  • 1. Data: 2005-05-02 08:33:30
    Temat: wypowiedzenie pracy na urlopie wychowawczym.
    Od: "Diesella" <s...@g...pl>

    Jestem na urlopie wychowawczym. W obecnej firmie pracuję od września 1998.
    Obecnie mam możliwość podjęcia ciekawej pracy i zastanawiam się jak wygląda
    sprawa złożenia wypowiedzenia. Czy rozwiązuję z firmą umowę w dniu złożenia
    wypowiedzenia? Czy mam u nich pracować podczas 3 miesięcznego okresu
    wypowiedzenia? Czy mam płatny okres wypowiedzenia, czy też powinnam wrócić
    do pracy i się zwolnić i wtedy mi płacą pensję za ten okres?
    Będę wdzięczna za każdą odpowiedź.

    Pozdrawiam,
    Sylwia

  • 2. Data: 2005-05-02 17:25:54
    Temat: Re: wypowiedzenie pracy na urlopie wychowawczym.
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Diesella" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    wrócić
    > do pracy i się zwolnić i wtedy mi płacą pensję za ten okres?

    Wypowiedzenie byłoby 3-miesięczne i mogłoby biec w czasie urlopu
    wychowawczego. Najlepiej jednak rozwiązać umowę o pracę za
    porozumieniem stron. Myślę, że zostanie to załatwione "od ręki", w
    zaproponowanym przez Ciebie terminie.
    Podczas urlopu wychowawczego można podjąć pracę, która nie
    uniemożliwia opieki nad dzieckiem, np. w niepełnym wymiarze, zdalną, z
    nienormowanym czasem pracy. Trzeba jednak poinformować o tym zakład
    pracy, który udzielił urlopu wychowawczego.
    Ponieważ nigdy nie wiadomo, czy nowa praca będzie tak znakomita, jak
    to się teraz wydaje, doradzałabym takie "próbne" zatrudnienie na
    niezbyt długi okres czasu z równoczesnym korzystaniem z urlopu
    wychowawczego w pierwszej pracy.

    wa