  • 21. Data: 2009-06-17 21:56:11
    Temat: Re: zakaz robienia zdjęć
    Od: r...@m...com

> [...]
    > Spokojnie fotografowałem okolicę - stoiska, towary, sprzedawców,
    > klientów. W pewnym momencie jedna z osób z drugiego planu zauważyła, że
    > została sfotografowana i głośno zaczęła protestować. Na miejsce przybyła
    > ochrona placu, która poprosiła mnie do kierownika przybytku. Ten
    > oznajmił mi, że nie wolno tu robić zdjęć (plac jest dzierżawiony przez
    > prywatną osobę, która nie wyraża na to zgody) i polecił mi skasować
    > zdjęcia. Nie miałem czasu na wzywanie policji i dłuższe utarczki, zdjęć
    > było niewiele i w słabych warunkach oświetleniowych, więc nie kłóciłem

    Na przyszłość fotografuj tak, by nie było widać co robisz, np. telefonem
    komórkowym - nikt Ci nie udowodni że fotografujesz, bo telefon służy do czego
    innego i jak powiesz że piszesz smsa to bedzie to bardzo prawdopodobne.

    Jeśli chcesz aparatem to musisz jakoś go zamaskować i to co robisz, lub robić
    zdjęcia z odległości z teleobiektywu.

    prawem się nie przejmuj bo "dajcie mi człowieka a znajdę na niego paragraf".

  • 22. Data: 2009-06-17 23:04:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 17.06.2009 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w
    > wiadomości news:78nlg6-lvd.ln1@ziutka.router...
    > Moim zdaniem nie. Było nawet orzeczenie sądu, choć akurat dotyczące
    > policjantów na służbie. Prawo żołnierza ewentualnie naruszyła by publikacja
    > jego portretu.

    Zauważyłem, że żołnieży i inne formacje traktuje się tu po macoszemu, ale
    nie znam przepisów z których mogłoby to wynikać. Nie pamiętasz co to za
    orzeczenie?

    > A tu ja bym miał już odmienne zdanie. Jakby była na scenie, to tak, ale tu
    > nie wiadomo na dobrą sprawę w związku z czym to zdjęcie zrobiono. Nie
    > upieram się, że publikacja narusza jej prawa, tym nie mniej nie jest to
    > oczywiste.

    No dlatego podałem warunek.

    >>> 3)
    >>> http://foto.3mam.net/album2/DTP-2008/slides/DTP_2008
    _bus_20080921_105.php
    > Moim zdaniem nie, albowiem zdjęcie przedstawia tramwaj, a kobiety (na
    > zdjęciu widzę trzy i nie wiem o którą akurat chodzi) są częścią sceny, a
    > nie jej tematem.

    Nie musza być tematem. Przepis mówi:
    Zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie wizerunku:
    2) osoby stanowiącej jedynie szczegół całości takiej jak zgromadzenie,
    krajobraz, publiczna impreza.

    Te dwie dalsze babki stanowią taki szczegół, ta na pierwszym planie w moim
    odczuciu nie.

    --
    Marcin

  • 23. Data: 2009-06-17 23:20:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w
    wiadomości news:8d9og6-67u.ln1@ziutka.router...

    > Zauważyłem, że żołnieży i inne formacje traktuje się tu po macoszemu, ale
    > nie znam przepisów z których mogłoby to wynikać. Nie pamiętasz co to za
    > orzeczenie?

    Nie, ale widziałem je przy okazji dyskusji na temat ujawniania portretów
    dzielnicowych na stronach komend. Niektórym dzielnicowym się to nie
    podobało.

  • 24. Data: 2009-06-17 23:26:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

> [...]
    > Moim zdaniem nie. Było nawet orzeczenie sądu, choć akurat dotyczące
    > policjantów na służbie. Prawo żołnierza ewentualnie naruszyła by publikacja

    Zauważyłem, że żołnierzy i inne formacje traktuje się tu po macoszemu, ale

  • 25. Data: 2009-06-18 11:25:26
    Od: K...@w...pl.invalid (Kaziu)

    Marcin Debowski <a...@i...ml1.net> wrote:
    >>> http://foto.3mam.net/album2/DTP-2008/slides/DTP_2008
    _bus_20080921_105.php

    > Możesz rozwinąć?

    Takie jest moje prywatne zdanie. Nie ma tu co rozwijac.

    --
    Kaziu

  • 26. Data: 2009-06-20 00:30:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:

    > na logikę teren pod zarządem Skarbu państwa lub jednostki samorządu
    > terytorialnego, ale że często logiki w pl nie ma, więc pewnie się mylę

    To jest teren będący własnością publiczną.

    A teren publiczny to teren publicznie dostępny, czyli bez jakichś
    szczególnych ograniczeń dostępności, jak mieszkanie czy teren klubu (ale
    nie publicznie dostępnej placówki gastronomicznej.rozrywkowej o nazwie
    "klub"!) dostępnego tylko dla członków za okazaniem identyfikatora.

    Inaczej mówiąc jest to miejsce, gdzie może zadziałać np. art. 54 KW albo
    141 KW ;)

  • 27. Data: 2009-06-20 00:31:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marcin Debowski pisze:

    > Fotografować możesz praktycznie wszystko o ile nie naruszasz w sposób
    > drastyczny czyjejś prywatności

    > lub niezagraża bezpieczeństwu czegoś
    > istotnego

    Hę? Znaczy się piszesz o fotografowaniu z lampą błyskową w miejscach
    zagrożonych np. wybuchem metanu? ;->

  • 28. Data: 2009-06-20 00:32:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    r...@m...com pisze:

> [...]
    > innego i jak powiesz że piszesz smsa to bedzie to bardzo prawdopodobne.

    Litości... Tego syfu, które produkują komórki, to w życiu nie nazwałbym
    zdjęciami!