  • 1. Data: 2009-12-23 18:59:24
    Temat: wzrost i kolor oczu w nowych dowodach
    Od: "rotfelus" <h...@h...hi>

    W nowych dowodach wydawanych od 2011 roku ma nie być takich rubryk jak
    wzrost i kolor oczu.
    Ja sobie tego nie wyobrażam i nie wiem czemu mają zostać zlikwidowane te
    pola. Co o tym sądzicie?

  • 2. Data: 2009-12-23 19:07:03
    Temat: Re: wzrost i kolor oczu w nowych dowodach
    Od: "macso" <m...@p...oniet.pl>

    Użytkownik "rotfelus"
    0

    >W nowych dowodach wydawanych od 2011 roku ma nie być takich rubryk jak

    > wzrost i kolor oczu.
    > Ja sobie tego nie wyobrażam i nie wiem czemu mają zostać zlikwidowane te
    > pola. Co o tym sądzicie?

    będzie zapodane elektronicznie, i każdy kto będzie miałprawo skontrolować
    dowód będzie miałodpowiedni czytnik
    i w sekundę będzie wiedział

    macso

  • 3. Data: 2009-12-23 19:20:56
    Od: Kazik <k...@l...localnet>

    rotfelus pisze:
    > W nowych dowodach wydawanych od 2011 roku ma nie być takich rubryk jak
    > wzrost i kolor oczu.
    > Ja sobie tego nie wyobrażam i nie wiem czemu mają zostać zlikwidowane te
    > pola. Co o tym sądzicie?

    Moj 1-letni syn ma wyrobiony dowod osobisty. Na jego przykladzie mozesz
    zobaczyc jak bzdurne sa te dwa pola, bo urosnac - urosnie, a i kolor
    oczu moze mu sie zmienic.

  • 4. Data: 2009-12-23 19:21:32
    Od: Arek <a...@e...net>

    rotfelus pisze:
    > W nowych dowodach wydawanych od 2011 roku ma nie być takich rubryk jak
    > wzrost i kolor oczu.
    > Ja sobie tego nie wyobrażam i nie wiem czemu mają zostać zlikwidowane te
    > pola. Co o tym sądzicie?

    Że masz mentalność niewolnika.

    Krowy mają jeszcze takie klipsy na uszach, ponoć satelita je czyta
    nawet. Może powinniśmy takowe nosić?

    Arek

    --
    www.arnoldbuzdygan.com

  • 5. Data: 2009-12-23 19:23:02
    Od: Arek <a...@e...net>

    Kazik pisze:
    > Moj 1-letni syn ma wyrobiony dowod osobisty. Na jego przykladzie mozesz
    > zobaczyc jak bzdurne sa te dwa pola, bo urosnac - urosnie, a i kolor
    > oczu moze mu sie zmienic.

    Mi się zmieniają cały czas.
    Zresztą tak samo jak mojej mamie się zmieniały. :)
    Synowi też już - w ciągu roku - zmieniły się z niebieskich na piwne.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.arnoldbuzdygan.com

  • 6. Data: 2009-12-23 19:56:25
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 23.12.2009 19:59, rotfelus wrote:
    > W nowych dowodach wydawanych od 2011 roku ma nie być takich rubryk jak
    > wzrost i kolor oczu.
    > Ja sobie tego nie wyobrażam i nie wiem czemu mają zostać zlikwidowane te
    > pola. Co o tym sądzicie?

    Moim zdaniem powinny zostac zastapione przez rozmiar buta i szerokosc w
    pasie.
    Przynajmniej taka informacja bylaby do czegos przydatna (np. gdy
    kupujemy nowe spodnie czy buty i zapomnielismy, o jaki rozmiar chodzi).

    A wzrost i kolor oczu? Krawiec i tak zmierzy jeszcze raz, okuliscie taka
    informacja na nic.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 7. Data: 2009-12-23 21:00:51
    Od: Szymon von Ulezalka <a...@i...pl>

    > będzie zapodane elektronicznie, i każdy kto będzie miałprawo skontrolować
    > dowód będzie miałodpowiedni czytnik
    > i w sekundę będzie wiedział

    czekac tylko az kazdy z odpowiednim czytnikiem bedzie mogl takowe
    przerabiac (dowody, nie czytniki), bo jakos nie wierze w ich cudowne
    zabezpieczenia :~

  • 8. Data: 2009-12-24 11:59:35
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

    > Że masz mentalność niewolnika.
    >
    > Krowy mają jeszcze takie klipsy na uszach, ponoć satelita je czyta
    > nawet. Może powinniśmy takowe nosić?

    A czy przypadkiem właśnie na te nowe dowody nie mają być nanoszone linie
    papilarne? Przeciwko temu już nie protestujesz, a to przecież wstęp do takich
    klipsów, chipów i podobnych wynalazków. Osobiście wolę mieć w dowodzie dane o
    wzroście i kolorze oczu, bo nie są to żadne tajne informacje, zresztą były tam
    umieszczane chyba od zawsze. Czyjś argument o zmianach wzrostu/koloru oczu u
    małych dzieci jest wymyślony na siłę, bo w większości przypadków dowód osobisty
    wydaje się osobom pełnoletnim, którym od chwili jego otrzymania nie zmieni się
    już w znacznym stopniu wzrost, a kolor oczu na pewno pozostanie bez zmian.

    W każdym razie mój dowód osobisty zawiera informację o tym, że jest ważny do
    roku 2013, a prawo podobno nie działa wstecz, co oznacza, że prędzej mi
    wyrośnie kaktus na dłoni niż ogólnie pojęta władza zmusi mnie do wymiany
    wspomnianego dokumentu przed tą magiczną datą.

  • 9. Data: 2009-12-24 12:09:55
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 24-12-2009 o 12:59:35 Piotrek <p...@p...onet.pl> napisał(a):

    > W każdym razie mój dowód osobisty zawiera informację o tym, że jest
    > ważny do
    > roku 2013, a prawo podobno nie działa wstecz, co oznacza, że prędzej mi

    Zgadza się, ze wsteczną datą dowodu biometycznego nie wyrobią :)

    > wyrośnie kaktus na dłoni niż ogólnie pojęta władza zmusi mnie do wymiany
    > wspomnianego dokumentu przed tą magiczną datą.

    Błędne założenie - ja się załapałem na paszport biometryczny,
    a gdybym sie za to zabrał pół roku wcześniej to bym mnie zakolczykowali
    10 lat później.

    --
    Tomek

  • 10. Data: 2009-12-24 15:15:16
    Od: "rotfelus" <h...@h...hi>

    Użytkownik "macso" <m...@p...oniet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "rotfelus"
    > 0

    > będzie zapodane elektronicznie, i każdy kto będzie miałprawo
    > skontrolować dowód będzie miałodpowiedni czytnik
    > i w sekundę będzie wiedział

    To idąc tym tropem, po co w ogóle cokolwiek zamieszczać?
    Może tylko kawałek plastiku z kodem kreskowym i PESELem, bo przecież
    wszystko będzie zakodowane na czipie...
    Będzie łatwiej się pod kogoś podszyć jeśli znikną te dane w sposób
    pisemny... już widzę jak policjanci będą patrolować ulicę z czytnikami,
    albo w bankach zacznie się fala wyłudzeń kredytów na kradzione dowody.