  • 1. Data: 2009-05-05 20:21:45
    Temat: wypowiedzenie umowy najmu mieszkania
    Od: "Bear" <b...@w...pl>

    witam,

    mam pytanie odnośnie wypowiedzenia umowy najmu mieszkania. Otóż wynajmuję
    mieszkanie 4 osobowej rodzinie od kilku miesięcy. Od samego początku
    najemcy mieli problem z płatnością (płacą nieterminowo i dopiero po moich
    kilkukrotnych interwencjach). Obecnie zalegają z opłatami za miesiąc
    kwiecień i nie zanosi się, aby byli wypłacalni, o maju nie wspominając.
    Krótko mówiąc, chcę jak najszybciej się z nimi rozstać. Mamy podpisaną
    umowę, z której wynika, że mam prawo ją wypowiedzieć ze skutkiem
    natychmiastowym o ile najemca zalega z zapłatą za jeden miesiąc. Pytanie
    brzmi, czy ten zapis jest prawidłowy z punktu widzenia prawa ? A jeśli tak,
    to jak powinno wyglądać takie wypowiedzenie ? W jaki sposób mam doręczyć je
    najemcom biorąc pod uwagę fakt, że oni nie są nigdzie zameldowani ?

    z góry dziękuję za pomoc !

  • 2. Data: 2009-05-05 20:36:33
    Temat: Re: wypowiedzenie umowy najmu mieszkania
    Od: Leszek <r...@p...nospam.pl>

    In article <gtq78b$eba$1@atlantis.news.neostrada.pl>, b...@w...pl
    says...>
> [...]
    > kilkukrotnych interwencjach). Obecnie zalegaj? z op?atami za miesi?c
    > kwiecie? i nie zanosi si?, aby byli wyp?acalni, o maju nie wspominaj?c.
    > Krótko mówi?c, chc? jak najszybciej si? z nimi rozsta?. Mamy podpisan?
    > umow?, z której wynika, ?e mam prawo j? wypowiedzie? ze skutkiem
    > natychmiastowym o ile najemca zalega z zap?at? za jeden miesi?c. Pytanie
    > brzmi, czy ten zapis jest prawid?owy z punktu widzenia prawa ? A je?li tak,
    > to jak powinno wygl?da? takie wypowiedzenie ? W jaki sposób mam dor?czy? je
    > najemcom bior?c pod uwag? fakt, ?e oni nie s? nigdzie zameldowani ?

    Ale wiesz ze bedziesz musial zapewnic im lokal zastepczy?

    Wynajmowanie mieszkan osobom fizycznym to interes o duzym wspolczynniku
    ryzyka.

  • 3. Data: 2009-05-05 20:48:19
    Od: DFuser <d...@S...gazeta.pl>

    Leszek pisze:

    > Ale wiesz ze bedziesz musial zapewnic im lokal zastepczy?
    >
    > Wynajmowanie mieszkan osobom fizycznym to interes o duzym wspolczynniku
    > ryzyka.

    Hmm skoro tak, to kto musi zapewnić lokal zastępczy przykładowo w takiej
    sytuacji:
    Właściciel mieszkania wynajmuje mieszkanie lokatorowi1. Lokator1
    podnajmuje 1 pokój lokatorowi2. I przykładowo lokator1 nie płaci w
    terminie właścicielowi bo np. lokator2 też nie płaci. Co w takiej
    sytuacji sie dzieje? Właściciel ma wtedy problem z 2 lokatorami.

    Pozdrawiam DFuser

  • 4. Data: 2009-05-05 20:48:27
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Bear pisze:

    > Pytanie brzmi, czy ten zapis jest prawidłowy z punktu widzenia prawa ?

    Nie jest.

    > A jeśli tak, to jak powinno wyglądać takie wypowiedzenie ?

    Poczytaj sobie ustawę o najmie lokali.

    --
    @2009 Johnson

  • 5. Data: 2009-05-05 20:50:28
    Od: Leszek <r...@p...nospam.pl>

    In article <gtq8k9$a53$1@inews.gazeta.pl>, d...@S...gazeta.pl
    says...>

    > Hmm skoro tak, to kto musi zapewnic lokal zastepczy przykladowo w takiej
    > sytuacji:
    > Wlasciciel mieszkania wynajmuje mieszkanie lokatorowi1. Lokator1
    > podnajmuje 1 pokój lokatorowi2. I przykladowo lokator1 nie placi w
    > terminie wlascicielowi bo np. lokator2 tez nie placi. Co w takiej
    > sytuacji sie dzieje? Wlasciciel ma wtedy problem z 2 lokatorami.
    >
    > Pozdrawiam DFuser

    Lokal zastepczy powinna generalnie zapewnic gmina, gdy zas tego nie
    zrobi (a tak zapewne bedzie), to mozesz ja pozwac i zadac odszkodowania.

    Niektorzy wlasnie tak robia i z tego wlasnie zyja.

  • 6. Data: 2009-05-05 20:50:57
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Leszek pisze:

    > Lokal zastepczy powinna generalnie zapewnic gmina,

    Nieprawda. Mylisz lokal zastępczy i lokal socjalny.

    --
    @2009 Johnson

  • 7. Data: 2009-05-05 21:42:46
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Johnson pisze:

    > Nieprawda. Mylisz lokal zastępczy i lokal socjalny.

    Zgadza sie. Najpierw pozew przeciwko wynajmujacym. A dopiero jak jest
    wyrok z nakazem eksmisji to do miasta. Jesli miasto nie ma lokalu
    socjalnego to do sadu o odszkodowanie.

    Jacek Kustra

  • 8. Data: 2009-05-06 06:52:44
    Od: "h...@e...os.pl" <h...@w...pl>

    Użytkownik "Leszek" <r...@p...nospam.pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > zrobi (a tak zapewne bedzie), to mozesz ja pozwac i zadac odszkodowania.
    >
    > Niektorzy wlasnie tak robia i z tego wlasnie zyja.

    Ale jeśli dochody osoby, której gmina ma zapewnić lokal zastępczy
    przekraczają pewien próg, to gmina się łatwo wyłga.

    sot_b

  • 9. Data: 2009-05-06 07:34:53
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    h...@e...os.pl pisze:

    > Ale jeśli dochody osoby, której gmina ma zapewnić lokal zastępczy
    > przekraczają pewien próg, to gmina się łatwo wyłga.

    Ludzie, jak nie wiecie o czym piszecie, to nie piszcie. Bo tylko
    czytających w błąd wprowadzacie.

    --
    @2009 Johnson

  • 10. Data: 2009-05-07 12:00:45
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 5 Maj, 22:48, Johnson <j...@n...pl> wrote:

    > Poczytaj sobie ustawę o najmie lokali.

    O OCHRONIE PRAW LOKATORÓW, MIESZKANIOWYM ZASOBIE GMINY
    I O ZMIANIE KODEKSU CYWILNEGO.