  • 11. Data: 2004-05-06 21:35:38
    Temat: Re: zajecie konta bankowego
    Od: f...@o...pl

    > hej kolego mam do ciebie jedno pytanie , z kontekstu twojej rady dla kolegi
    > ktoremu komornik zawraca tylek zajeciem konta wspolnego , wynika ze jezeli mam
    > rachunek w banku na ktorym jest zdeponowana kwota np 6000 pln i przylazi
    > komornik po mandacik za 100 plus koszty egzekucji to moze mnie w dupe pocalowac
    > , a bank mu powie "wara od pieniedzy mojego klienta" dobrze zrozumialem?
    > czy twoim zraniem jest roznica czy mam ROR , konto lokacyjne czy inny nieROR?

    i jeszcze jedno art 56 prawa bankowego na ktory sie kolega powoluje po prostu
    nieistnieje!!!!!!!!!!!! tzn nieznalazlem go w ujednoliconym tekscie ustawy na
    stronach sejmu. jedzeli jest to zaniedbanie ludzi ktorzy ten tekst umiescili to
    ok zwracam honor , natomiast jezeli nie to ktos tu poprostu klamie!!!!!!!!! i
    daje falszywe rady.

    koledze ktory zapoczatkowal watek powiem tak:

    komornik moze zajac wszystko czym faktycznie wlada dluznik , takze pieniadze
    nienalezace do niego , niewazne czy komornik wyciaga je z kieszeni dluznika czy
    z bankowego rachunku wspolnego.
    zeby skutecznie sie przed tym bronic namow brata zeby zlozyl skarge na komornika
    do wlasciwego sadu , ma na to 7 dni od momentu dokonania czynnosci , lub
    powziecia informacji o zajeciu.

    szczerze mowiac nieslyszalem nic takiego ze komornik niemoze zajac kasy jezeli
    jest to mniej nim 3 srednie krajowe , jest to moim zdaniem bzdura , bylby to
    kartel dal nieuczciwych dluzikow. np. sciga mnie urzad skarbowy za 3000 zl , mam
    np 50000 zl oszczednosci , zakladam 10 kont w 10 bankach i co? pokazuje fakera
    komornikowi?

    zbyt proste by to bylo

    pozdr

  • 12. Data: 2004-05-06 21:47:09
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    f...@o...pl wrote:
> [...]
    > ok zwracam honor , natomiast jezeli nie to ktos tu poprostu klamie!!!!!!!!! i

    obecnie (od 1 maja) jest to art.54
    Art. 54. 1. Środki pieniężne znajdujące się na rachunkach
    oszczędnościowych, rachunkach oszczędnościowo-rozliczeniowych oraz na
    rachunkach terminowych lokat oszczędnościowych jednej osoby, niezależnie
    od liczby zawartych umów, są wolne od zajęcia na podstawie sądowego lub
    administracyjnego tytułu wykonawczego do wysokości trzykrotnego
    przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw, bez
    wypłat nagród z zysku, ogłaszanego przez Prezesa Głównego Urzędu
    Statystycznego za okres bezpośrednio poprzedzający dzień wystawienia
    tytułu wykonawczego.
    2. Środki pieniężne zgromadzone na rachunku oszczędnościowym, rachunku
    oszczędnościowo-rozliczeniowym oraz na rachunku terminowej lokaty
    oszczędnościowej prowadzonym dla kilku osób fizycznych są wolne od
    zajęcia do wysokości określonej w ust. 1, niezależnie od liczby
    współposiadaczy takiego rachunku.

> [...]
    > kartel dal nieuczciwych dluzikow. np. sciga mnie urzad skarbowy za 3000 zl , mam
    > np 50000 zl oszczednosci , zakladam 10 kont w 10 bankach i co?

    i nic, wolna od zajęcia jest jedna kwota dla wszytkich rachunków

    KG

  • 13. Data: 2004-05-07 16:43:27
    Od: "lens" <m...@g...pl>

    jedno konto mi juz zajal PKO BP bylo na szczesci mniej niz 3X srednie
    wynagr. ale i tak musialem z bankiem walczyc o te pieniadze bo we wroclawiu
    nikt nie slyszal o prawie bankowym ! dopiero list do centrali w warszawie
    odbil sie echem i wyplacili. Kiedy przyszedlem do banku naczelnik
    powiedziala : "przeciez mowilismy, ze moze pan wziac te pieniadze po co od
    razu do warszawy.. "

    maciek