-
1. Data: 2003-07-22 15:59:15
Temat: wymiana wadliwego produktu
Od: "johnnie_w" <h...@o...pl>
Witam!
Moze troszke NTG, a moze nie... zobaczymy.
Zakupilem wczoraj lodowke pewnej zachodniej marki i przywieziono mi ja do
domu. Przed uruchomieniem nalezalo odczekac wg dostawcow 8 godzin i tak tez
zrobilem - lodowke wlaczylem dzisiaj rano i... okazuje sie ze zupelnie nie
dziala! Zadzwonilem do sprzedawcy i zglosilem wade produktu a ten umywa
raczki i kaze mi dzwonic na infolinie producenta. No i tak tez zrobilem i
tam powiedziano mi ze serwisant odwiedzi mnie w ciagu tygodnia (podobno).
Ale moje pytanie jest takie: Czy moge od sprzedawcy domagac sie wymiany
towaru na nowy? Podobno w ramach rękojmi przysluguje mi takie prawo i
chcialbym to potwierdzic. Bardzo prosilbym o wszelkie porady i sugestie.
Pozdrawiam, johnnie_w
-
2. Data: 2003-07-22 16:14:40
Temat: Re: wymiana wadliwego produktu
Od: "Maciek81" <N...@c...pl>
Użytkownik "johnnie_w" <h...@o...pl> napisał w wiadomości
news:bfjmuf$h8p$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Witam!
> Moze troszke NTG, a moze nie... zobaczymy.
> Zakupilem wczoraj lodowke pewnej zachodniej marki i przywieziono mi ja do
> domu. Przed uruchomieniem nalezalo odczekac wg dostawcow 8 godzin i tak
tez
> zrobilem - lodowke wlaczylem dzisiaj rano i... okazuje sie ze zupelnie nie
> dziala! Zadzwonilem do sprzedawcy i zglosilem wade produktu a ten umywa
> raczki i kaze mi dzwonic na infolinie producenta. No i tak tez zrobilem i
> tam powiedziano mi ze serwisant odwiedzi mnie w ciagu tygodnia (podobno).
> Ale moje pytanie jest takie: Czy moge od sprzedawcy domagac sie wymiany
> towaru na nowy? Podobno w ramach rękojmi przysluguje mi takie prawo i
> chcialbym to potwierdzic. Bardzo prosilbym o wszelkie porady i sugestie.
> Pozdrawiam, johnnie_w
Nie jestem specem, ale możesz chyba się powołać na coś takiego: niezgodność
towaru z umową. Kupowałeś sprzęt jako sprawny, a dostałeś niesprawny - nie
jestem pewien - ale masz na to chyba 7 dni - ale poczekaj na opinie innych.
Co do lodówki - a może ona tak cicho działa :) Sprawdzałeś, czy wogóle
działa zasilanie - jak np otworzysz lodówkę to czy pali się światełko? Może
ma jakieś regulatory, albo włącznik itp. - no ale pewnie już przeczytałeś
instrukcję ze trzy razy :)
-
3. Data: 2003-07-22 17:27:43
Temat: Re: wymiana wadliwego produktu
Od: "johnnie_w" <h...@o...pl>
Maciek81 <N...@c...pl> w swym wywodzie stwierdza:
> Nie jestem specem, ale możesz chyba się powołać na coś takiego:
> niezgodność towaru z umową. Kupowałeś sprzęt jako sprawny, a dostałeś
> niesprawny - nie jestem pewien - ale masz na to chyba 7 dni - ale
> poczekaj na opinie innych.
No tak, tylko czy sprzedawca bedzie zobowiazany mi go wymienic? To mnie
zastanawia.
> Co do lodówki - a może ona tak cicho działa :) Sprawdzałeś, czy wogóle
> działa zasilanie - jak np otworzysz lodówkę to czy pali się
> światełko? Może ma jakieś regulatory, albo włącznik itp. - no ale
> pewnie już przeczytałeś instrukcję ze trzy razy :)
:) Nie ma obawy, to trzecia lodowka jaka moja rodzinka kupowala w ciagu
ostatniego roku, a druga do domu. Lodowka dziala ale wcale nie chlodzi. Co
niektorzy nieco wtajemniczeni twierdza, ze nie ma gazu w agregacie czy jakos
tak.
-
4. Data: 2003-07-22 18:50:04
Temat: Re: wymiana wadliwego produktu
Od: "Maciej Nowak" <n...@p...onet.pl>
Użytkownik johnnie_w <h...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bfjmuf$h8p$...@a...news.tpi.pl...
> Witam!
> Moze troszke NTG, a moze nie... zobaczymy.
> Zakupilem wczoraj lodowke pewnej zachodniej marki i przywieziono mi ja do
> domu. Przed uruchomieniem nalezalo odczekac wg dostawcow 8 godzin i tak
tez
> zrobilem - lodowke wlaczylem dzisiaj rano i... okazuje sie ze zupelnie nie
> dziala! Zadzwonilem do sprzedawcy i zglosilem wade produktu a ten umywa
> raczki i kaze mi dzwonic na infolinie producenta. No i tak tez zrobilem i
> tam powiedziano mi ze serwisant odwiedzi mnie w ciagu tygodnia (podobno).
> Ale moje pytanie jest takie: Czy moge od sprzedawcy domagac sie wymiany
> towaru na nowy? Podobno w ramach rękojmi przysluguje mi takie prawo i
> chcialbym to potwierdzic. Bardzo prosilbym o wszelkie porady i sugestie.
> Pozdrawiam, johnnie_w
Jak najbardziej nie NTG...
