  • 11. Data: 2004-01-24 19:49:19
    Temat: Re: zadoscuczynienie w sprawie karnej
    Od: "m" <m...@o...pl>

    > Krzywda - szkoda niemajątkowa. Nawiązka ma uczynić zadość poczuciu krzywdy.

    tak jak pisalam wczesniej - obrazen nie doznalam. ale jak pisze Anzelmo - byla
    szkoda niemajatkowa. wydaje mi sie, ze z tego przepisu, co Anzelmo podal - to
    moge skorzystac.

  • 12. Data: 2004-01-24 20:09:43
    Od: "Anzelmo" <a...@i...o2.pl>

    Użytkownik "m" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    byla
    > szkoda niemajatkowa. wydaje mi sie, ze z tego przepisu, co Anzelmo podal -

    Moim zdaniem możesz (o ile sobie przypominam, to kam tez Ci proponował ten
    sposób), chociaż spotkałem sie też z taką interpretacją art. 46 § 2, że sąd
    może zasądzić tę nawiązkę tylko wtedy, kiedy spełnione są przesłanki
    zasądzenia odszkodowania z art. 46 § 1 KK (zamiast).
    Spróbuj.

    Anzelmo
    ICQ: 239769481
    GG: 6462706

  • 13. Data: 2004-01-24 20:19:43
    Od: "m" <m...@o...pl>

> [...]
    > może zasądzić tę nawiązkę tylko wtedy, kiedy spełnione są przesłanki
    > zasądzenia odszkodowania z art. 46 § 1 KK (zamiast).

    powiem szczerze, ze zalezy mi by sprawcy poniesli jakas dolegliwosc.
    podejrzewam, ze nie zostana skazani na wiezienie, ze moga dostac wyroki w bez
    odsiadki tylko w jakims "zawieszeniu", a przynajmniej dolegliwosc jakas
    finansowa by mieli.
    mam pytanie Anzelmo, czy taki wniosek do prokuratury musi spelniac jakies
    wymogi - czy wystarczy zwykle pismo, ze zadam zadoscuczynienia?