  • 11. Data: 2009-12-24 15:16:29
    Temat: Re: wzrost i kolor oczu w nowych dowodach
    Od: "rotfelus" <h...@h...hi>

    Użytkownik "Kazik" <k...@l...localnet> napisał w wiadomości
    news:hgtqin$3ov$1@inews.gazeta.pl...

    > Moj 1-letni syn ma wyrobiony dowod osobisty. Na jego przykladzie
    > mozesz zobaczyc jak bzdurne sa te dwa pola, bo urosnac - urosnie, a i
    > kolor oczu moze mu sie zmienic.

    W założeniu dowód osobisty był przeznaczony dla osób dorosłych, przy
    wprowadzaniu plastików zmieniono próg wiekowy i dostępne były dla
    13-latków. Po wejściu do unii nawet niemowlakom można wyrobić, bo służy
    on za dokument podróży i jest tańszy od paszportu. 1-latek raczej nie
    będzie sam korzystał z tego dowodu i koledzy ze żłobka(?) mu go raczej
    nie zwędzą ;)

  • 12. Data: 2009-12-24 15:17:44
    Od: "rotfelus" <h...@h...hi>

    > Że masz mentalność niewolnika.
    >
    > Krowy mają jeszcze takie klipsy na uszach, ponoć satelita je czyta
    > nawet. Może powinniśmy takowe nosić?

    Z certyfikowanymi trolami nie zamierzać polemizować

  • 13. Data: 2009-12-24 17:59:41
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Tomek napisal:
    > Błędne założenie - ja się załapałem na paszport biometryczny,
    > a gdybym sie za to zabrał pół roku wcześniej to bym mnie zakolczykowali
    > 10 lat później.

    Ehm, niekoniecznie, gdyz niezaleznie od daty waznosci twojego
    paszportu z wersja nie-biometryczna nie wpuszcza cie np. do USA.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 14. Data: 2009-12-24 20:05:41
    Od: Kazik <k...@l...localnet>

    rotfelus pisze:
> [...]
    > on za dokument podróży i jest tańszy od paszportu. 1-latek raczej nie
    > będzie sam korzystał z tego dowodu i koledzy ze żłobka(?) mu go raczej

    Za to moze skorzystac ze sklepowej promocji pod tytulem 'alkohol
    sprzedajemy po okazaniu dowodu' ;-).

  • 15. Data: 2009-12-24 21:33:15
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 24-12-2009 o 18:59:41 Jacek_P <L...@c...edu.pl> napisał(a):

    > Ehm, niekoniecznie, gdyz niezaleznie od daty waznosci twojego
    > paszportu z wersja nie-biometryczna nie wpuszcza cie np. do USA.

    A to nie wiedziałem.

    --
    Tomek

  • 16. Data: 2009-12-24 22:24:07
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

    > A to nie wiedziałem.

    Tam każdego przyjezdnego na dzień dobry traktuje się jak bandytę.

  • 17. Data: 2009-12-25 08:09:14
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Piotrek napisal:
    > Tam każdego przyjezdnego na dzień dobry traktuje się jak bandytę.

    Coz, neokonserwatysci urzeczywistnili swoje marzenie: panstwo idealnej
    kontroli i nadzoru. Wiekszosc swobod obywatelskich zostala stlamszona
    poprzez Patriot Act, ktorego spora czesc jest ustawowym analogiem
    terroryzmu, ktory podobno mial zwalczac.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 18. Data: 2009-12-25 17:13:52
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > poprzez Patriot Act, ktorego spora czesc jest ustawowym analogiem
    > terroryzmu, ktory podobno mial zwalczac.

    Neokonserwatyści? Ja bym powiedział, że debile z ciężkim otępieniem umysłowym.
    Oni tam 4-letnich dzieci nie wpuszczają na pokład samolotu, bo uznają je za
    terrorystów: http://www.msnbc.msn.com/id/10725741/ . To artykuł sprzed 4 lat,
    więc pewnie teraz się wyrobili i noworodków też nie wpuszczają z tego samego
    powodu. Jestem już gotów zrozumieć, że mają tę swoją "no-fly" list i rozumiem,
    że jakiś dzieciak mógł nazywać się tak samo jak pewien delikwent słusznie bądź
    niesłusznie posądzany o terroryzm. Nie rozumiem za to jakim cudem po zobaczeniu
    kto ma być tym "terrorystą" zaczęli robić jakieś problemy. Albo tam pracują
    roboty, które nie są w stanie ocenić, że 4-letnie dziecko nie jest terrorystą
    (nazwisko się zgadza, więc terrorysta i koniec gadania), albo (co smutniejsze i
    bardziej prawdopodobne) Amerykanie to tak zidiociały naród, że rzeczywiście
    brali pod uwagę, iż "podejrzany" jest terrorystą. Jeszcze trochę i u nas będzie
    tak samo (nowe dowody/paszporty będą pierwszym kroczkiem).

  • 19. Data: 2009-12-25 19:00:49
    Od: "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@m...one.pl>

    Dnia 25.12.2009 18:13 użytkownik Piotrek napisał :
> [...]
    > brali pod uwagę, iż "podejrzany" jest terrorystą. Jeszcze trochę i u nas będzie
    > tak samo (nowe dowody/paszporty będą pierwszym kroczkiem).

    Trochę OT, ale czy ten system jest naprawdę tak debilny, że wystarczy
    mieć imię i nazwisko takie jak jakiś rzekomy terrorysta i już mamy
    przesrane? To może jakiś terrorysta powinien nazywać się Barack Obama i
    pan prezydent już nigdzie nie poleci?

    --
    http://miki.menek.one.pl m...@m...one.pl
    Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

  • 20. Data: 2009-12-27 21:21:56
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 24 Dec 2009 12:59:35 +0100, "Piotrek" <p...@p...onet.pl>
    wrote:

    >W każdym razie mój dowód osobisty zawiera informację o tym, że jest ważny do
    >roku 2013, a prawo podobno nie działa wstecz, co oznacza, że prędzej mi
    >wyrośnie kaktus na dłoni niż ogólnie pojęta władza zmusi mnie do wymiany
    >wspomnianego dokumentu przed tą magiczną datą.
    W starych dowodach nie bylo napisane do kiedy sa wazne a nagle ich
    waznosc ustała.

    WAM
    --
    Kupię mieszkanie w budynku z cegły
    Szczecin, ulice: Beżowa, Romantyczna, Gwarna