  • 21. Data: 2009-07-02 16:37:31
    Temat: Re: wypowiedzenie umowy przez pracodawce
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Maciej K. aka Sesjusz wrote:

    > Nie mam ochoty na zarty i ironie

    To nie ironia. To troska o to, żebyś jeszcze raz
    dokładnie wszystko sprawdził. Skoro bowiem kilka osób
    tłumaczy Ci jak się ustala okres wypowiedzenia, a Ty uparcie
    twierdzisz i to już po kilku informacjach na ten temat, że "zabrakło Ci
    kilku dni",
    to mam chyba prawo sądzić, ze masz problem z interpretacją
    prostych spraw formalnych.
    Jak czytam, że dostałeś od pracodawcy "podanie",
    to mam chyba prawo sądzić, że albo coś źle zrozumiałeś,
    albo ten pracodawca wykorzystując Twoją nieznajomość prawa
    podsunął Ci do podpisania coś zupełnie innego niż myślałeś.

    > Nie bywam tu na grupie i nie jestem mega wypasem w
    > kwestiach prawnych jak ma to miejsce u Ciebie

    Nie przesadzaj. Obowiązku znania prawa nie ma, ale za nieznajomość
    najczęściej się płaci. Proste tematy z życia codziennego
    takie jak zasady ruchu drogowego czy kodeks pracy warto poczytać.
    Przecież podpisując umowę o pracę przyjąłeś na siebie pewne zobowiązania
    i nie możesz udawać, że o nich nie wiesz. Podobnie jak wychodzisz na ulicę,
    to obowiązują Cię jakieś zasady, nawet jeśli nikt ich nie weryfikował
    egazminem.

    > zajrzysz na inne grupy pomoge Ci i nie bede ironizowac
    > z Twoich niewyspecjalizowanych okreslen i uogólnień, o ile
    > oczywiscie się takie pojawią.

    No nie wiem, Twoja galeria raczej mnie nie zachwyciła ;-)

  • 22. Data: 2009-07-02 17:07:04
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1903144546.20090702153756@_spam_gazeta.pl Maciej K. aka
    Sesjusz <posesjusz@_spam_gazeta.pl> pisze:

    > Hehe :) Dzieki, bede to wyjasnial, trzeba sie schylic, wyjasnic to i
    > najwazniejsze - jeszcze przepracowac do konca wrzesnia :) Musze to
    > przeliczyc, obcieli nam premie, jak bym od razu znalazl robote to
    > pewnie bede mial wieksze wynagrodzenie i lepiej na tym wyjde, tutaj
    > juz bym tylko ogladal jak wszystko zamykają
    A jakby tak dać się teraz zwolnić na niekorzystnych warunkach, zatrudnić
    gdzie indziej na lepszych warunkach, a potem wystąpić do sądu z roszczeniami
    z tytułu niezgodnego z prawem okresu wypowiedzenia?
    Roszczenia z tytułu stosunku pracy przedawniają się dopiero po 3 latach.
    Trzeba by uważąć aby było kogo pozywać... ;)

    --
    Jotte

  • 23. Data: 2009-07-03 06:49:50
    Od: "Maciej K. aka Sesjusz" <posesjusz@_spam_gazeta.pl>

    Witam!

    W liście datowanym 2 lipca 2009 (19:07:04) napisano:

    > Trzeba by uważąć aby było kogo pozywać... ;)

    Idea dobra :) Faktycznie moze juz nie byc kogo pozwac, nie bede
    jednak tak szalec, szefow mam ok, do otakich krokow zmusila ich
    sytuacja na rynku.

    --
    Pozdrowienia,
    Maciej aka Sesjusz

  • 24. Data: 2009-07-03 06:56:13
    Od: "Maciej K. aka Sesjusz" <posesjusz@_spam_gazeta.pl>

    Witam!

    W liście datowanym 2 lipca 2009 (18:37:31) napisano:

    > to mam chyba prawo sądzić, że albo coś źle zrozumiałeś,

    Oczywiscie ze masz prawo, ah Wy prawnicy, kiedys mialem dziewczyne po
    prawie na aplikacji, jak mi grozila to zawsze zaczynala od "mam
    prawo..." :)

    > No nie wiem, Twoja galeria raczej mnie nie zachwyciła ;-)

    A tam galeria. Administracja unixami, linuxami, programowanie,
    budowanie i implementowanie systemow serwerowych, sieci, tutaj moge
    sie kiedys odwdzieczyc ;)

    Dziekuje za rady, pomogliscie.

