-
1. Data: 2003-09-11 10:31:00
Temat: wymiana sprzetu rtv - pomocy !
Od: "Michał Buslik" <b...@p...onet.pl>
w sklepie MM nabylem tv
po dostarczeniu towaru pobieznie go obejrzalem i podpisalem ze jest wolny od
wad fizycznych
niestety dopiero w ciagu dnia sie zorientowalem ze dostarczono mi tv z
ekspozycji , mocno porysowany z "wyeksploatowanym ( zlazaca farba ) pilotem
itd
sklep sie wypina i twierdzi ze skoro podpisalem ze nie ma wad nie wymienia
mi go ani nie zwroca gotowki
co robic i na jakie przepisy sie powolywac
prosze o pomoc , pilne !
-
2. Data: 2003-09-11 12:00:07
Temat: Re: wymiana sprzetu rtv - pomocy !
Od: "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl>
Michał Buslik <b...@p...onet.pl> napisał(a):
> w sklepie MM nabylem tv
> po dostarczeniu towaru pobieznie go obejrzalem i podpisalem ze jest wolny od
> wad fizycznych
> niestety dopiero w ciagu dnia sie zorientowalem ze dostarczono mi tv z
> ekspozycji , mocno porysowany z "wyeksploatowanym ( zlazaca farba ) pilotem
> itd
>
> sklep sie wypina i twierdzi ze skoro podpisalem ze nie ma wad nie wymienia
> mi go ani nie zwroca gotowki
> co robic i na jakie przepisy sie powolywac
> prosze o pomoc , pilne !
>
>
powołać się nalezy na przepis art. 11. Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r.
o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
cywilnego (Dz. U. z 2002r., Nr 141, poz 1176)., zgodnie z którym
Uprawnień unormowanych w niniejszej ustawie nie można wyłączyć ani ograniczyć
w drodze umowy zawartej przed zawiadomieniem sprzedawcy o niezgodności towaru
konsumpcyjnego z umową. W szczególności nie można tego dokonać przez
oświadczenie kupującego, że wie o wszelkich niezgodnościach towaru z umową,
lub przez wybór prawa obcego.
Dlatego tez złóż pisemną reklamację , iz na podsatwie przepisu art. 8 ust. 1
żądasz 9wybór należy do Ciebie) albo nieodpłatnej naprawy, albo nieodpłatnej
wymiany towaru. Jeżeli MM nie odpowie w terminie 14 dni uważa się , że
uwzględnił reklamację (Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z
umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez
nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są
niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów
uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień
stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na
jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca
ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w
szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz
ponownego zamontowania i uruchomienia.
3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust.
1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że
uznał je za uzasadnione.
4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy
ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w
odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na
znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo
odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru
konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu
naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.).,
pzdr
marek radwański
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
3. Data: 2003-09-11 16:36:01
Temat: Re: wymiana sprzetu rtv - pomocy !
Od: "Michał Buslik" <b...@p...onet.pl>
Marek Radwański wrote
dzieki bardzo
poki co jutro przychodzi ich rzeczoznawca ( na razie unali wade pilota
laskawcy jedni ) :-(