  • 11. Data: 2012-03-20 18:03:09
    Temat: Re: wypowiedz na grupie dyskusyjnej, a ochrona danych osobowych
    Od: "Piotr" <a...@p...neostrada.pl>

    Użytkownik "Adr ian" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    news:9f1e0962-6652-4a6b-85f2-0667d4648fed@w1g2000vbx
    .googlegroups.com...
    Witam,

    mam następujące pytanie. Parę lat temu szukałem pomocy na tej grupie
    w sprawie problemów z najmem mieszkania. Wszystko wypowiedzi były z
    mojego adresu mailowego zawierającego imię i nazwisko. Teraz po
    wpisaniu mojego imienia i nazwiska w wyszukiwarce google wyskakują one
    jako pierwsze w wynikach, co może być dla mnie niekorzystne w związku
    z poszukiwaniami pracy i researchem, który robią działy HR. Nie ma
    innej osoby w sieci, której imie i nazwisko jest takie jak moje. Co
    ciekawe nie są to wyniki ze strony google (tutaj moje posty udało się
    skasować, kiedy jeszcze taka opcja była dostępna), a z pewnego
    lifestylowego portalu dla mężczyzn, który publikuje u siebie dyskusje
    z grup dyskusyjnych. Moje pytanie brzmi czy mogę w jakiś sposób
    wymusić od tego portalu, by usunął u siebie te strony z tymi moimi
    wypowiedziami, czy też nic nie mogę z tym zrobić. Jeżeli ktoś ogarnia
    tematykę przetwarzania danych osobowych, to bardzo proszę o pomoc. Czy
    wypowiedzi dotyczące moich problemów z zobowiązaniami prawnymi pod
    mailem z moim imieniem i nazwiskiem są w ogóle uznane przez prawo za
    dane osobowe?
    Z góry dziękuję za pomoc!!

    Pozdrawiam,
    ap

    1. Interpertacje GIODO są takie, że w niektórych przypadkach adres emial z
    imieniem inawiskiem traktuje się jako daną osobową.
    Sprawdź sobie na stronie GIODO w dziale odpowiedzi na pytania.
    2. Zawsze możesz wystąpić do portalu (jeśli właścicel jest na terenie UE) z
    żądaniem, czy
    przetwarza twoje dane, w jaki sposób, w jakim celu, skąd je ma, komu
    udostępnia, żądania zaprzestania przetwarzania (Art.32.1 i 33).
    Firma ma obowiązek w ciągu 30 dni udzelić odpowiedzi.
    Brak odpowiedzi zgrożony jest sankcjami karnymi opisanymi w Rozdziale 8
    ustawy.
    Jeśli nie udzielą odpowiedzi piszesz do prokuratury doniesienie o
    przestępstwie powołując sie na jeden z artykułów Rozdziału 8.
    Możesz też napisać skargę do GIODO jak i zadzwonić o informację.
    Polecam stronę GIODO.

  • 12. Data: 2012-03-20 21:03:43
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 20 Mar 2012 19:03:09 +0100, Piotr napisał(a):

> [...]
    > przestępstwie powołując sie na jeden z artykułów Rozdziału 8. Możesz też
    > napisać skargę do GIODO jak i zadzwonić o informację. Polecam stronę

    I to jest także odpowiedź na pytanie pojawiające się na wielu grupach
    newsowych: dlaczego likwidowane są kolejne serwery news? Po prostu
    zarządzanie danymi osobowymi stwarza coraz większe ryzyko prawne i staje
    się coraz bardziej pracochłonne.

  • 13. Data: 2012-03-20 21:21:38
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

> [...]
    > newsowych: dlaczego likwidowane są kolejne serwery news? Po prostu
    > zarządzanie danymi osobowymi stwarza coraz większe ryzyko prawne i staje

    E tam. Po prostu niszowa usługa

  • 14. Data: 2012-03-21 01:08:26
    Od: to <t...@i...pl>

    begin John Kołalsky

    > E tam. Po prostu niszowa usługa

    Ale i stwarzająca problemy. Brak jakiejkolwiek sensownej post-moderacji
    pozwala wielu wariatom zasrywać usenet treściami niezgodnymi z prawem.