdzil,
    wystarczyla jednak kartka a4 na mokra szybe bez kleju, bystry byl widac :)

  • 22. Data: 2004-11-19 15:58:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > a mam takie pytanie do prawnikow
    > czy w takim wypadku, kiedy teren jest oznakowany w ten sposob,
    spoldzielnia
    > mogla by dopisac ze samochody bezprawnie parkujace, beda blokowane albo
    > odcholowywane, i robic to, czyli kupic kilka blokad i je zakladac, lub
    > wzywac lawete i wywozic samochody na parking policyjny na koszt
    wlasciciela
    > samochodu?

    Dopisać, to by sobie mogła. Ale zrealizować tego już nie. Jeśli prawo
    odholowania pojazdu wywieść z przepisów prawa o ruchu drogowym, to
    uprawnionymi do tego podmiotami są Policja i chyba Straż Miejska (nie chce
    mi się sprawdzać, bo to się zmieniało). Jeśli prawo wywieść z prawa
    cywilnego, to podmiotem uprawnionym będzie Komornik. Spółdzielnia sama
    zrobić tego nie może.

  • 23. Data: 2004-11-19 15:59:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@u...org> napisał w
    wiadomości news:cnk8i3$eoc$1@inews.gazeta.pl...

    Strażacy miejscy nikogo o odholowaniu nie informują. Bo to bez sensu. Jak
    pojazd odholuję, to gdzie niby mieli by tę kartkę umieszczać. A jak nie
    odholują, to to jaki ma sens? Pouczenia?

  • 24. Data: 2004-11-19 16:00:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > w ten sposob nauczylem goscia parkowania u siebie pod blokiem
    > zawsze zajmowal dwa miejsca i stal po kilka dni, bo malo jezdzil,
    > wystarczyla jednak kartka a4 na mokra szybe bez kleju, bystry byl widac :)

    Kto umieszcza ogłoszenie w miejscu do tego nie przeznaczonym - tak to chyba
    szło a art. 63a kw.

  • 25. Data: 2004-11-19 17:34:43
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...org>

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:
    > Użytkownik "szerszen" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Kto umieszcza ogłoszenie w miejscu do tego nie przeznaczonym - tak to chyba
    > szło a art. 63a kw.

    A gdzie, Twoim zdaniem, nalezy umieścić informację, ze dana rzecz
    przebywa w miejscu będącym moja własnością wbrew mojej woli i uprzejmie
    prosze własciciela o jej uprzątnięcie???

    M.

  • 26. Data: 2004-11-19 18:01:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@u...org> napisał w
    wiadomości news:cnlarj$lum$1@inews.gazeta.pl...

    > A gdzie, Twoim zdaniem, nalezy umieścić informację, ze dana rzecz
    > przebywa w miejscu będącym moja własnością wbrew mojej woli i uprzejmie
    > prosze własciciela o jej uprzątnięcie???

    Nie, no żartowałem. :-) Choć z drugiej strony, to o ile nie jesteś wyłącznym
    właścicielem, to tak do końca nie masz prawa gonić wszystkich. A nuż ktoś
    inny pozwolił.

  • 27. Data: 2004-11-19 19:40:49
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...org>

    > Nie, no żartowałem. :-) Choć z drugiej strony, to o ile nie jesteś wyłącznym
    > właścicielem, to tak do końca nie masz prawa gonić wszystkich. A nuż ktoś
    > inny pozwolił.

    W przypadku spółdzielni sprawa jest prosta. Gorzej ze wszelkimi
    wspólnotami. Ale można to pewnie w ramach zwykłego zarządu ująć w piekne
    słówka
    :-)

    M.

  • 28. Data: 2004-11-19 20:09:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@u...org> napisał w
    wiadomości news:cnli81$nqb$1@inews.gazeta.pl...

    > W przypadku spółdzielni sprawa jest prosta.

    Tak? Czyli administrator oblatuje wszystkich spółdzielców i pyta, czy akurat
    komuś nie chciało się w leasing samochodu kupić na ten przykład?

    > Gorzej ze wszelkimi
    > wspólnotami. Ale można to pewnie w ramach zwykłego zarządu ująć w piekne
    > słówka

    Zarząd zarządem. Ale jednak współwłaściciel mógł zgodę wydać.

  • 29. Data: 2004-11-19 20:31:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Nov 2004, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    >+ > spoldzielnia
    >+ > mogla by dopisac ze samochody bezprawnie parkujace, beda

    1.
    >+ > blokowane albo

    2.
    >+ > odcholowywane, i robic to, czyli kupic kilka blokad i je zakladac

    >+ Dopisać, to by sobie mogła. Ale zrealizować tego już nie. Jeśli prawo
    >+ odholowania pojazdu

    Zgoda. Ale to jest .2
    Pozostaje .1

    Na .podatki męczyłem się strasznie z grupowiczem (dyskusja do wglądu :))
    o to co postawiono na .prawo jako pewnik przy przyjęciu p. widzenia
    prezydenta miasta bodajże Łodzi: iż parkowanie jest najmem (terenu),
    a przynajmniej parkowanie *odpłatne*.
    O ile dość skutecznie podważył mi owo domniemanie dla *drogi publicznej*,
    to dla terenu nie będącego drogą takie stanowisko chyba da się utrzymać.
    No to Spółdzielnia powinna ustanowić zaporową stawkę za parkowanie
    płatną z góry :) (bo przy *darmowym* parkowaniu nie ma jak ugryźć :))
    nazywaną "czynszem" i... pytam czy .1 ma zastosowanie ? :)

    >+ Jeśli prawo wywieść z prawa
    >+ cywilnego, to podmiotem uprawnionym będzie Komornik. Spółdzielnia sama
    >+ zrobić tego nie może.

    Wywieść nie może, nie wątpię.
    Mam na myśli przytoczony wtedy art. 670 K.C. :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 30. Data: 2004-11-19 20:52:44
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...org>

> [...]
    >

    > Tak? Czyli administrator oblatuje wszystkich spółdzielców i pyta, czy akurat
    > komuś nie chciało się w leasing samochodu kupić na ten przykład?

    Halo!!! Czy na tej grupie jest jakis prawnik?
    Kto jest właścicielem nieruchomości w przypadku spółdzielni mieszkaniowej?

    > Zarząd zarządem. Ale jednak współwłaściciel mógł zgodę wydać.

    To można w regulaminie/statucie wspólnoty wpisac.

    M.