  • 41. Data: 2009-06-24 19:38:56
    Temat: Re: wypowiedzenie a ciaza
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

    > To czym sie rożni pracownica w ciąży chcąca się zwolnić od pracownicy w
    > ciąży niechcącej się zwolnić?

    Intencjami i kolejnością zdarzeń ;-)

    Ta dziewczyna generalnie chce się zwolnić. Napisała to wprost, więc nie ma
    nad czym dyskutować. Koniec kropka.
    Ale wymyśliła sobie jednocześnie, że jakby zaszła w ciążę, to się jednak
    nie zwolni. Czyli chce zjeść ciastko i mieć ciastko.
    Pewnie jak się uprze, to jej to wyjdzie. Szkoda tylko, że cudzym kosztem.

    > Może w ogóle powinna przepraszać za to że chce być w ciąży? bo to
    > straszna wina jest.

    Powinna przede wszystkim być uczciwa.

  • 42. Data: 2009-06-24 19:48:41
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "przypadek" <p...@g...pl> napisał

    > Zajście w ciążę jest ze swej natury wypadkiem nagłym i
    > nieprzewidywalnym

    Chyba sobie teraz jaja robisz.

  • 43. Data: 2009-06-24 20:18:07
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 24 Cze, 21:38, "Baloo" <b...@o...eu> wrote:
    > "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

    > Intencjami i kolejnością zdarzeń ;-)
    >
    > Ta dziewczyna generalnie chce się zwolnić. Napisała to wprost, więc nie ma
    > nad czym dyskutować. Koniec kropka.

    Napisała że jeden z aspektów jej pracy skłania ją do tej decyzji. Ale
    pewne inne aspekty, np. kontekst prawny decyzji o złożeniu
    wypowiedzenia powoduje, że jeszcze się waha (słusznie IMHO, jeśli są
    widoki na tą ciążę). Ma do tego prawp.

    > Ale wymyśliła sobie jednocześnie, że jakby zaszła w ciążę, to się jednak
    > nie zwolni. Czyli chce zjeść ciastko i mieć ciastko.

    Nie, chce skorzystać z przywilejów, które ustawa daje ciężarnym. Jeśli
    ktoś nawet ocenia to nagannie (ja nie jestem przekonany) to i tak
    trudno robić komuś zarzut z działania zgodnego z prawem.

    > Pewnie jak się uprze, to jej to wyjdzie. Szkoda tylko, że cudzym kosztem.

    Ale idź głosuj, wybierz posłów, zmień ustawy itp, itd. a nie chrzań o
    cudzym koszcie, bo póki co, jeśli pójdziemy drogą umowy społecznej, ci
    "cudzy" się na ten koszt zgodzili.

    > Powinna przede wszystkim być uczciwa.

    Nie jest nieuczciwe postępowanie zgodnie z przepisami. Do tego
    zakładasz złą wolę, wbrew domniemaniu prawnemu i zdroworozsądkowemu.

  • 44. Data: 2009-06-24 20:37:24
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "przypadek" <p...@g...pl> napisał

    > Nie, chce skorzystać z przywilejów, które ustawa daje ciężarnym.

    Owszem, ale ciężarnym pracującym, a nie takim, które złożyły wypowiedzenia
    umowy o pracę, ale nagle im się odwidziało, bo wyczuły możliwość załapania
    się na ew. zasiłek chorobowy.

    > Jeśli ktoś nawet ocenia to nagannie (ja nie jestem przekonany) to i tak
    > trudno robić komuś zarzut z działania zgodnego z prawem.

    Nie jestem przekonany, czy to działanie zgodne z prawem.
    Pracownica musiałaby podać m.in. powód rezygnacji z wypowiedzenia.
    Zazwyczaj takim powodem rezygnacji jest zamiar powrotu do pracy (no bo cóż
    innego?). Tutaj ani powrotu ani przywrócenia do pracy nie będzie, ponieważ
    pracownica z marszu uda się na zwolnienie i wie o tym z góry. Nie zakłada,
    lecz wie.
    Ergo - powodem rezygnacji z wypowiedzenia będzie w rzeczywistości chęć
    udania się na zwolnienie lekarskie, a nie powrót do pracy, więc "trochę" to
    wszystko naciągane.

    > Ale idź głosuj, wybierz posłów, zmień ustawy itp,

    Głupie gadanie i dobrze o tym wiesz.

    > Nie jest nieuczciwe postępowanie zgodnie z przepisami.

    Jak na razie, to z wątku wychodzi na to, że nie da się wypowiedzieć umowy i
    cofnąć wypowiedzenia z powodu zajścia w ciążę bez zgody drugiej strony.
    Więc nie wiem, o jakich konkretnych przepisach piszesz.

    > Do tego zakładasz złą wolę,

    Nie zakładam, po prostu ją widzę.

  • 45. Data: 2009-06-24 20:48:05
    Od: KRZYZAK <k...@k...com>

    gdaMa <g...@w...pl> napisali:

    > A mnie już coraz mniej dziwi niechęć pracodawców do zatrudniania kobiet w
    > okresie rozrodczym...

