  • 21. Data: 2012-07-20 19:48:51
    Temat: Re: zakaz palenia
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-07-20 19:46, Telesfor Baudot pisze:

    > W ślad za wprowadzeniem zakazu w wielu budynkach powszechną praktyka
    > jest tłum palących przed wejściem do takiego budynku. Chcąc wejść tamże
    > trzeba się przedzierać przez taki tłum otoczony dymem i smrodem. Czyli
    > zakaz sprowadzony do absurdu.
    >
    > To nie może tak być! Trzeba pomyśleć o nowelizacji ustawy!
    >
    > Poważnie piszę....

    No i doprowadziłeś do jeszcze większego absurdu. ;)

    --
    spp

  • 22. Data: 2012-07-20 20:21:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.07.2012 19:48, spp pisze:

    > No i doprowadziłeś do jeszcze większego absurdu. ;)

    Och, rozwiązanie jest proste: zamknięte pomieszczenia dla palaczy.
    Najlepiej odpłatne (opłata za zatruwanie ;) )

    Jak jakiś dureń chce się zatruwać, to niech za to płaci... i tylko on.

  • 23. Data: 2012-07-20 20:22:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.07.2012 19:12, Henry(k) pisze:

    > Ja nie byłbym zachwycony jakby mi weszła na mój teren platynowa blondyna w
    > białych kozaczkach. I co z tego? Rodzice nie uczyli Cię tolerancji dla
    > innych?

    Widok platynowej blondyny nie powoduje raka, chorób serca, smrodu ani
    bólu głowy.

  • 24. Data: 2012-07-20 23:49:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Jul 2012, Xem wrote:

    > [ciach]
    > @ams - na każdym chodniku nie wolno palić ? Gdzie to w ustawie jest napisane ?

    Jeszcze nie wiem ;), ale z artykułu wynika opis co do budynku:
    http://www.prawo.egospodarka.pl/58922,Zakaz-palenia-
    nowelizacja-ustawy-wchodzi-w-zycie,1,92,1.html
    +++
    oraz w innych pomieszczeniach
    dostępnych do użytku publicznego
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ---

    Czyli krytyczna jest owa publiczna dostępność - paradoksalnie, jeśli na
    teren prywatny można wejść tylko "przez domofon" lub podobną zamykaną
    konstrukcję, to tam już owa zasada nie obowiązuje.
    Do tego mowa o "pomieszczeniach", a nie otwartej przestrzeni.
    I dalej:
    +++
    nowelizacja nakłada obowišzek odpowiedniego oznakowania miejsc, w których
    palenie jest zabronione na właœcicieli lub zarzšdzajšcych obiektem lub
    œrodkiem transportu
    ---

    No to zajrzałem:
    http://prawo.legeo.pl/prawo/ustawa-z-dnia-9-listopad
    a-1995-r-o-ochronie-zdrowia-przed-nastepstwami-uzywa
    nia-tytoniu-i-wyrobow-tytoniowych/
    +++
    Art. 5.
    1. Zabrania się palenia wyrobów tytoniowych, z zastrzeżeniem art. 5a:
    [...]
    11) w innych pomieszczeniach dostępnych do użytku publicznego.”,
    ---

    Przyznam że wersji o "chodniku" nie widzę i również poproszę
    o objaśnienie.

    Możliwe, że @ams ma na myśli:
    +++
    4. Rada gminy może ustalić, w drodze uchwały, dla terenu gminy inne niż
    wymienione w ust. 1 miejsca przeznaczone do użytku publicznego jako
    strefy wolne od dymu tytoniowego.
    ---

    No to wychodzi, że rada może zaliczyć chodniki do "miejsc zakazanych".
    Ale wtedy trzeba wiedzieć o istnieniu takiej uchwały.

    > Tabliczki z zakazem nie ma tam gdzie palę. Jest to miejsce koło schodów, które mają
    z 50 metrów szerokości.

    Acha.
    No to mam wątpliwości co do skuteczności zakazu, może ktoś podważy.

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2012-07-21 00:17:35
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 20.07.2012 17:54, Maciek pisze:
    > Jeden pies. Ci wszyscy inteligenci palący_na_zewnątrz_ ustawieni
    > wianuszkiem wokół wejścia do budynku, też pewnie myślą, że nikt smrodu
    > nie czuje, bo na zewnątrz palą.

    Mimo całej nagonki na palaczy, należy jednak spojrzeć z ich punktu
    widzenia i ważyć ich prawo do palenia z twoim prawem do niewąchania ich
    palenia.

    p. m.

  • 26. Data: 2012-07-21 09:37:05
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-07-21 00:17, m pisze:
    > Mimo całej nagonki na palaczy, należy jednak spojrzeć z ich punktu
    > widzenia i ważyć ich prawo do palenia z twoim prawem do niewąchania ich
    > palenia.
    Zawsze patrzysz z każdego punktu widzenia? Ważysz prawo do wywożenia
    śmieci do lasu (w końcu pradziad wywoził, dziad wywoził ...), obsrywania
    psem chodników itd itp?

    Maciek

  • 27. Data: 2012-07-21 11:08:23
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-07-21 09:37, Użytkownik Maciek napisał:

    > Zawsze patrzysz z każdego punktu widzenia? Ważysz prawo do wywożenia
    > śmieci do lasu (w końcu pradziad wywoził, dziad wywoził ...), obsrywania
    > psem chodników itd itp?

    Dziad i pradziad śmieci do lasu nie woził, na wsiach segregowano
    i część szła do pieca a część do nawoziła pole czy ogródek.
    Niezdatne do obu (np. szkło) zakopywano.
    Moda na wożenie śmieci rozpowszechniał się po rozpowszechnieniu
    się dostępu do pojazdów mechanicznych.
    Natomiast za pradziada istniało prawo do obsrywania ulic i
    chodników przez konie i nikt woźnicy czy właścicielowi nie
    kazał tego sprzątać.

    Pozdrawiam

  • 28. Data: 2012-07-21 11:53:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.07.2012 00:17, m pisze:
    > Mimo całej nagonki na palaczy, należy jednak spojrzeć z ich punktu
    > widzenia i ważyć ich prawo do palenia z twoim prawem do niewąchania ich
    > palenia.

    Mimo całej nagonki na pedofilów, należy jednak spojrzeć z ich punku
    widzenia... taaak?

  • 29. Data: 2012-07-21 15:02:36
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-07-21 11:53, Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Mimo całej nagonki na pedofilów, należy jednak spojrzeć z ich punku
    > widzenia... taaak?

    Nagonki ?
    Te różne przemarsze dla "kochających inaczej i kogo innego" to jest
    nagonka ?

    Pozdrawiam

  • 30. Data: 2012-07-21 15:45:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.07.2012 15:02, RadoslawF pisze:

    > Nagonki ?
    > Te różne przemarsze dla "kochających inaczej i kogo innego" to jest
    > nagonka ?

    ...następny debil, który nie odróżnia pedofila od homoseksualisty...