  • 1. Data: 2007-10-04 11:52:16
    Temat: zajęcie komornicze
    Od: "Adam" <a...@p...edu.pl>

    Witam,
    mam do Was następujące pytanie. Miałem niepopłacone zobowiązania. Wierzyciel
    założył mi sprawę. Wygrał ją i przekazał do egzekucji komorniczej. Komornik
    przysłał pismo do zakładu pracy celem zajęcia wynagrodzenia. Tego samego
    dnia gdy wpłynęło do zakładu pracy pismo od komornika spłaciłem dług
    wierzycielowi (na jego rachunek bankowy). I pytanie: czy komornik może
    domagać się ode mnie kosztów komorniczych?

    Dzięki za odpowiedz

  • 2. Data: 2007-10-04 11:55:57
    Temat: Re: zajęcie komornicze
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Adam pisze:
> [...]
    > wierzycielowi (na jego rachunek bankowy). I pytanie: czy komornik może
    > domagać się ode mnie kosztów komorniczych?

    Tak. Podobnie jak odsetek od głównego zobowiązania, choćby to było 20gr.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-10-04 12:03:11
    Od: "Adam" <a...@p...edu.pl>

    > Tak. Podobnie jak odsetek od głównego zobowiązania, choćby to było 20gr.

    Odsetki i koszty sądowe zapłaciłem. A dlaczego mam płacić coś komornikowi
    skoro on nie ściągnął tych pieniędzy?

  • 4. Data: 2007-10-04 12:35:56
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Tak. Podobnie jak odsetek od głównego zobowiązania, choćby to było 20gr.

    Koszty ustaleń tak. Ale owe 15% to nie od kwoty, którą komornik
    ściągnął? A wierzyciel musi wstrzymać egzekucję.

  • 5. Data: 2007-10-04 12:36:22
    Od: "groomer" <l...@s...ue>

    Użytkownik "Adam" <a...@p...edu.pl> napisał w wiadomości

    > Odsetki i koszty sądowe zapłaciłem. A dlaczego mam płacić coś komornikowi
    > skoro on nie ściągnął tych pieniędzy?

    bo rozpoczął już czynności.

    --
    pozdrawiam,
    Mirek

  • 6. Data: 2007-10-04 12:42:33
    Od: "Małgorzata" <g...@v...pl>

> [...]
    > komornika spłaciłem dług wierzycielowi (na jego rachunek bankowy). I
    > pytanie: czy komornik może domagać się ode mnie kosztów komorniczych?

    Witam,
    mialam podobna sytuacje, poszlam do komornika, porozmawialam z nim, okazal
    sie bardzo sympatyczny, obnizyl oplate egzekucyjna z 1300 na ok 200 zl,
    takze naprawde sadze,ze mozna sie dogadac z komornikiem.
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2007-10-04 15:48:01
    Od: "LemonR" <L...@g...pl>

    Użytkownik "Adam" <a...@p...edu.pl> napisał w wiadomości

    > Odsetki i koszty sądowe zapłaciłem. A dlaczego mam płacić coś komornikowi
    > skoro on nie ściągnął tych pieniędzy?

    Nie on ściągnął ale gdyby nie zaczął działać to pewnie byś wogóle
    wierzyciela nie spłacił.
    LemonR

  • 8. Data: 2007-10-04 20:34:17
    Od: Qbek <q...@w...pl>

    W postepowaniu egzekucyjnym w administracji, koszty egzekucji sa
    naliczane od każdej czynności, (czym wiecej czynności musi podjąć tym
    wiecej kosztow powstaje) zas w sadowym postepowaniu egzekucyjnym jest
    to procent od kwoty egzekwowanej (czy się stoi czy się lezy to i tak
    się należy).
    Jeśli nie zaplacisz sam to komornik swoje wezmie z Twojego
    wynagrodzenia, a pracownicy komornika będą patrzec na Ciebie jak na
    osobe która chce ich oszukac.

  • 9. Data: 2007-10-06 20:28:05
    Od: Qbek <q...@w...pl>

    Przepisy wchodzą w życie, bodajże 2007-12-28. Komornik ustala koszty
    w postępowaniu kończącym postępowanie, niestety n/w art. 15
    nowelizacji, wskazuje na to iż w Twoim, przypadku nic by sie nie
    zmieniło.

    USTAWA
    z dnia 24 maja 2007 r. o zmianie ustawy o komornikach sądowych i
    egzekucji oraz niektórych innych ustaw

    45) art. 49 otrzymuje brzmienie:
    ,,Art. 49. 1. W sprawach o egzekucję świadczeń pieniężnych komornik
    pobiera od dłużnika opłatę stosunkową w wysokości 15 % wartości
    wyegzekwowanego świadczenia, jednak nie niższej niż 1/10 i nie wyższej
    niż trzydziestokrotna wysokość przeciętnego wynagrodzenia
    miesięcznego. Jednakże w przypadku wyegzekwowania świadczenia wskutek
    skierowania egzekucji do wierzytelności z rachunku bankowego lub
    wynagrodzenia za pracę komornik pobiera od dłużnika opłatę stosunkową
    w wysokości 8 % wartości wyegzekwowanego świadczenia, jednak nie
    niższej niż 1/10 i nie wyższej niż dziesięciokrotna wysokość
    przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego. W obu przypadkach komornik
    ściąga opłatę od dłużnika proporcjonalnie do wysokości wyegzekwowanych
    kwot.
    2. W sprawach o egzekucję świadczeń pieniężnych w przypadku umorzenia
    postępowania egzekucyjnego na wniosek wierzyciela oraz na podstawie
    art. 823 Kodeksu postępowania cywilnego komornik pobiera od dłużnika
    opłatę stosunkową w wysokości 5 % wartości świadczenia pozostałego do
    wyegzekwowania, jednak nie niższej niż 1/10 i nie wyższej niż
    dziesięciokrotna wysokość przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego.
    Jednakże w razie umorzenia postępowania egzekucyjnego na wniosek
    wierzyciela zgłoszony przed doręczeniem dłużnikowi zawiadomienia o
    wszczęciu egzekucji, komornik pobiera od dłużnika opłatę stosunkową w
    wysokości 1/10 przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego.

    Art. 15. Koszty w sprawach egzekucyjnych wszczętych i niezakończonych
    przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy rozlicza się do dnia
    zakończenia tych spraw według przepisów dotychczasowych. Jednakże w
    sprawach o egzekucję świadczeń powtarzających się stosuje się przepisy
    niniejszej ustawy od dnia jej wejścia w życie.

  • 10. Data: 2007-10-06 20:34:20
    Od: Qbek <q...@w...pl>

    Przepisy wchodzą w życie, bodajże 2007-12-28. Komornik ustala koszty
    w p o s t a n o w i e n i u kończącym postępowanie, niestety n/