  • 11. Data: 2011-05-10 12:26:44
    Temat: Re: zabranie prawa jazdy 1 rok, a 12miesięcy jaka różnics
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ML" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:iq9js7$du$1@inews.gazeta.pl...

    > Zależy jakich miesięcy. Np. 12 lutych to nie rok.

    A zdarzyło się kiedykolwiek, by 12 lutych było kolejno po sobie?

    A co do meritum sprawy, to 12 miesięcy to to samo, co rok, bowiem w prawie
    terminy liczy się w ten sposób, że miesiąc to termin do dnia o tym samym
    numerze co termin startowy, a jak takiego dnia nie ma, to do ostatniego
    dnia miesiąca. W wypadku roku to po prostu ta sama data w przyszłym roku.
    Jakby to nie liczyć wyjdzie na to samo. Podobno - PODKREŚLAM PODOBNO -
    gdzieś w bankowości są jakieś przepisy, ze przy jakiś tam obliczeniach
    przyjmuje się, ze rok ma 360 dni. Ktoś mi kiedyś to wyjaśniał, ale nie
    pamiętam szczegółów. Jeśli ktoś z czytaczy tej grupy coś na ten temat wie,
    to może przy okazji napisze.

  • 12. Data: 2011-05-10 12:42:18
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 10 May 2011 14:26:44 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > gdzieś w bankowości są jakieś przepisy, ze przy jakiś tam obliczeniach
    > przyjmuje się, ze rok ma 360 dni.

    To sobie banki w umowach czy regulaminach przyjmują, dla ułatwienia
    liczenia odsetek.
    Bo zgodnie z kc strony mogą dowolnie ustalić sposób obliczania terminów.

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 13. Data: 2011-05-14 15:23:51

    robert <s...@o...pl> napisał(a):

    > jak w temacie

    Żadna.

    robert <s...@o...pl> napisał(a):

    > powtórny egzamin, a jeżeli12 miesięcy to zwrot bez egzaminu

    Bzdury.