  • 11. Data: 2009-06-29 14:49:51
    Temat: Re: wypowiedzenie najmu mieszkania
    Od: pamana <b...@a...pl>

    tyle teorii.
    praktyka wygląda często inaczej,bardziej brutalnie .

    po kazdych lokatorach jest wymiana zamków lub zamka.

    > Dokladnie - oczywiscie o ile matka tez jest swiadoma swoich praw - to
    > nikt jej nie moze ruszyc z mieszkania.

    dlatego samotnym i rodzinom sie nie wynajmuje.
    u studentów mogą powstać szkody ale łatwiej go wyrzucić.
    p.

  • 12. Data: 2009-06-30 10:16:43
    Od: zwi <z...@o...pl>

    pamana pisze:

    > tyle teorii.
    > praktyka wygląda często inaczej,bardziej brutalnie .

    To nie teoria. Najemcy po prostu często nie znają swoich praw, nie są
    złośliwi i na prośbę o wyprowadzkę poklną pod nosem ale się wyprowadzą.
    Jak się trafi na uczciwego człowieka to będzie płacił, jeśli nie będzie
    go stać to się wyprowadzi albo spróbuje dogadać. Niestety jeśli trafi
    się na cwaniaka to już niestety gorsza sprawa. Płacić przestanie, z
    mieszkania bez sądu i komornika nie usuniesz, a zapłaty za okres w
    którym najemca mieszkał możesz dochodzić w sądzie na drodze cywilnej.

    Jeśli będziesz próbował różnych dziwnych chwytów jak wymiana zamków,
    wprowadzanie się do niego czy rozwiązań siłowych to się może skończyć
    źle dla właściciela mieszkania. Zaświadczenia o niekaralności później
    nie uzyska :)

    Ustawa o ochronie lokatorów chroni głownie cwaniaków i naciągaczy i nie
    pozwala właścicielom dysponować swoim majątkiem.

    ZWI

  • 13. Data: 2009-07-01 08:57:08
    Od: "Bear" <b...@w...pl>

    Użytkownik "zwi" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Ustawa o ochronie lokatorów chroni głownie cwaniaków i naciągaczy i nie
    > pozwala właścicielom dysponować swoim majątkiem.

    ciężkie jest życie kamienicznika ;)

  • 14. Data: 2009-07-01 09:11:45
    Od: zwi <z...@o...pl>

    > ciężkie jest życie kamienicznika ;)

    Zaraz tam kamienicznika :) Ja np. mam mieszkanie w którym mieszkałem
    przed ślubem. Po ślubie przeprowadziłem się do mieszkania żony. Moje
    mieszkanie stoi puste i zastanawiam się nad wynajmem ale szczerze
    powiedziawszy przeraża mnie możliwość walki z takimi "zaradnymi"
    lokatorami. Nie mam ochoty później szukać lokalu zastępczego (co zresztą
    jest obowiązkiem gminy) i później sądzić się zarówno z lokatorem o
    zapłatę zaległości jak i z gminą o pokrycie kosztów lokalu zastępczego.

    Utrzymanie mieszkania niestety kosztuje. Sprzedawać bym go nie chciał.
    Małe światełko w tunelu to nowelizacja ustawy o ochronie lokatorów
    proponowana przez PO. Tylko nie wiadomo czy zabiorą się za to w "dobie
    kryzysu"

    ZWI

  • 15. Data: 2009-07-01 09:19:49
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    "zwi" <z...@o...pl> napisał

> [...]
    > Małe światełko w tunelu to nowelizacja ustawy o ochronie lokatorów
    > proponowana przez PO. Tylko nie wiadomo czy zabiorą się za to w "dobie

    Ponoć można wynająć jako "pokój gościnny" i wówczas rządzi się toto innymi
    prawami (było parę razy w tutejszych dyskusjach). Nie wiem tylko, czy nie
    musiałbyś w tym celu założyć DG ;-)

    E.

  • 16. Data: 2009-07-01 09:29:00
    Od: zwi <z...@o...pl>

    Emka pisze:
> [...]
    > innymi prawami (było parę razy w tutejszych dyskusjach). Nie wiem tylko,
    > czy nie musiałbyś w tym celu założyć DG ;-)

    I tak już prowadzę działalność :) Rozszerzenie zakresu to nie problem.
    Zastanawia mnie tylko taka rzecz. Wynajmę pokój gościnny (jeden pokój w
    pustym mieszkaniu) ale lokator ma we władaniu całe mieszkanie (no chyba,
    że jeden pokój zamknę na klucz). A skoro ma we władaniu całe mieszkanie
    to... patrz ustawa o ochronie lokatorów. Jeśli się mylę to niech mnie
    ktoś poprawi. Wydaje mi się to dość interesującą kwestią.

    ZWI