-
11. Data: 2007-12-05 07:43:37
Temat: Re: zaginiecie przesylki a zwrot kosztow
Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <s...@i...pl>
Użytkownik "Tomasz" <t...@n...net> napisał w wiadomości
news:fj4qbc$bbo$1@news.lublin.pl...
> Pojecia nie masz o rozpatrywaniu reklamacji w firmach kurierskich.
A ty o prawie i co z tego wynika?
HaNkA
-
12. Data: 2007-12-05 08:00:32
Temat: Re: zaginiecie przesylki a zwrot kosztow
Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
HaNkA ReDhUnTeR wrote:
> art 544.1 i 548 Kc
Przy okazji spytam, ażeby się upewnić.
Rozumiem, że jeśli zapłacę przed otrzymaniem rzeczy, zaś przesyłka
zostanie zgubiona i nigdy do mnie nie dotrze, to z powodu art. 548.1
jest to mój problem a nie sprzedajacego.
Natomiast z art. 544.2 można jedynie wywodzić, że miałem prawo zapłacić
później (ale z niego nie skorzystałem).
Czy tak?
Piotrek
-
13. Data: 2007-12-05 18:49:00
Temat: Re: zaginiecie przesylki a zwrot kosztow
Od: " " <x...@W...gazeta.pl>
a taka procedura dlugo zwykle trwa?
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
14. Data: 2007-12-05 18:50:24
Temat: Re: zaginiecie przesylki a zwrot kosztow
Od: " " <x...@W...gazeta.pl>
przepraszam, za 1 razem przeoczylem te pare cyferek. zlosc mi sie chyba na
wzrok rzuca.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
15. Data: 2007-12-05 19:28:26
Temat: Re: zaginiecie przesylki a zwrot kosztow
Od: "Tomasz" <t...@n...net>
>> Domagaj sie od nadawcy interwencji, ponieważ dopoki paczka jest
>> niedostarczona jest wlasnoscia nadawcy i tylko on moze skladac reklamacje
>> w
>> przypadku zaginiecia.
>
> To nie prawda. Autor watku powinien w siedzibie firmy kurierskiej
> domagac sie protokolu i na jego podstawie zlozyc reklamacje. Problemem
> moze byc opisana postawa Nadawcy bo firmy kurierskie wymagaja do
> rozpatrzenia reklamacji oryginalu listu przewozowego, ktorego sila
> rzeczy Odbiorca nie posiada.
>
> j.
Tak jak wspomniałem wcześniej, a wlasciwie po "wystapieniu Hani" odbiorca
może złożyć reklamację po zrzeknięciu się roszczenia przez nadawce na rzecz
odbiorcy, ale staraj sie tego uniknac.
Do zainteresowanego: staraj sie zobligować nadawcę do złożenia reklamacji.
Sam bedac docelowym odbiorca i znajac numer listu przewozowego ponaglaj
wlasciwy oddzial firmy kurierskiej ten, ktory byl odpowiedzialny za
doreczenie. W koncu jak zrozumialem ta przesylka dotarla do tego oddzialu i
kurier ja awizowal. Napisz mi takze czy przesylka byla objeta ochrona
ubezpieczeniowa, i ktorej firmy kurierskiej to dotyczy.
W sumie jak chcesz to daj znać na priva (pomoge bezinteresownie) jezeli
przesylka jest ubezpieczona to nie trzeba sadzic sie w sadzie, aby otrzymac
odszkodowanie.
Pozdrawiam
Tomasz
-
16. Data: 2007-12-05 20:44:21
Temat: Re: zaginiecie przesylki a zwrot kosztow
Od: "Tomasz" <t...@n...net>
>> Pojecia nie masz o rozpatrywaniu reklamacji w firmach kurierskich.
>
> A ty o prawie i co z tego wynika?
>
> HaNkA
Znam zasady rozpatrywania tych reklamacji, a od kilku lat pracuje w firmie
wysylajacej kilkadziesiat przesylek dziennie, gdzie w przpadku uszkodzenia,
czy zaginiecia paczki przygotowywuje odpowiednia dokumentacje.
wrrrrr zadziora :)
Pozdrawiam
Tomasz
-
17. Data: 2007-12-05 21:36:04
Temat: Re: zaginiecie przesylki a zwrot kosztow
Od: januszek <j...@p...irc.pl>
Tomasz napisał(a):
> Tak jak wspomniałem wcześniej, a wlasciwie po "wystapieniu Hani" odbiorca
> może złożyć reklamację po zrzeknięciu się roszczenia przez nadawce na rzecz
> odbiorcy, ale staraj sie tego uniknac.
Terminy i warunki składania oraz szczegółowy tryb rozpatrywania
reklamacji, reguluje Rozporządzenie Ministra Transportu i Budownictwa z
dnia 24 lutego 2006r. w sprawie ustalania stanu przesyłek oraz
postępowania reklamacyjnego (Dz. U. z 2006 r. Nr 38, poz. 266.).
j.
-
18. Data: 2007-12-05 21:46:01
Temat: Re: zaginiecie przesylki a zwrot kosztow
Od: "Tomasz" <t...@n...net>
Użytkownik "januszek" <j...@p...irc.pl> napisał w wiadomości
news:slrnfle6e3.3je.januszek@gimli.mierzwiak.com...
> Tomasz napisał(a):
>
>> Tak jak wspomniałem wcześniej, a wlasciwie po "wystapieniu Hani" odbiorca
>> może złożyć reklamację po zrzeknięciu się roszczenia przez nadawce na
>> rzecz
>> odbiorcy, ale staraj sie tego uniknac.
>
> Terminy i warunki składania oraz szczegółowy tryb rozpatrywania
> reklamacji, reguluje Rozporządzenie Ministra Transportu i Budownictwa z
> dnia 24 lutego 2006r. w sprawie ustalania stanu przesyłek oraz
> postępowania reklamacyjnego (Dz. U. z 2006 r. Nr 38, poz. 266.).
>
Oraz wewnetrzne regulaminy przykladowych firm kurierskich
http://www.gls-poland.com/graphics/AGB_poland.pdf
http://nowy.siodemka.com/pls/portal/docs/PAGE/SIODEM
KA/!OBRAZKI/REGULAMIN_PAZDZIERNIK_2007_0.PDF
mozna isc do sadu tyko po co?
Tomasz
-
19. Data: 2007-12-06 19:04:22
Temat: Re: zaginiecie przesylki a zwrot kosztow
Od: " " <x...@W...gazeta.pl>
chetnie bym odpisal prv ale przyznam szczerze po usunieciu nospamiaka poczta
twierdzi ze adres nie istnieje
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/