  • 11. Data: 2011-11-18 13:16:44
    Temat: Re: wypadek komunikacyjny a strata pracodawcy
    Od: "PiotRek" <b...@w...pl.invalid>

    news:ja4amh$t5s$1@inews.gazeta.pl...

    > Stąd, że pracodawca domaga się odszkodowania, a więc jest stroną w danym
    zdarzeniu (wypadkowi uległ pracownik i uszkodzony jest
    > samochód pracodawcy).

    Przepraszam, gdzie wyczytałeś, że uszkodzony jest samochód pracodawcy???

    O tym, że pracodawca domaga się odszkodowania też nic w poście otwierającym
    ten wątek nic nie znalazłem.

    Normalnie Radio Erewań...

    Piotr

  • 12. Data: 2011-11-19 09:14:51
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2011-11-18 13:21, Marcin Wasilewski pisze:

    > Stąd, że pracodawca domaga się odszkodowania, a więc jest stroną w danym
    > zdarzeniu (wypadkowi uległ pracownik i uszkodzony jest samochód
    > pracodawcy).
    [...]
    > natomiast pracodawca ma roszczenie względem pracownika

    Gdzie Ty to wszystko wyczytałeś??

    N.

  • 13. Data: 2011-11-19 13:14:45
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Marcin Wasilewski wrote:

    > Jeśli jesteś pracodawcą, a wypadek nie powstał w związku ze
    > świadczeniem pracy to wiadomo co będzie.

    Myśłałem, że Ty wiesz jak było.
    Przecież on wypadł z samolotu w czasie pokazów,
    a pracodawca może go pozwać dopiero po powrocie ze Szwecji. :-)

  • 14. Data: 2011-11-23 18:23:07
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2011-11-19 14:14, cef pisze:

    > Myśłałem, że Ty wiesz jak było.
    > Przecież on wypadł z samolotu w czasie pokazów,
    > a pracodawca może go pozwać dopiero po powrocie ze Szwecji. :-)

    nigdzie nie było na temat żadnego wypadku w pracy.

    Pracownik zatrudniony na UoP doznał uszczerbku na zdrowiu. Dostał
    zaświadczenie o niezdolności do pracy. Za czas gdy pozostawał niezdolny
    pracodawca poniósł stratę. Wypłacał pieniądze (bo KP nakazuje) jednak
    świadczenia nie otrzymywał (strata nie ?)

    W związku z tym, że znany jest sprawca (bez znaczenia jest tu czy jest
    ubezpieczony) to wg mojej oceny można tego sprawcę pociągnąć do
    odpowiedzialności. Bo w końcu strata jest a i sprawca jest winny (do
    czego się przyznał).

    Moje pytanie było czy można taką osobę pociągnąć do odpowiedzialności za
    poniesioną stratę. Bo w końcu jak jest sprawca, wina i strata to na moje
    nieprawnicze oko należy się też naprawa szkody. I bez znaczenia jest
    chyba czy sprawca rozwalił barierkę, samochód czy głowę pracownika. Nie ?

    Icek

  • 15. Data: 2011-11-24 09:22:48
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Wed, 23 Nov 2011 19:23:07 +0100, Icek napisał(a):

> [...]
    > pracodawca poniósł stratę. Wypłacał pieniądze (bo KP nakazuje) jednak
    > świadczenia nie otrzymywał (strata nie ?)

    Ryzyko prowadzenia DG.