  • 1. Data: 2023-08-21 17:22:53
    Temat: zaginiecie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    https://www.kryminalki.pl/artykul/15661,wyszedl-na-s
    pacer-z-psem-i-nie-wrocil-gdy-znalezli-go-policjanci
    -byl-po-szyje-uwieziony-w-bagnie

    "Kilka godzin trwała akcja poszukiwawcza, którą prowadzili łęczyccy
    policjanci. Z uwagi na okoliczności, istniało realne zagrożenie
    zdrowia i życia 15-latka, dlatego walka z czasem była priorytetem.
    Akcja zakończyła się szczęśliwie odnalezieniem zaginionego. Chłopiec
    wczesnym rankiem wyszedł z psem na spacer. Z uwagi na brak znajomości
    terenu, zabłądził i ugrzązł w głębokim rowie wypełnionym błotem.

    Policjanci ogniwa patrolowo-interwencyjnego łęczyckiej komendy
    udowodnili, że zawsze są gotowi do niesienia pomocy. 17 sierpnia 2023
    roku około godziny 6:00 do dyżurnego wpłynęła informacja o zaginięciu
    15-letniego chłopca na terenie gminy Świnice Warckie. Z relacji osoby
    zgłaszającej wynikało, że nastolatek spędzał letni wypoczynek w jednej
    z miejscowości powiatu łęczyckiego. W godzinach porannych członek
    rodziny zorientował się, że chłopca i jego psa nie ma w domu. Gdy nie
    udało się odnaleźć 15-latka na własną rękę, rodzina zgłosiła jego
    zaginięcie policjantom. Chłopiec nie miał przy sobie telefonu
    komórkowego oraz nie znał terenu. Policjanci natychmiast przystąpili
    do poszukiwań. Do akcji zaangażowano wszystkie patrole i przewodnika z
    psem. Funkcjonariusze kilka godzin przeczesywali pobliskie lasy i
    okolice. Świetne rozeznanie terenu i zaangażowanie mundurowych
    doprowadziły do miejsca, gdzie znajdował się 15-latek. Chłopiec został
    odnaleziony kilometr od domu. Znajdował się w zaroślach w głębokim
    rowie zanurzony po szyję w błocie, z którego nie mógł samodzielnie się
    wydostać. Policjant wszedł w mokradła i wyciągnął przestraszonego
    chłopca."

    Ktos nie zlekceważyl, i prosze - sukces, wdzieczność rodziny,
    czytelników i pismaków.

    Tylko tak mnie zastanawia:
    -kiedy on na ten spacer wyszedł? Wschód słonca "cywilny" ok 5-tej.
    Inne media pisały, ze rodzina szukała pare godzin ... pismaki
    znowu cos pomyliły, czy wyszedl wieczorem a rodzina sie rano
    zainteresowała?

    -pies policyjny tak długo szukał, czy tak długo go sprowadzano?

    -a co się stało z psem chłopca?

    15 lat ... a mogl uciec z dziewczyną :-)

    J.

  • 2. Data: 2023-08-21 20:05:44
    Temat: Re: zaginiecie
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.08.2023 o 17:22, J.F pisze:
> [...]
    > Inne media pisały, ze rodzina szukała pare godzin ... pismaki
    > znowu cos pomyliły, czy wyszedl wieczorem a rodzina sie rano

    Ja mam królika, a on na spacery nie chodzi. Ale mam kilku znajomych z
    psami. Poranny spacer jest przed wyjściem do pracy, szkoły itd. Skoro
    terenu nie znał, to pewnie tam nie mieszkał. Skoro wpadł do rowu, to
    pewnie było ciemno. 15to latek nad ranem z psem zalany "w trupa" raczej
    mało prawdopodobny. Stawiam na późny raczej nocny spacer.

    > -pies policyjny tak długo szukał, czy tak długo go sprowadzano?

    Tak długo, tzn. konkretnie jak? O 6:00 wpłynęło zawiadomienie. Kiedy
    zaginął? Zakładam, ze pomiędzy zmrokiem a świtem z przyczyn opisanych
    uprzednio. Stawiam na to, ze poszedł na wieczorny spacer. Do chwili
    znalezienia nikt nie wiedział, kiedy zaginął.

