  • 11. Data: 2008-04-11 10:28:38
    Temat: Re: wyposazenie samochodu
    Od: <s...@a...pl>

    > Ale wydaje mi się że zarówno apteczka jak i gaśnica jest w Polsce
    > obowiązkowa, więc jeśli w Niemczech także to mandat był zasadny, jeśli
    > nie to powyższe nie miało zastosowania bo polski samochód nie miał
    > wymaganego wyposażenia.

    Apteczka w PL nie jest obowiązkowa, w D tak.
    Gaśnica nie jest obowiazkowa w D, w PL tak.
    (PL wiem; co do D stan prawny wg prasy)

  • 12. Data: 2008-04-11 10:32:52
    Od: <s...@a...pl>

    > No właśnie było o tym głośno jeżeli ktoś dostał w Niemczech mandat za
    > brak apteczki to należy się zwrócić i zostanie anulowany, tak w każdym
    > razie oficjalnie niemiecki urzędnik średniego szczebla się wypowiadał
    > (o ile się nie mylę informacja z wyborczej sprzed kilku miesięcy).

    A to o tym nie czytałem/słyszalem, pewnie gdzieś małym drukiem było :) Ale
    dziś na necie znalazlem:
    http://miasta.gazeta.pl/gorzow/1,36844,4970283.html - jesli kogoś
    interesuje.
    pozdrawiam

  • 13. Data: 2008-04-11 10:34:27
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

    Paweł pisze:
    > Użytkownik "Szuwarek" <latarnikk(chlup)@wp.pl> napisał w wiadomości

    > By być dokładnym to nie jest przepis UE.
    > Jest to Konwencja Wiedeńska z 1968.

    UE ma orzeczenie ETS, które ma tezę podobnie brzmiącą, z tym ze tam
    chodziło o wyposażenie wymagane do wprowadzenia pojazdu do obrotu, a nie
    do użytkowania. Nawiasem mówiąc było to jedno z fundamentalnych orzeczeń
    budujących rzeczywisty wspólny rynek

  • 14. Data: 2008-04-11 14:30:11
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Paweł <b...@m...com> napisal:
    > O ile jest to kraj UE to nie.

    Powiedz to slowackiej policji w zakresie zarowek i kamizelek
    w kabinie. Ciekawe doswiadczenia zdobedziesz... ;)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 15. Data: 2008-04-11 15:08:02
    Od: Radoslaw Korzeniewski <r...@g...com>

    Dnia Fri, 11 Apr 2008 12:28:38 +0200, sympatyczna_poczta_a napisał(a):

    > Apteczka w PL nie jest obowiązkowa

    Dlatego napisałem wydaje mi się - i faktycznie tylko mi się wydawało.

    R.

  • 16. Data: 2008-04-11 15:19:49
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 11 kwiecień 2008 08:36
    (autor Jacek_P
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <ftn0t1$160$1@srv.cyf-kr.edu.pl>):

    > Ostatnio za najbardziej pogiete przepisy uznaje te, ktore sa na Slowacji.

    Taaa... Bo polskim dresom szkoda 7zł na kamizelkę odblaskową, którą każdy
    zdrowy na umyśle kierowca wozi również w Polsce, choć przepisu nie ma.

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com

  • 17. Data: 2008-04-11 17:59:36
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Tristan <n...@s...pl> napisal:
    > Taaa... Bo polskim dresom szkoda 7zł na kamizelkę odblaskową, którą każdy
    > zdrowy na umyśle kierowca wozi również w Polsce, choć przepisu nie ma.

    A czy gdzies pisalem o kamizelce? Natomiast kogo ty miales na mysli piszac
    per "dres" to nie wiem.

