  • 11. Data: 2010-12-13 07:19:36
    Temat: Re: zakaz 'ograniczania widoczności'
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.12.2010 00:50, lamia pisze:
    > "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote in message
    >
    > rzeczy oczywiste są oczywiste w zależnosci od perspektywy
    > tak jak rowerzysta myśli że go widać bo on widzi.

    Zasadniczo inni uczestnicy ruchu mają obowiązek się uważnie rozglądać ;)

    Ale wracając do sedna sprawy: bez szczegółowego planu/zdjęć ciężko mi
    cokolwiek więcej powiedzieć, bo może np. nie mogą stawać 2m dalej, bo
    tam jest skrzyżowanie albo jakiś hydrant.

  • 12. Data: 2010-12-13 10:02:15
    Od: "lamia" <l...@o...pl>

    > Ale wracając do sedna sprawy: bez szczegółowego planu/zdjęć ciężko mi
    > cokolwiek więcej powiedzieć, bo może np. nie mogą stawać 2m dalej, bo
    > tam jest skrzyżowanie albo jakiś hydrant.

    w zadaniu jest że nie ma! :)

  • 13. Data: 2010-12-13 10:24:37
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 12.12.2010 14:52, lamia pisze:
    > czy wspólnota może umieścić znak na zewntrznej częsci bramy wjazdowej na
    > osiedle (zakaz zastawiania / zatrzymywania / postoju..)
    > zastanawiam się czy taki znak obowiązuje dla części drogi która znajduje
    > się de facto poza osiedlem.. (?)

    Nie. Będzie obowiązywać na terenie osiedla.

    > Chcemy zminimalizować lub wyeliminować utrudninie wjazdu/wyjazdu i
    > ograniczenia widoczności systematycznie powodowane przez pojazdy
    > zatrzymujące się (nie koniecznie parkujące) przed bramą osiedlową (jest
    > to już droga djazdowa).

    Wolno im, musicie te pół minuty przeczekać.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 14. Data: 2010-12-13 10:39:51
    Od: "lamia" <l...@o...pl>

    "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> wrote in message
    > Nie. Będzie obowiązywać na terenie osiedla.
    (przecież) nie będzie od strony osiedla

    > Wolno im, musicie te pół minuty przeczekać.
    e? nie wiem o czym mowa.
    auta które sie tam zatrzymują (na różne interwały czasu - kwadrans, pół
    godz...) trzeba omijać, (zgadując czy zza aut nie wyhyli się taki am jak ty)

  • 15. Data: 2010-12-13 11:37:24
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 13.12.2010 11:39, lamia pisze:
    > "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> wrote in message
    > (przecież) nie będzie od strony osiedla

    Nie rozumiem... Jeśli będzie poza osiedlem, to będzie postawiony
    nielegalnie.

    > e? nie wiem o czym mowa.
    > auta które sie tam zatrzymują (na różne interwały czasu - kwadrans, pół
    > godz...)

    Napisałaś ,,zatrzymujące, ale niekoniecznie parkujące''. Zrozumiałem
    więc, że użyłaś słowa ,,parkujące'' jako potocznej nazwy na postój i że
    chodzi Ci o to, że pojazdy te się zatrzymują (zatrzymanie z własnej
    woli[1] trwa do minuty, powyżej to już postój (potocznie parkowanie)), a
    nie wykonują postój.

    [1] Zakładam, ze chodzi o zatrzymanie z własnej woli, bo zatrzymania
    wynikającego z warunków ruchu drogowego nie można ograniczyć znakami i
    przepisami.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 16. Data: 2010-12-13 20:58:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > [1] Zakładam, ze chodzi o zatrzymanie z własnej woli, bo zatrzymania
    > wynikającego z warunków ruchu drogowego nie można ograniczyć znakami i
    > przepisami.

    A IMHO zatrzymanie się w oczekiwaniu aż ktoś łaskawie bramę otworzy
    podpada właśnie pod taką sytuację.

  • 17. Data: 2010-12-13 21:00:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.12.2010 11:02, lamia pisze:
    > "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote in message
    >

    > w zadaniu jest że nie ma! :)

    Tak czy inaczej jest to inherentny problem takich zamkniętych obozów
    koncentracyjnych i wynika z tego, że projektant nie pomyślał o
    pozostawieniu miejsca dla oczekujących na możliwość wjazdu.

    Jeśli problemem jest tylko ograniczanie widoczności, to ja bym poszedł w
    kierunku uzgodnienia postawienia odpowiedniego zwierciadła.

  • 18. Data: 2010-12-14 00:49:26
    Od: "lamia" <l...@o...pl>

    > Tak czy inaczej jest to inherentny problem takich zamkniętych obozów
    > koncentracyjnych i wynika z tego, że projektant nie pomyślał o
    > pozostawieniu miejsca dla oczekujących na możliwość wjazdu.
    no ja nawet nie dociekam, jak dewelopera postawić przed kwestią że miejsc
    parkingowych jest mniej niż wg przepisów (u nas zdaje się 1,2 na lokal...),
    czy
    brama - pułapka anty-przeciw-pożarowa, etc.

    > Jeśli problemem jest tylko ograniczanie widoczności, to ja bym poszedł w
    > kierunku uzgodnienia postawienia odpowiedniego zwierciadła.
    może być - u kogo to dają?
    (oczywiście jak dla mnie - niezależnie od tabliczki. Nieliczi na skutek
    tabliczki się zrefektują - zawsze coś.)

  • 19. Data: 2010-12-14 00:50:26
    Od: "lamia" <l...@o...pl>

    > Nie rozumiem... Jeśli będzie poza osiedlem, to będzie postawiony
    > nielegalnie.
    będzie na bramie.

  • 20. Data: 2010-12-14 00:52:20
    Od: "lamia" <l...@o...pl>

    > A IMHO zatrzymanie się w oczekiwaniu aż ktoś łaskawie bramę otworzy
    > podpada właśnie pod taką sytuację.
    czym samym tych tabliczka nie dotyczy.
    chodzi tu o rozwiązanie problemu z pozostałymi przypadkami.