    Przede wszystkim do poszukiwań używa się innego psa, niż do
    patrolowania. Po prostu jest inaczej szkolony. Są psy
    patrolowo-tropiące, ale to nie są ani psy tropiące, ani patrolowe w
    praktyce. Jak idziemy na ślad po kilku godzinach, to musi być inny pies.
    Ten musiał przyjechać. Najczęściej takie psy są w większych jednostkach
    policji i wozi się je po całym województwie wg grafiku. Przykładowo dziś
    dyżur ma Nowy Sącz, jutro Tarnów, a pojutrze Kraków. Skąd tam akurat
    ściągali?

    W ogóle, to do poszukiwać psy ma Straż Pożarna, GOPR, WOPR itp. Te psy
    są szkolone n a wyszukiwanie człowieka, a nie chodzenie po jego śladzie.
    Pies policyjny dobry może pójść za śladem kilka godzin po przejściu
    tropionej osoby. Psy poszukiwawcze znajdą nawet po kilku tygodniach.

    > -a co się stało z psem chłopca?

    Może uciekł i chłopak go goniąc właśnie w nieznanym terenie wpadł w
    bagno. Może piesek wrócił i zaalarmował rodzinę. Miejmy nadzieję, że się
    nie utopił.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 3. Data: 2023-08-22 17:40:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 21 Aug 2023 20:05:44 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Ja mam królika, a on na spacery nie chodzi. Ale mam kilku znajomych z
    > psami. Poranny spacer jest przed wyjściem do pracy, szkoły itd. Skoro
    > terenu nie znał, to pewnie tam nie mieszkał.

    Wakacje czy cos ...

    > Skoro wpadł do rowu, to pewnie było ciemno.

    Niekonieczne.

    > 15to latek nad ranem z psem zalany "w trupa" raczej
    > mało prawdopodobny. Stawiam na późny raczej nocny spacer.

    Byc moze.
    I rodzice zauwazyli dopiero rano?
    Ale jeszcze rzekomo sami szukali ... w nocy szukali, a o 6:00
    zadzwonili po policje?

    No i
    "Chłopiec wczesnym rankiem wyszedł z psem na spacer."

    5:00 czy nawet 4:30 ?

    > Tak długo, tzn. konkretnie jak? O 6:00 wpłynęło zawiadomienie. Kiedy
    > zaginął?

    "Funkcjonariusze kilka godzin przeczesywali pobliskie lasy i
    okolice."

    Ech te pismaki, wszystko pomylą :-P

> [...]
    > patrolowo-tropiące, ale to nie są ani psy tropiące, ani patrolowe w
    > praktyce. Jak idziemy na ślad po kilku godzinach, to musi być inny pies.

    Nie mowie nie, ale slysząc opis sytuacji, to zamiast wysyłać watahę
    policjantów, to bym wysłał własciwego psa..

    No dobra, w łęczyckiej komendzie pewnie nie ma tak duzo ludzi,
    wysłali co mieli, np 8 ...

> [...]
    > Pies policyjny dobry może pójść za śladem kilka godzin po przejściu
    > tropionej osoby. Psy poszukiwawcze znajdą nawet po kilku tygodniach.

    No ale tu chcemy wlasnie isc po śladzie.
    Bo po kilku tygodniach, czy nawet dniach, to gdzie z tym psem
    poszukiwawczym isc ?

    > Może uciekł i chłopak go goniąc właśnie w nieznanym terenie wpadł w
    > bagno. Może piesek wrócił i zaalarmował rodzinę. Miejmy nadzieję, że się
    > nie utopił.

    No wlasnie jakos tak mi brakuje wyjasnienia.

    J.

  • 4. Data: 2023-08-22 18:29:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.08.2023 o 17:40, J.F pisze:
    > Nie mowie nie, ale slysząc opis sytuacji, to zamiast wysyłać watahę
    > policjantów, to bym wysłał własciwego psa..
    Wysyła się i ludzi i psa. tylko pies z dalsza jedzie, to jest później.
    --
    (~) Robert Tomasik