  • 11. Data: 2010-08-26 16:36:27
    Temat: Re: zagadnienie z prawa pracy- wypowiedzenie umowy a likwidacja zakładu
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-08-26 17:03, Krzysztof pisze:
    > Myślę, że od razu
    > skończyłyby się różne "kacowe" i inne tego typu "choroby".

    Nazwę tych dni z urlopu na żadanie wymyślili sobie chyba pijacy. Nie
    tylko pijak potrzebuje dzień wolny, bo może kogoś boleć np. kręgosłup,
    może np. chce iść do dentysty, czy w ogóle ma coś pilnego do załatwienia.

    --
    animka

  • 12. Data: 2010-08-26 17:52:01
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 26-08-2010 o 17:51:31 Icek <i...@d...pl> napisał(a):

    > na 100%. U nas w firmie np. jest dodatek na koniec miesiaca za
    > niechorowanie. Jak masz dobra obecnosc to masz +500. I jakos trudno mi
    > zobaczyc kogos na zwolnieniu

    Do czasu - przecież to nielegalna dyskryminacja chorowitych :)

    --
    Tomek

  • 13. Data: 2010-08-26 20:29:47
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    Użytkownik "animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał

    > Nazwę tych dni z urlopu na żadanie wymyślili sobie chyba pijacy. Nie
    > tylko pijak potrzebuje dzień wolny, bo może kogoś boleć np. kręgosłup,
    > może np. chce iść do dentysty, czy w ogóle ma coś pilnego do załatwienia.

    Ale my nie mówimy teraz o urlopie na żądanie, tylko o zwolnieniu
    chorobowym, często branym całkowicie bezzasadnie.

    K.

  • 14. Data: 2010-08-27 06:26:27
    Od: MW <w...@g...pl>

    W dniu 2010-08-26 15:57, Krzysztof pisze:

    > Niestety to, co on proponuje, to "co najwyżej" rżnięcie pracodawcy,
    > który za pierwsze 33 dni zwolnienia płaci wynagrodzenie ze swojej kasy :/
    > Swoją drogą to wyjątkowo złodziejski przepis. Skoro składki na
    > chorobówkę idą od początku zatrudnienia bezpośrednio do ZUS, to ZUS
    > powinien płacić od samego początku zwolnienia, a nie dopiero po 33
    > dniach. Co innego, gdyby składki były częściowo odprowadzane do
    > specjalnej puli ubezpieczeniowej samego pracodawcy.
    >
    > K.

    Nie tak do końca, jeżeli w przeciągu tych 33 dni ustanie stosunek pracy
    to wypłatę świadczenia przejmuje ZUS.
    W sprawie tu poruszanej zakład pracy ma przestać istnieć a co za tym
    idzie ulegnie rozwiązaniu stosunek pracy.
    p,M

  • 15. Data: 2010-08-27 06:36:15
    Od: gazebo <g...@c...net>

    Użytkownik MW napisał:

    > A potem zdziwienie że ZUS nie ma pieniędzy jak nawet na liście
    > dotyczącej PRAWA namawia się do oszustw.

    Wielu ludzi chodzi do pracy nawet jeśli należy im się zwolnienie
    lekarskie. Nie chcą ryzykować pomniejszenia zarobków. Dopiero jak im się
    grunt pod nogami przypali to próbują się ratować wcale nie wymyśloną
    chorobą.

    --
    bla

  • 16. Data: 2010-08-27 07:40:58
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    Użytkownik "MW" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > W sprawie tu poruszanej zakład pracy ma przestać istnieć a co za tym
    > idzie ulegnie rozwiązaniu stosunek pracy.

    Masz rację, umknęło mi to.

    K.

  • 17. Data: 2010-08-27 07:45:52
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "gazebo" <g...@c...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > lekarskie. Nie chcą ryzykować pomniejszenia zarobków. Dopiero jak im się
    > grunt pod nogami przypali to próbują się ratować wcale nie wymyśloną

    Logika idiotów.
    Zamiast wykurować się przez 3-4 dni siedząc wprawdzie w domu za mniejszą
    kasę, to potem siedzą miesiąc lecząc powikłania :/
    Oczywiście też za mniejszą kasę.

    K.

  • 18. Data: 2010-08-27 17:26:04
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i553pa$sgt$1@inews.gazeta.pl BETON <b...@m...pl>
    pisze:

    > Ślicznie dziekuję za informacje.
    Proszę uprzejmie.

    --
    Jotte

  • 19. Data: 2010-08-27 17:28:38
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i55qq6$iig$1@news.task.gda.pl MW
    <w...@g...pl> pisze:

    > A potem zdziwienie że ZUS nie ma pieniędzy jak nawet na liście dotyczącej
    > PRAWA namawia się do oszustw.
    Gdzie ty widzisz namawianie do oszustw?

    --
    Jotte

  • 20. Data: 2010-08-27 17:46:59
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    >W wiadomości news:i55qq6$iig$1@news.task.gda.pl MW

    > Gdzie ty widzisz namawianie do oszustw?

    Jotte, wszyscy już wiemy, że jesteś wyjątkowym pajacem, ale wyluzuj -
    naprawdę nikt nie oczekuje, że pobijesz swój własny rekord.

    K.