  • 1. Data: 2006-08-02 09:18:07
    Temat: zadaszenie balkonowe a prawo budowlane
    Od: " maszer" <m...@g...pl>

    Witam

    Mam maly problem natury prawno budowlanej. Jest sobie balkon. Jako, ze jest to
    prater wiec jest wysuniety wgledem wyzszych o jakies 20/30 cm. Caly brud, woda
    i wszytko wlacznie z petami, jakims szklem leci do mnie i trzeba to sprzatac.
    Jakis czas temu zamontowany zostal taki maly daszek stanowiacy od dolu
    przedluzenie plyty balkonowej i jakos zabezpieczal. Przy okazji remontu musial
    zostac zdemonotowany. Stary juz sie nie bardzo nadawal wiec zamowiony zostal
    nastepca. Jest dluzszy o nascie cm i znacznie lepiej zrobiony by odprowadzac
    wszystkie nieczystosci jakie spadaja z gory. Na dodatek zabezpiecza przed
    mozliwoscia spadniecia jakiejs ciezszej donicy ktore wisza sobie powyzej- raz
    juz spadla. Ostatnio po ulewie stojac sobie na niezabezpieczonym daszkiem
    balkonie zostalem oblany woda z jakims syfem [przepraszam co wrazliwszych ale
    tylko takie okreslenie czasem sie cisnie na usta] ktora zmiatala sasiadka.
    Gdyby nie szybki refleks to bym mial zalany sprzet fotograficzny raczej troche
    wart...
    Jako, ze sasiad ma teraz z tym problem- ze niby zlodzieje beda na tym stawali
    i ja okradali, conajmiej jakby wejscie z parteru stanowilo dla chcacego jakas
    trudnosc- niby jakis inspektor mowi ze trzeba to zdemontowac. Osobiscie sie
    wierzyc nie chce by jakis bzdurny przepis istnial regulujacy fakt czy mozna
    zabezpieczac sobie wlasne mienie przed zniszczeniem czy uszczerbkiem na
    zdrowiu. Dlatego kieruje do Was, lepiej rozeznanych w przepisach, zapytanie-
    czy i jak jest to opisane. Czy sa jakies szczegulowe wytyczne jakie zadaszenie
    jest dopuszczalne, jakiej wielkosci, jak bardzo moze wystawac nad balkon.
    Jesli mozecie podac jakies cytaty, gdzie tego szukac... bede bardzo wdzieczny.

    Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc.
    maszer

  • 2. Data: 2006-08-02 11:29:01
    Temat: Re: zadaszenie balkonowe a prawo budowlane
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    maszer napisał(a):

    > Czy sa jakies szczegulowe wytyczne jakie zadaszenie
    > jest dopuszczalne, jakiej wielkosci, jak bardzo moze wystawac nad balkon.
    > Jesli mozecie podac jakies cytaty, gdzie tego szukac... bede bardzo wdzieczny.

    U mnie na osiedlu ludzie sobie montują daszki na balkonach/loggiach.
    Nie ma przeciwwskazań. Ja też mam daszek. Bardzo duży, solidny. Metalowo
    -blaszany. Teraz mi szczyny i rzygowiny nie lecą, ale rzucają złośliwie
    żarcie gołębiom i wronom a ja codziennie o 4-5 rano latam z kijem i walę
    w ten daszek, bo odglosy tych gołębii i ich ślizgające się pazury na tym
    daszku są nie do wytrzymania. Teraz się uspokoiło, bo w pobliżu
    dobudowują dach szkoły i jest straszny jazgot i walenie, to te gołębie i
    wrony zostały wypłoszone. Oby już nie wróciły.

    --
    Kaja

  • 3. Data: 2006-08-02 11:38:53
    Od: "Hania " <v...@g...pl>

    maszer <m...@g...pl> napisał(a):

    > Witam
    >
    > Mam maly problem natury prawno budowlanej. Jest sobie balkon.

    ..
    opierając się na praktyce a nie na prawie: inspektorzy (o ile w jakimś
    zabytku nie mieszkasz) przymkną oko.

    Z sąsiadem dogadałabym się, że montujecie daszek i kratę na jego balkonie

    zdrowki
    hania