    --
    Pozdrowienia,
    Maciej aka Sesjusz

  • 25. Data: 2009-07-03 07:19:22
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Maciej K. aka Sesjusz wrote:

    > Oczywiscie ze masz prawo, ah Wy prawnicy,

    Czyli jednak nie zrozumiałeś.
    Nie trzeba być prawnikiem, żeby rozwiązać w zgodzie
    z prawem umowę o pracę. Chciałem Ci tylko uzmysłowić,
    że jakieś minimum znajomości prawa jest wymagane.
    Zanim podpiszesz następną umowę o pracę zastanów się jakie obowiązki
    to ze sobą niesie. Strasznie się zdziwisz jak się dowiesz co musisz
    i do czego jesteś zobowiązany i z czego nie zdawałeś sobie sprawy,
    a potwierdzasz to własnym podpisem.

    > A tam galeria. Administracja unixami, linuxami, programowanie,
    > budowanie i implementowanie systemow serwerowych, sieci, tutaj moge
    > sie kiedys odwdzieczyc ;)

    Kliknąłem nicka przelotnie, żeby zobaczyć na jakich grupach
    można trafić na Ciebie i jakoś na komputerowych grupach Cię nie widać,
    tylko pl.foto wywaliło...

  • 26. Data: 2009-07-03 08:00:52
    Od: "Maciej K. aka Sesjusz" <posesjusz@_spam_gazeta.pl>

    Witam!

    W liście datowanym 3 lipca 2009 (09:19:22) napisano:

    > Czyli jednak nie zrozumiałeś.

    Zrozumialem, zrozumialem, to byl zart. Ok -> EOT, wiem juz wszystko.

    > tylko pl.foto wywaliło...

    Jest wiecej, na grupach siedze od 1997 roku, fakt ze wtedy pod inna
    ksywka ale mozna powiazac wszystko kluczem, nevermind.

    Jeszcze raz napisze, ze zrozumialem Cie i dziekuje, tak bym znow nie
    zostal zle odebrany, chociaz wiem, masz do tego prawo ;)

    --
    Pozdrowienia,
    Maciej aka Sesjusz

  • 27. Data: 2009-07-03 08:34:17
    Od: "Maciej K. aka Sesjusz" <posesjusz@_spam_gazeta.pl>

    Witam!

    W liście datowanym 2 lipca 2009 (15:24:33) napisano:

    > Staż liczy się na *koniec* okresu wypowiedzenia, nie na *dzień
    > wypowiedzenia*.

    Biuro kard powiedzialo ze to nie prawda, ze podpisalem w czerwcu (pod
    koniec) wiec zabraklo mi miesiaca, a w zasadzie kilku dni aby miec 3
    miesieczny okres wypowiedzenia, ktory przysluguje po 3 latach pracy.
    Czy potrafisz byc moze dokladnie wskazac przepis okreslajacy Twoje
    powyzsze słowa ?

    --
    Pozdrowienia,
    Maciej aka Sesjusz

  • 28. Data: 2009-07-03 08:57:55
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 03 Jul 2009 10:34:17 +0200, Maciej K. aka Sesjusz napisał(a):

    > Biuro kard powiedzialo ze to nie prawda, ze podpisalem w czerwcu (pod
    > koniec) wiec zabraklo mi miesiaca,

    Masz głupie biuro kadr, powinno się wstydzić. Ten przepis to art. 36 par.
    1 w zw. z art. 32 par. 2 kp.

    Jest nawet o tym wyrok SN: "O długości okresów wypowiedzenia (art. 36 § 1
    KP) decyduje okres zatrudnienia u danego pracodawcy liczony od dnia
    zawarcia umowy o pracę do daty jej rozwiązania z upływem okresu
    wypowiedzenia (art. 32 § 2 KP)." -- wyrok z 11 maja 1999 r., I PKN 34/99

    http://bit.ly/6hUEz

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [Reklama]: Potrzebny tani i dobry fotograf we Wrocławiu?

  • 29. Data: 2009-07-03 09:26:56
    Od: "Maciej K. aka Sesjusz" <posesjusz@_spam_gazeta.pl>

    Witam!

    W liście datowanym 3 lipca 2009 (10:57:55) napisano:

    > http://bit.ly/6hUEz

    Bardzo mi pomogłeś, jestem Twoim dłużnikiem, dzięki ! :)

    --
    Pozdrowienia,
    Maciej aka Sesjusz

  • 30. Data: 2009-07-03 09:41:45
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "cef" napisał:
    > Nie trzeba być prawnikiem, żeby rozwiązać w zgodzie
    > z prawem umowę o pracę.

    jako prawnik dałeś wieeeelką palmę!:O)

    > Chciałem Ci tylko uzmysłowić,
    > że jakieś minimum znajomości prawa jest wymagane.

    a jakie to niby prawo wymaga tej znajomości prawa i na jakim poziomie jest
    to minimum?:O)