    Slowacy w tej chwili prowadza aktywna polityke policyjnego zniechecania
    do odwiedzania ich pieknego kraju, gdyz zgodnie z ich wykladnia
    masz wozic w zasadzie m.in. komplet wszystkich mozliwych zarowek w ilosci
    odpowiadajacej liczbie wszystkich zarowek zainstalowanych w aucie. Procz
    tego moga ci robic na drodze "przeglad" samochodu, ktory sprowadza sie
    do chamskiego wyciskania lapowki/mandatu bez wypisania kwitu pod pozorem
    niezbieznosci kol, luzow na kierownicy, niewlasciwego skladu spalin itp.
    cokolwiek wpadnie gliniarzowi do glowy. Oczywiscie "wladza" to wszystko
    widzi "na oko". O zadnych przyrzadach mowy nie ma.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 18. Data: 2008-04-12 07:52:55
    Od: "Kenny" <kenny333[nasz przodek]o2.pl>

    Szuwarek wrote:
    | Wie ktos moze jak to jest z wyposazeniem samochodu w apteczki,
    | gasnice, kamizelki i tym podobne duperele przy podrozach
    | zagranicznych. Czy mnie, ktory mam zarejestrowany samochod w Polsce i
    | wyposazenie wedlug polskich przepisow obowiazuja rowniez przepisy
    | innego kraju? Przykladowo, jesli w kraju X na wyposazeniu samochodu
    | jest obowiazkowa lopata i wiadro, to musze sobie je kupic przed
    | przejazdem przez ten kraj?
    | Pozdrawiam

    tak dlugo jak poruszasz sie pojazdem dopuszczonym do ruchu, legitymujac sie
    na ta okolicznosc odpowiednimi dokumentami, i mozesz nim legalnie wjechac do
    danego kraju, nie obchodza cie inne przepisy niz te o miejscowym ruchu
    drogowym

    Panom bajdurzacym o Niemczech czy Slowacji polece wiecej asertywnosci. Co do
    prasy, oba te kraje w podskokach wycofaly sie z grozb egzekwowania takich
    przepisow, wlasnie po ukazaniu sie paru artykulow (na szczescie pare osob
    wykazalo rozsadek i naglosnilo sprawe).

    --
    Wojtek
    Pozdrowienia

  • 19. Data: 2008-04-12 08:23:10
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 11 kwiecień 2008 19:59
    (autor Jacek_P
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fto8u8$810$2@srv.cyf-kr.edu.pl>):

    > A czy gdzies pisalem o kamizelce?

    No a jakie straszne wymagania ma Słowacja? Ja słyszałem, że kamizelkę i
    żarówki, które w Polsce też masz wozić, bo jak zmienisz jak nie masz?

    > Natomiast kogo ty miales na mysli piszac
    > per "dres" to nie wiem.

    o tych dresów, którym szkoda 7zł na kamizelkę odblaskową, którą każdy
    zdrowy na umyśle kierowca wozi również w Polsce. Napisałem to przecież.

> [...]
    > masz wozic w zasadzie m.in. komplet wszystkich mozliwych zarowek w ilosci
    > odpowiadajacej liczbie wszystkich zarowek zainstalowanych w aucie.

    No i? Komplet żarówek i tak wożę, bo jak się przepali w Polsce to też muszę
    zmienić.

> [...]
    > cokolwiek wpadnie gliniarzowi do glowy. Oczywiscie "wladza" to wszystko
    > widzi "na oko". O zadnych przyrzadach mowy nie ma.

    E tam... Opowieści w stylu ,,a u was biją murzynów''. Ja tam byłem na
    Słowacji nieraz i zawsze miło i dupowłaźnie się zachowali Słowacy, bo
    przecie im tam geld zostawiałem. Z Policją nie miałem styczności, więc
    możesz masz rację, ale coś nie wierzę.

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com

  • 20. Data: 2008-04-12 19:01:13
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Tristan pisze:

    > No i? Komplet żarówek i tak wożę, bo jak się przepali w Polsce to też muszę
    > zmienić.

    No tak, bo jak tu jechać w trasę gdy padnie podświetlenie przycisku do
    sterowania radiem. Katastrofa.

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \