  • 1. Data: 2012-03-19 13:03:30
    Temat: wypowiedz na grupie dyskusyjnej, a ochrona danych osobowych
    Od: Adr ian <b...@g...com>

    Witam,

    mam następujące pytanie. Parę lat temu szukałem pomocy na tej grupie
    w sprawie problemów z najmem mieszkania. Wszystko wypowiedzi były z
    mojego adresu mailowego zawierającego imię i nazwisko. Teraz po
    wpisaniu mojego imienia i nazwiska w wyszukiwarce google wyskakują one
    jako pierwsze w wynikach, co może być dla mnie niekorzystne w związku
    z poszukiwaniami pracy i researchem, który robią działy HR. Nie ma
    innej osoby w sieci, której imie i nazwisko jest takie jak moje. Co
    ciekawe nie są to wyniki ze strony google (tutaj moje posty udało się
    skasować, kiedy jeszcze taka opcja była dostępna), a z pewnego
    lifestylowego portalu dla mężczyzn, który publikuje u siebie dyskusje
    z grup dyskusyjnych. Moje pytanie brzmi czy mogę w jakiś sposób
    wymusić od tego portalu, by usunął u siebie te strony z tymi moimi
    wypowiedziami, czy też nic nie mogę z tym zrobić. Jeżeli ktoś ogarnia
    tematykę przetwarzania danych osobowych, to bardzo proszę o pomoc. Czy
    wypowiedzi dotyczące moich problemów z zobowiązaniami prawnymi pod
    mailem z moim imieniem i nazwiskiem są w ogóle uznane przez prawo za
    dane osobowe?
    Z góry dziękuję za pomoc!!

    Pozdrawiam,
    ap

  • 2. Data: 2012-03-19 13:16:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 19.03.2012 14:03, Adr ian pisze:

    > z grup dyskusyjnych. Moje pytanie brzmi czy mogę w jakiś sposób
    > wymusić od tego portalu, by usunął u siebie te strony z tymi moimi
    > wypowiedziami, czy też nic nie mogę z tym zrobić. Jeżeli ktoś ogarnia

    Możesz prosić, ale niczego nie wymusisz.

    Analogia: pisałeś jakiś artykuł w gazecie - nie masz możliwości
    wymuszenia, żeby wszyscy posiadacze kopii tej gazety powycinali twoje
    artykuły.

  • 3. Data: 2012-03-19 14:46:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Mar 2012, Andrzej Lawa wrote:

    > Możesz prosić, ale niczego nie wymusisz.
    >
    > Analogia: pisałeś jakiś artykuł w gazecie - nie masz możliwości
    > wymuszenia, żeby wszyscy posiadacze kopii tej gazety powycinali twoje
    > artykuły.

    ...i nie dawali innym tych gazet do poczytania, bo jak mniemam to ten
    element jest istotny :)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2012-03-19 14:48:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Mar 2012, Adr ian wrote:

> [...]
    > jako pierwsze w wynikach, co może być dla mnie niekorzystne w związku
    > z poszukiwaniami pracy i researchem, który robią działy HR.

    Z powodu problemów z najmem? :O
    No to poslij jeszcze kilkanascie tysięcy postów o innej tematyce,
    tych o najmie nie znajda ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2012-03-19 15:29:26
    Od: Kapec <n...@p...pl>

    W dniu 2012-03-19 14:03, Adr ian pisze:
> [...]
    > wypowiedzi dotyczące moich problemów z zobowiązaniami prawnymi pod
    > mailem z moim imieniem i nazwiskiem są w ogóle uznane przez prawo za

    Niestety ale tak to dziala, trzeba poprostu pamietac ze jak sie wlazi do
    obory to mozna sie gownem pobrudzic.

  • 6. Data: 2012-03-19 15:39:47
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-03-19 15:48:31 +0100, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> said:

    > Z powodu problemów z najmem? :O
    > No to poslij jeszcze kilkanascie tysięcy postów o innej tematyce,
    > tych o najmie nie znajda ;)

    Śmiem przypuszczać, że problemem jest tzw. target "lifestylowego
    portalu dla mężczyzn".
    ;)

    --
    Bydlę

  • 7. Data: 2012-03-19 17:18:16
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Z powodu problemów z najmem? :O

    No wiesz, jak dyskutował w temacie ,,jak wykorzystując barbarzyńskie
    polskie prawo wyciulać właściciela mieszkania i nie płacąc za najem
    siedzieć i się śmiać'', to stawia go to w słabym świetle :D

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 8. Data: 2012-03-19 18:03:46
    Od: Adr ian <b...@g...com>

    Spokojnie nie chodziło o "wyciulanie właściela", tylko o okres
    wypowiedzenia umowy i inne takie takie.
    Tak czy inaczej dziękuję za genialne przemyślenia dotyczące tego, czy
    mail z imieniem i nazwiskiem jest danymi osobowymi :)

    Pozdrawiam,
    ap

  • 9. Data: 2012-03-19 21:50:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Mar 2012, Adr ian wrote:

    > Tak czy inaczej dziękuję za genialne przemyślenia dotyczące tego, czy
    > mail z imieniem i nazwiskiem jest danymi osobowymi :)

    Jesli już o tym mowa, to problem sprowadza się do faktu iż osobom
    o których mowa (rekruterom i innym takim) Ty sam dostarczasz
    *innych* danych, które pozwalaja zlokalizowac "o, to ten gosc
    co nam składał CV".
    Dla zwyczajnego czytelnika niniejszej grupy nadal stanowisz "imię
    nazwisko" (i mam na mysli przeszłe posty, nie terazniejsze
    wystapienia pod nickiem czy jak tam wolisz pseudonim nazwać),
    a nie "osobę znana z imienia i nazwiska".
    Zmierzam do tego, że armata "dane osobowe" strzela nie do końca
    w tę stronę która jest dla Ciebie istotna.

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2012-03-20 12:48:02
    Od: Tomaszek <t...@f...onet.pl>

    W dniu 2012-03-19 16:29, Kapec pisze:
    > Niestety ale tak to dziala, trzeba poprostu pamietac ze jak sie wlazi do
    > obory to mozna sie gownem pobrudzic.

    Usenet powstał w czasach, gdy to jeszcze nie była obora;)