    Znam przypadek, kiedy pani 3 miesiace po zatrudnieniu zaciazyla, poszla na
    zwolnienie, pozniej macierzynski, urlop wypoczynkowy, miesiac w pracy i
    kolejna ciaza. Ni cholery nie zatrudnilbym kobiety.

    BTW - czy oferty pracy w stylu "zatrudnie pania na ekspedientke" sa
    legalne?

  • 46. Data: 2009-06-24 21:52:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Baloo wrote:
    > "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

    > Intencjami i kolejnością zdarzeń ;-)
    >

    > Ta dziewczyna generalnie chce się zwolnić. Napisała to wprost, więc nie
    > ma nad czym dyskutować. Koniec kropka.

    Nie. Napisała, że chce się zwolnić lub nie chce się zwolnić gdyby w tym
    czasie zaszła w ciąże i pyta się czy to jest możliwe. Odpowiedź brzmi: nie.
    Musi albo zajść w ciążę i się nie zwalniać, albo sie zdecydować czy się
    zwalnia bez względu na to co się po złożeniu wymówienia.

    > Ale wymyśliła sobie jednocześnie, że jakby zaszła w ciążę, to się jednak
    > nie zwolni.

    a to nie wolno jej rozpatrywać wariantów co będzie dla nie lepsze

    Czyżby płaciło sie inne składki w zalezności do tego czy sie zwolni
    zanim się zajdzie w ciążę, czy też nie?

    > Czyli chce zjeść ciastko i mieć ciastko.
    > Pewnie jak się uprze, to jej to wyjdzie. Szkoda tylko, że cudzym kosztem.

    Dlaczego cudzym?

    Czy kobiety które zadzodza w ciążę i się nie zwalniają robią to na cudzy
    koszt?

    > Powinna przede wszystkim być uczciwa.

    A co to jest nieuczciwego?

  • 47. Data: 2009-06-24 22:44:52
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    i.googlegroups.com
    przypadek <p...@g...pl> pisze:

    > Nie jest nieuczciwe postępowanie zgodnie z przepisami.
    To zależy od rozumienia pojęcia "uczciwe".
    Kodeksy i ustawy nie są tu jedynym punktem odniesienia.

    --
    Jotte

  • 48. Data: 2009-06-24 23:59:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Baloo wrote:
    > "przypadek" <p...@g...pl> napisał

    > Owszem, ale ciężarnym pracującym, a nie takim, które złożyły
    > wypowiedzenia umowy o pracę, ale nagle im się odwidziało, bo wyczuły
    > możliwość załapania się na ew. zasiłek chorobowy.

    jeszcze raz? Czy ona nie płaciła składek, albo płaciła składki jakieś
    inne podpisując cyrograf, że się zwolni zanim zajdzie w ciążę.
    A teraz chce się rozmysleć.
    Gdyby tak było to wtdy byłoby to nieuczciwe.
    Niestety tak nie jest.

    > Ergo - powodem rezygnacji z wypowiedzenia będzie w rzeczywistości chęć
    > udania się na zwolnienie lekarskie, a nie powrót do pracy, więc "trochę"
    > to wszystko naciągane.

    no i co z tego.

    > Jak na razie, to z wątku wychodzi na to, że nie da się wypowiedzieć
    > umowy i cofnąć wypowiedzenia z powodu zajścia w ciążę bez zgody drugiej
    > strony. Więc nie wiem, o jakich konkretnych przepisach piszesz.

    O przepisach zabraniających myślenia co jest lepsze dla niej.

  • 49. Data: 2009-06-25 00:03:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Baloo wrote:
    > "Evita" <e...@p...onet.pl> napisał

    > Ale za pierwsze 33 dni niestety płaci pracodawca, który jak sądzę Cię
    > nie okradał.

    To nie jej wina. Płaciłby również gdyby miała chrypkę.

    > Poza tym ZUS wypłaca zasiłek chorobowy, a nie ciążowy.

    są przypadki kiedy ciąża jest zagrożona i w zasadzie jest się w płaskiej
    pozycji przez całe 9 miesięcy.

    > I wiesz z góry, że będziesz na zwolnieniu?

    A skąd wiesz, że nie musi.

    Mam znajomą, która poroniła 4 razy. Za 5 razem lekarz położył ja do
    szpitala na 9 miesięcy z zakazem wstawania. Pomogło.

  • 50. Data: 2009-06-25 00:04:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    KRZYZAK wrote:

    > Znam przypadek, kiedy pani 3 miesiace po zatrudnieniu zaciazyla, poszla na
    > zwolnienie, pozniej macierzynski, urlop wypoczynkowy, miesiac w pracy i
    > kolejna ciaza. Ni cholery nie zatrudnilbym kobiety.

    A w czym ci to przeszkadzało.
    Tak czy siak wiedziałeś, że jej nie ma.