  • 11. Data: 2009-09-09 14:00:49
    Temat: Re: z lotniska do zakladu karnego - tylko za co?
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    news:h88cet$905$1@news.onet.pl...

    > Ale Twoja troska nie ma tutaj żadnego znaczenia - prawnego.

    a czy to moja troska?
    ja tylko stwierdzam fakt, ze niejako sobie na to zapracowal, bo
    przedstawione zachowania wskazuja na to, ze albo nie mysli, albo ma wszystko
    w d...

  • 12. Data: 2009-09-09 14:01:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    szerszen pisze:

    > wiadomości news:h88bmg$58q$1@news.onet.pl...

    > jedno nie, ale jakby mial do odebrania 6, moze by zareagowal

    > czytaj ze zrozumieniem
    > to ze nie poinformowal wladzy o wyjezdzie, skladajac zawiadomienie o
    > przestepstwie, to jego problem, mogl nie wiedziec, ale to ze zostawia
    > miszkanie bez opieki, to coz, co najmniej lekka nieroztropnosc
    >
    > specjalnie dla ciebie, chodzi mi o wypadki losowe: spalenie, zalanie,
    > okradzenie itp itd

    Ale Twoja troska nie ma tutaj żadnego znaczenia - prawnego. Czy
    sąsiad byłby, czy nie, to i tak wyrok zostałby wydany, nawet jak lokator
    wymeldowałby się. I to jest problem, a nie to, że kwiatki by mogły zwiędnąć.

    Z jednej strony wymaga się, aby wezwania wysyłać na adres
    zamieszkania, z drugiej strony uznaje się, że wystarczy adres zameldowania.

    W dodatku w sytuacji, kiedy wiadomo, że mało kto przejmuje się
    przepisami meldunkowymi, ponieważ są trudne w wykonaniu.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2009-09-09 14:16:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    szerszen pisze:

> [...]
    > ja tylko stwierdzam fakt, ze niejako sobie na to zapracowal, bo
    > przedstawione zachowania wskazuja na to, ze albo nie mysli, albo ma

    Czyli Twoje wnioskowanie jest takie: Dobrze, że sąd go skazał, może
    już nie będzie zostawiał mieszkania bez opieki. Ładnie, ładnie.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2009-09-09 15:54:56
    Od: piotrl <p...@g...com>

    Kolega podczas przesłuchania w prokuraturze na pewno ( na podstawie
    art. 300 k.p.k. )
    został poinformowany o konsekwencjach wynikających z art. 75 k.p.k.
    więc jest sam sobie winny, bo nie ważne na jak dalekim wschodzie był
    mógł zainteresować się swoją sprawą i poinformować sąd o tym, że nie
    ma go w kraju.

    Art. 300. Przed pierwszym przesłuchaniem należy pouczyć podejrzanego
    o jego uprawnieniach: do składania wyjaśnień, do odmowy składania
    wyjaśnień lub odmowy odpowiedzi na pytania, do składania wniosków o
    dokonanie czynności śledztwa lub dochodzenia, do korzystania z pomocy
    obrońcy, do końcowego zaznajomienia z materiałami postępowania, jak
    również o uprawnieniu określonym w art. 301 oraz o obowiązkach i
    konsekwencjach wskazanych w art. 74, 75, 138 i 139. Pouczenie to
    należy wręczyć podejrzanemu na piśmie; podejrzany otrzymanie pouczenia
    potwierdza podpisem.

    Art. 75. § 1. Oskarżony, który pozostaje na wolności, jest obowiązany
    stawić się na każde wezwanie w toku postępowania karnego oraz
    zawiadamiać organ prowadzący postępowanie o każdej zmianie miejsca
    swego zamieszkania lub pobytu trwającego dłużej niż 7 dni, o czym
    należy oskarżonego uprzedzić przy pierwszym przesłuchaniu.
    § 2. (40) W razie nie usprawiedliwionego niestawiennictwa oskarżonego
    można zatrzymać go i sprowadzić przymusowo.
    § 3. (41) Przepisy art. 246 stosuje się odpowiednio. Zażalenie na
    postanowienie sądu rozpoznaje ten sam sąd w składzie trzech sędziów.

  • 15. Data: 2009-09-09 16:25:33
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    I to jest ten najlepszy kawał[ek].
    JaC

    -----

  • 16. Data: 2009-09-09 16:29:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    piotrl pisze:
    > Kolega podczas przesłuchania w prokuraturze na pewno ( na podstawie
    > art. 300 k.p.k. )

    Kolega nie był przesłuchiwany jako podejrzany.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2009-09-09 17:57:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "joshi" <j...@w...pl> napisal w wiadomosci

    > nie wymeldowal sie oczywiscie bo i w jakim celu mialby sie wymeldowywac z
    > wlasnego mieszkania w ktorym sam zyje?

    Jesli juz argument o tym, ze tak mówi ustawa nie jest wystarczajacy, to
    chocby po to, by pózniej nie siedziec w areszcie te 3 miesiace.

    > sadu nie poinformowal gdyz sprawy jeszcse nie bylo przed jego wyjazdem

    A w jakim charakterze byl przesluchiwany?

  • 18. Data: 2009-09-09 18:41:47
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Liwiusz wrote:

    > Kolega nie był przesłuchiwany jako podejrzany.

    ale skoro złożył zawiadomienie o przestępstwie to mógł sie domyślać że ktoś
    może go chcieć przesłuchac, co? Wypadało np przez wyjazdem poprosić kogoś
    aby pilnował jego spraw np upoważnić jakiegoś przyjaciela do odbierania
    korespondencji.

  • 19. Data: 2009-09-09 19:01:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Marek Dyjor pisze:

> [...]
    > ktoś może go chcieć przesłuchac, co? Wypadało np przez wyjazdem poprosić
    > kogoś aby pilnował jego spraw np upoważnić jakiegoś przyjaciela do

    1/ Przecież napisał, że go przesłuchiwali jako świadka
    2/ Nawet jeśli nie, to za coś takiego na 3 miechy się do kicia nie idzie.

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2009-09-09 19:05:21
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Liwiusz wrote:

    > 1/ Przecież napisał, że go przesłuchiwali jako świadka
    > 2/ Nawet jeśli nie, to za coś takiego na 3 miechy się do kicia nie

    genialne rozumowanie.

    kurna przeczytaj dlaczego ma 3 miechy do odsiedzenia i użyj mózgu.

    olał sprawę, tak sie nie robi