  • 11. Data: 2009-05-23 22:56:10
    Temat: Re: za co notariusz bierze kase?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    news:gv9tjl$dbd$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "spp" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Jasne jest, że to wina sądu, a nie notariusza.

    To, że powstanie drugiej księgi dla tej samej nieruchomości nie jest
    wynikiem błedu notariusza, to akurat jest dla mnie jasne i oczywiste.
    Zastanawiam, w jaki sposób to w ogóle jest możliwe. W każdym razie w
    odniesieniu do notariusza można ewentualnie się zastanowić, czy przy
    zachowaniu należytej staranności nie powinien się zorientować, że jest taka
    sytuacja. Teoretycznie sprzedający podaje numer księgi i tę księgę
    notariusz bada. Faktycznie normalnie drugiej być nie powinno, więc w sumie
    notariusz nie ma obowiązku się spodziewać, że może być druga księga.

  • 12. Data: 2009-05-24 00:07:04
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > notariusz bada. Faktycznie normalnie drugiej być nie powinno, więc w
    > sumie notariusz nie ma obowiązku się spodziewać, że może być druga księga.

    "Beka" skarb państwa - rękojmia wiary publicznej KW - sąd dał dupy.

    6008

  • 13. Data: 2009-05-24 06:09:00
    Od: spp <s...@o...pl>

    Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > notariusz bada. Faktycznie normalnie drugiej być nie powinno, więc w
    > sumie notariusz nie ma obowiązku się spodziewać, że może być druga księga.

    Nie sądzę aby notariusz mógł przypuszczać że istnieją księgi podwójne i
    że nie dochował szczególnej staranności. W jaki sposób notariusz mógł
    wiedzieć o istnieniu drugiej księgi skoro Sąd jej mu nie przedstawił?
    Nie wierzę, że notariusz miał je obie w ręku i jedną z nich zignorował.
    :) A poza tym - przecież można sobie wyobrazić że istnieją też potrójne
    księgi. :)

    --
    spp

  • 14. Data: 2009-05-24 09:00:25
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Chyba jedynie, jeżeli nie sprawdził wniosków wpływających na dziennik do sądu od
    chwili pobrania ostatniego aktualnego wypisu?

    BTW w opisanej sytuacji może być bardziej przydatne pobranie wypisu pełnego niż
    skróconego - bo może chodzi o jedną księgę, ale dwa wpisy?
    JaC

    -----

  • 15. Data: 2009-05-24 09:31:28
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > notariusz bada. Faktycznie normalnie drugiej być nie powinno, więc w sumie
    > notariusz nie ma obowiązku się spodziewać, że może być druga księga.

    Dokładnei tak.
    Po ew. odszkodowanie trzeba pozywać sąd.

  • 16. Data: 2009-05-24 10:30:08
    Od: "pawel" <p...@o...eu>

    > Użytkownik "pawel" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
    >
    > A jakieś uzasadnienie podali? Jaki jest powód, ze są dwie?

    tak podali cyt.; "burdel mają w tych sądach i tyle, nasza księga jest ważna
    i niech Pan śpi spokojnie" ot całe wytłumaczenie

  • 17. Data: 2009-05-24 10:31:22
    Od: "pawel" <p...@o...eu>

    > wiadomości news:

    > Dokładnei tak.
    > Po ew. odszkodowanie trzeba pozywać sąd.

    ale gdzie podać sąd do sądu....? czy to nie będzie orzekanie we własnej
    sprawie?

  • 18. Data: 2009-05-24 10:39:56
    Od: "pawel" <p...@o...eu>

    > :) A poza tym - przecież można sobie wyobrazić że istnieją też potrójne
    > księgi. :)

    no właśnie a może za chwilę znajdzie się jeszcze ze 4 właścicieli z KW
    :((( i co wtedy ? jak to sprawdzić czy na tą działkę nie ma czasami więcej
    ksiąg wieczystych? przecież notariusz ma to gdzieś :( on klepie stan
    faktyczny czyli za nic nie odpowiada a bierze kase banda łobuzów. A jak
    zabezpieczyć żeby teraz ten drugi nie sprzedał mojej działki? przecież ma KW
    i może sobie sprzedać.? horror!

    no to sie wpier...em z tą działką. :( a myślałem ze jak od gminy kupię na
    przetargu to pewniak :( szok! :(

  • 19. Data: 2009-05-25 11:25:51
    Od: Maverick <m...@p...fm>

    pawel wrote:
    > U?ytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > ale gdzie podaae s?d do s?du....? czy to nie bedzie orzekanie we w?asnej
    > sprawie?

    A jak sie pozywa skarb panstwa? Przeciez sprawa bedzie w innym sadzie.

    --
    Regards,
    Maverick