  • 11. Data: 2012-01-12 12:09:20
    Temat: Re: zajęte wynagrodzenie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-12 13:02, _ąćęłńóśźż. pisze:
> [...]
    > To jest 1,5 tys. zł (o 2 tys. walczyła) najpierw postanowione jako
    > zabezpieczenie na czas procesu, później tyle samo zasądzone (2 dzieci).
    > Zaległości nie ma, tylko na bieżąco.
    > Tak czy inaczej matka nie zgadza się zrezygnować z egzekucji przez komornika
    > (z czystej złośliwości do byłego męża-ich teściowa próbowała i d...).
    > Koleś najpierw miał dokonane zajęcie na pensji, a dopiero później ponoć
    > doszło do niego jakieś pismo (mógł mieć pokręcone adresy po wyprowadzce ze
    > wspólnego mieszkania).
    > Co koleś może zrobić teraz, żeby tych dodatkowych kosztów komorniczych nie

    Niewiele da się zrobić bez chęci współpracy wierzyciela.

    Ewentualnie art. 883 § 2 kpc.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2012-01-12 12:32:47
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    "_ąćęłńóśźż." <j...@N...gazeta.pl> napisał

    > Zaległości nie ma, tylko na bieżąco.

    To na jakiej podstawie wkroczył tu komornik?

    N.

  • 13. Data: 2012-01-12 12:41:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-12 13:32, Nixe pisze:
    > "_ąćęłńóśźż." <j...@N...gazeta.pl> napisał

    > To na jakiej podstawie wkroczył tu komornik?

    Alimenty bieżące też mogą być egzekwowane przez komornika.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2012-01-12 14:47:30
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@N...gazeta.pl>

    O widzisz, i od razu link:
    www.eporady24.pl/alimenty___byla_zona_nie_chce_znies
    c_komornika,pytania,3,16,1
    133.html

    Szczerze?
    No to bardzo chu.owe prawo mamy.

    -----

  • 15. Data: 2012-01-12 14:49:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-12 15:47, _ąćęłńóśźż. pisze:
    > Szczerze?
    > No to bardzo chu.owe prawo mamy.

    Bo to zła kobieta jest ;)

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2012-01-12 15:13:40
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@N...gazeta.pl>

    Była w historii jedna dobra, podobno:
    Matka Teresa.

    -----

  • 17. Data: 2012-01-12 15:14:02
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    > Alimenty bieżące też mogą być egzekwowane przez komornika.

    Czyli np. sad zasądza alimenty i z marszu następuje egzekucja komornicza,
    niezależnie od tego, że płacący alimenty zamierza je płacić w terminie i co
    więcej robi to?
    Chociaż piszesz, że "mogą być". Czyli mogą też nie być - od czego to zależy?

    N.

  • 18. Data: 2012-01-12 16:08:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-12 16:14, Nixe pisze:

    > wiadomości news:jemkdf$e4g$1@inews.gazeta.pl...

    > Czyli np. sad zasądza alimenty i z marszu następuje egzekucja

    Jest to możliwe, bowiem zasądzone alimenty mają rygor natychmiastowej
    wykonalności, zatem powódka bierze ciepły jeszcze tytuł i biegnie do
    komornika, a ten oprócz alimentów zaległych będzie też egzekwował bieżące.

    > komornicza, niezależnie od tego, że płacący alimenty zamierza je płacić
    > w terminie i co więcej robi to?

    Zamiar zapłaty to już zwłoka, ma płacić zaraz po wyjściu z sali sądowej
    po ogłoszeniu wyroku - teoretycznie :)

    > Chociaż piszesz, że "mogą być". Czyli mogą też nie być - od czego to
    > zależy?

    Od wniosku wierzycielki.

    Najlepiej jak dłużnik wpłaci bezpośrednio dłużniczce z nawiązką na jakiś
    czas wprzód, wówczas będzie podstawa do umorzenia egzekucji.

    --
    Liwiusz

    PS. Nie siedzę w alimentach, traktuj mój post tylko jako wyraz mojego
    zdania.

  • 19. Data: 2012-01-12 16:09:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-12 17:08, Liwiusz pisze:
    > dłużnik wpłaci bezpośrednio dłużniczce

    wierzycielce.

    --
    L.

  • 20. Data: 2012-01-13 09:35:10
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Thu, 12 Jan 2012 17:08:04 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Najlepiej jak dłużnik wpłaci bezpośrednio dłużniczce z nawiązką na jakiś
    > czas wprzód, wówczas będzie podstawa do umorzenia egzekucji.

    Z tym że musi na przelewie wpisać JEDNOZNACZNIE że to alimenty na dziecko
    takie i takie za taki i taki okres.
    Inaczej, taka "wpłata" zostanie uznana za... prezent na przykład dla dzieci
    z tytułu np. 14 listopada ;) Ot co :)
    Ale widzę to spore problemy... pracodawca jest związany zajęciem
    komorniczym, więc egzekwować musi z wynagrodzenia. Czyli pomimo "zapłaty
    alimentów do przodu" o ile uprawniona nie "zdejmie z komornika" wniosku o
    egzekucję, to cienko to widzę. I nawet komornik nie będzie za bardzo
    "człowiekiem" bo ma czyściutkie, bezkosztowe pieniążki (egzekucja z
    wynagrodzenia).
    Art 883 dotyczy depozytu sądowego.
    To nie jest wpłata na rzecz dzieci, tylko forma zabezpieczenia w razie
    obsuwy.

    Ale te baby są popie....ne jak paczka gwoździ.
    Zamiast dogadać się z "ex" by ten płaci samodzielnie, skoro ma środki i nie
    uchyla się od tego, a za "zaoszczędzone na kosztach egzekucji" np. co jakiś
    czas tatko kupiłby malcom coś extra, to nie - idiotka jedna z drugą doi i
    daje zarabiać komornikom, zamiast myśleć o SWOICH dzieciach.
    NICZYM taka jedna z drugą nie ryzykuje....tytuł wszak ma w dłoni i w KAŻDEJ
    chwili może wnieść do komornika o egzekucję.....
    Ale to trzeba mieć chociaż o jeden zwój więcej na mózgu od kury.
    Bo każda ma o pól zwoju więcej, by nie łaziły po placu i nie srały po nim
    jak te kury ;)