  • 11. Data: 2008-03-19 11:31:13
    Temat: Re: wynagrodzenie biegłego
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    HaNkA ReDhUnTeR pisze:

    > Użytkownik "KsZZysiek" <kszysiek@____tlen.pl> napisał w wiadomości

    > Rozwin sobie jakos skrot UJ - z taka bujna wyobraznia i powalajacym
    > poczuciem humoru powinienes dac rade

    Uniwersytet Jaskiniowy imienia Freda Flinstone?

  • 12. Data: 2008-03-19 12:04:00
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    > Zgodziłem się sporządzić opinię w sprawie cywilnej jako "biegły ad-hoc"
    > (nie
    > jestem zarejestrowanym biegłym, pracuję m.in. na uniwerku i sąd zwrócił
    > się
    > do wydziału z prośbą o pomoc).

    Zaraz, zaraz -czy w piśmie z sądu było wyraźnie napisane, że poszukuja
    biegłego czy specjalisty lub eksperta lub tylko, że zlecaja ekspertyzę? bo
    to za każdym razem jest coś innego.
    Bo innaczej oblicza się wynagrodznie biegłego - ze stawki godzinowej /okoł
    o28 zł/ - i tu nawet godziny czytania /zapoznawania sie aktami sprawy / sie
    liczy,
    inaczej rzeczoznawcy - uznaniowe lub wg stawek Stowarzyszenia,
    inaczej specjalisty /eksperta/ bo wtedy może być to na zasadzie albo
    liczenia ze stron wystawionej opinii /np 300zł za stronę maszynopisu/ albo
    wg stawek umownych np za całośc opinii bez podania jak liczone /np 3500zł
    brutto z tego jesli przez Uczelnię to narzut ich zysku /jeśli moga zarabiać/

    SJS

  • 13. Data: 2008-03-19 12:15:55
    Od: Marcin Gryszkalis <m...@f...pl>

    Dzięki za zainteresowanie

    SJS wrote:
    > Zaraz, zaraz -czy w piśmie z sądu było wyraźnie napisane, że poszukuja
    > biegłego czy specjalisty lub eksperta lub tylko, że zlecaja ekspertyzę? bo

    W duzym skrócie: "Sąd Rejonowy ... zwraca się z prośbą o wskazanie
    pracownika Wydziału ... który zostałby dopuszczony do sprawy ... jako
    biegły z zakresu informatyka-projektant systemów komputerowych i wydałby
    opinię na okoliczności ustalenia ......

    > Bo innaczej oblicza się wynagrodznie biegłego - ze stawki godzinowej /okoł
    > o28 zł/ - i tu nawet godziny czytania /zapoznawania sie aktami sprawy /
    > sie liczy,

    Myślę, że w tej sytuacji to jednak najbardziej pasuje?

    Czy są jakieś wymagania co do postaci/formy rachunku?

    pozdrawiam
    --
    Marcin Gryszkalis, PGP 0x9F183FA3
    jabber jid:m...@f...pl, gg:2532994

  • 14. Data: 2008-03-19 12:26:29
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > Rozwin sobie jakos skrot UJ - z taka bujna wyobraznia i powalajacym
    > poczuciem humoru powinienes dac rade

    Umilacze Jiiimprez :))))))))

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 15. Data: 2008-03-19 13:09:06
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    > Czy są jakieś wymagania co do postaci/formy rachunku?
    Nie, może byc nawet odręcznie, lecz musi być powołanie numeru sprawy i na
    jakiej podstawie /zlecenie przez Uczelnię na podstawie pisma sądu nr, data/
    Piszesz wszystkie godziny, nawet jak musiałes się udać do biblioteki aby
    uzupełnic informacje, cz yna pocztę aby nadać opinię
    Zwykle trwa to - wypłata - 3-5 miesięcy - czasami dłuzej.
    Jeśłi cię wezwą na rozprawę to wystawiasz /najlepiej mieć juz przygotowany
    rachunek i dac na sali sądowej/ drugi rachunek za ten czas i koszty jakie
    poniosłeś aby stawić sie na rozprawie
    SJS

  • 16. Data: 2008-03-19 18:33:13
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl>

    > Umilacze Jiiimprez :))))))))

    :)

    Chyba Umilaczki? :-)) Przynajmniej nie kwestionuj mojej plci:))

    HaNkA

  • 17. Data: 2008-03-19 19:42:54
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>

    On Mar 18, 10:43 pm, "Jackare" <j...@p...pl> wrote:

    > To chyba po rosyjsku, bo po polsku są KOSZTY (koszt - m, l.poj. r.m.)

    Nie poprawia się na grupie, tylko na privie, jeśli mail ma dotyczyć li
    tylko poprawy. A jak już się poprawia, to należałoby samemu znać
    zasady. "Koszta" są jak najbardziej poprawne. Polecam:
    http://so.pwn.pl/lista.php?co=koszt