Spróbuj się skontaktować z jakąś Federacją Praw Konsumenta - oni tam dają
bezpłatne porady. Takie placówki są w każdym większym mieście i działają
bardzo sprawnie. Jeśli uznasz, że masz rację, to wystarczy napisać pismo do
sprzedawcy w którym będzie napisane odnoście załączników "do wiadomości
Federacji Praw Konsumenta". Jeśli robisz wszystko drogą pisemną, wtedy
sprzedawcy czują że się znasz i nie chcą prowokować sprawy w sądzie, bo to
są dla nich koszty.
W każdym razie najpierw musisz ustalić jakie masz szanse. Pamiętaj jednak,
że teraz jest nowe prawo zgodne z UE i np. wszystkie produkty zakupione na
papier muszą mieć 2 lata gwarancji. Zlikwidowano też tak zwaną rękojmie i
zapisano dość niejasne teksty, ale dość silne dla konsumenta. Jednak nie
wiadomo jak będzie z ich egzekwowaniem. Wiele ludzi o tym nie wie.
I pamiętaj jedno: NIE BÓJ SIĘ SĄDU. To co na początku wydaje się być trudne
i kłopotliwe, jest wielką przyjemnością na końcu i daje wielką satysfakcję.
Nic lepszego jak upierdolony sprzedawca! :-)
Pozdrawiam serdecznie jako sprzedawca i kupiec,
Maciej N.
-
5. Data: 2003-07-22 18:55:24
Temat: Re: wymiana wadliwego produktu
Od: "Andrzej R" <a...@n...spam.chorzow.wsb.pl>
prawnikiem nie jestem ale z doswiadczenia
nie ma podstaw do wymiany towaru na nowy
zgodnie z przpisami ktore weszly w zycie od 1 stycznia 2003 istnieje cos
takiego jak niezgodnosc towaru z umowa. Dlatego umywanie raczek przez
sprzedawce jest niezgodne z prawem poniewaz to on jest zobowiazany do
stosowania przepisow o niezgodnosci towaru z umowa. Zwroc towar do
sprzedawcy i teraz niech on sie martwi a nie Ty co z tym fantem zrobic
(jesli sie nie myle poniewaz towar przekracza pewna wage i gabaryty to
sprzedawca jest zobowiazany odebrac towar a nie Ty dostarczac go do sklepu).
I teraz co nastepuje. Jesli sprzedawca uzna ze oplaca mu sie naprawiac towar
to przysluguje mu takie prawo ma na to 14 dni i moze Ci ten towar naprawic i
oddac. Jesli stwierdzi ze wada jest nie do usuniecia moze wymienic Ci towar
na nowy wolny od wad. I z ustawy zwrot gotowki jako takowy nie przysluguje.
Wyjatek stanowi sytuacja kiedy np towaru nie da sie naprawic, wymiana na
nowy nie jest mozliwa z powodu braku takiego towaru wowczas masz rpawo
domagac sie zwrotu gotowki.
Pozdrawiam i zycze powodzenia.
-
6. Data: 2003-07-22 20:13:40
Temat: Re: wymiana wadliwego produktu
Od: "johnnie_w" <h...@o...pl>
Dziekuje wszystkim za zainteresowanie oraz cenne wskazowki i sugestie.
Sprobuje jeszcze jutro powalczyc ze sprzedawca. ;)
pozdrawiam, johnnie_w
-
7. Data: 2003-07-23 01:43:39
Temat: Re: wymiana wadliwego produktu
Od: Marcin Debowski <a...@n...net>
In article <bfjntd$kb6$1@druid.ceti.pl>, Maciek81 wrote:
> Nie jestem specem, ale możesz chyba się powołać na coś takiego: niezgodność
> towaru z umową. Kupowałeś sprzęt jako sprawny, a dostałeś niesprawny - nie
tak
> jestem pewien - ale masz na to chyba 7 dni - ale poczekaj na opinie innych.
nie :)
Z ww. tytułu może dochodzić swoich praw do 2ch lat. Automatyczna wymiana
jednak niestety nie przysługuje w żadnym przypadku.
--
Marcin
-
8. Data: 2003-07-23 21:54:36
Temat: Re: wymiana wadliwego produktu
Od: "johnnie_w" <h...@o...pl>
Chcialbym jeszcze oglosic ze... udalo sie! Dzisiaj punkt 12 przywiezli mi
nowa lodowke! ;) Mimo ze jeszcze wczoraj twierdzili ze nie maja wiecej
takich na stanie akutalnie. Okazalo sie ze wystarczyl telefon do inspekcji
handlowej... :) Tam pewna pani stwierdzila ze sklep ma obowiazek dostarczyc
sprzet sprawny a jesli tak nie jest to jest to oszukiwanie klienta czy jakos
podobnie. Dzwoniac do firmy P***** po prostu powiedzialem to co powiedziala
pani z inspekcji, i wystarczylo... :]
pozdr, johnnie_w
-
9. Data: 2003-07-23 23:21:46
Temat: Re: wymiana wadliwego produktu
Od: "Cray" <c...@o...pl>
Użytkownik "Maciej Nowak" <n...@p...onet.pl> napisał
>Pamiętaj jednak,
> że teraz jest nowe prawo zgodne z UE i np. wszystkie produkty zakupione na
> papier muszą mieć 2 lata gwarancji.
Moglbym prosic o podanie jakiegos linku gdzie moglbym znalesc potwierdzenie
tych informacji (i co bym o powyzszym sobie doczytal, bez nekania grupy
:-)) - lub tez wskazowke gdzie takie cos zostalo zapisane ?
--
Pozdrowionka śle Cray
..........::::::::::@::::::::::..........
c...@o...pl