  • 1. Data: 2006-06-06 18:53:47
    Temat: wyzwanie dla prawników
    Od: "Leon " <m...@g...pl>

    Kiedyś już to zapodawałem, ale nie było odzewu. Moze dzisiaj?
    Problem wygląda tak:
    1.9.2001. -31.08.2002. - pracuje w szkole na umowe o prace na czas
    okreslony,
    studiuje na V roku matematyki, nie odbywam stażu.
    1.9.2002. -31.8.2003. - pracuję na umowę na czas określony, w pażdzierniku
    uzyskuję tytuł mgr inż. (czyli prawie 2 m-ce pracuje bez wyższego
    wykształcenia) i odbywam (9 m-cy) staż na nauczyciela kontraktowego. W
    czerwcu uzyskuję stopień nauczyciela kontraktowego. Przez 14 dni nikt się od
    tej decyzji nie odwołuje.
    1.9.2003. -31.V.2996. - staż na mianowanie. Umowa na czas ieokreślony.

    Pytania:
    1. czy mogę stracić st. nauczyciela kontraktowego ? KN wspomina, że taki
    dokument jest nieważny jeśli w trakcie postępowanie wystąpiły jakieś
    uchybienia.
    Z drugiej zaś strony akt, to chyba dcyzja administracyjna (KPA), którą po
    nabraniu przez nią mocy prawnej (a nikt się w wyznaczonym okresie nie
    odwołał) może uchylić Sąd Administracyjny. Tutaj chyba KN kłóci się z KPA.
    2. Czy postępowanie odbyło się z uchybieniami? Przecież KN mówi o pełnych
    kwalifikacjach w momencie podjęcia postępowania.

    Ja w zasadzie nie widzę w tym problemu - problem widzą szef i inspektor
    organu prowadzącego. Przypuszczam, że jak złoże dokumentację na mianowanie ,
    to organ (na mocy opinii inspektora) odrzuci ją.

    3. Odwółuję się do KO? W decyzji o odrzuceniu wniosku winna być chyba
    informacja, ze mogę się odwołać. dobrze myślę?

    Pozdrawiam

    mariusz

  • 2. Data: 2006-06-07 19:10:46
    Temat: Re: wyzwanie dla prawników
    Od: "Leon " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Sam sobie odpowiadam.
    Doprecyzuję pytanie:
    Co oznacza termin "czynności podejmowane w postępowniu o nadanie
    nauczycielowi stopnia awansu"? Pojawia się w KN.
    Czy zatrudnienie jest jedną z takich czynności?