  • 1. Data: 2010-10-15 16:58:35
    Temat: wymiana sprzętu na nowy a bieg gwarancji.
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    Witam!
    Zareklamowałem Pendrive po pół roku użytkowania (gwarancja 2 lata)
    Jak to w przypadku tego typu urządzeń producent wymienił go na nowy.
    Zarządałęm od sprzedawcy potwierdzenia wymiany, gdyż jak sądziłem w przy
    wymianie sprzętu na nowy okres gwarancji biegnie od nowa. Sprzedawca
    twierdzi jednak, że podobnie jak w przypadku naprawy sprzętu gwarancja
    ulega przedłużeniu jedynie o czas pobytu sprzętu w serwisie.
    Mchnąłem ręką, bo w sumie to tylko 30 zł, ale na przyszłość chciałbym
    wiedzieć jak to jest naprawdę?

    Pozdrawiam

    Przemek

  • 2. Data: 2010-10-15 20:37:53
    Temat: Re: wymiana sprzętu na nowy a bieg gwarancji.
    Od: quasi <s...@s...spamem.pogania>

    W dniu 2010-10-15 18:58, cyklista pisze:

    >ale na przyszłość chciałbym
    > wiedzieć jak to jest naprawdę?
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Przemek

    Jest tak jak producent sobie wymyśli.

    Jak rok temu oddawałem odtwarzacz mp3 na gwarancję (zaledwie miesiąc po
    zakupie) to dostałem nowy z nową gwarancją liczoną od daty odebrania z
    serwisu.

  • 3. Data: 2010-10-15 23:00:47
    Temat: Re: wymiana sprzętu na nowy a bieg gwarancji. [ort ]
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    W dniu 15.10.2010 18:58, cyklista pisze:

    > Zarządałęm od sprzedawcy potwierdzenia wymiany,

    Oczywiście zażądałem.

  • 4. Data: 2010-10-16 08:45:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 15 Oct 2010, quasi wrote:

    > Jest tak jak producent sobie wymyśli.

    Tylko w przypadku konsumenta.
    Gwarancja z KC (nie ograniczona przepisami konsumenckimi) jest z ustawy
    objęta wznowieniem terminu. Art.581

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2010-10-16 17:37:22
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    > Tylko w przypadku konsumenta.
    > Gwarancja z KC (nie ograniczona przepisami konsumenckimi) jest z ustawy
    > objęta wznowieniem terminu. Art.581
    Skoro zakupu dokonałem na DG, to znaczy, że gwarancja biegnie od nowa?

  • 6. Data: 2010-10-16 18:33:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 16 Oct 2010, cyklista wrote:

    > Skoro zakupu dokonałem na DG, to znaczy, że gwarancja biegnie od nowa?

    IMVHO niekoniecznie wystarczy (skreśliłem przezornie z cytatu moje własne
    słowa "tylko w przypadku konsumenta" ;)) - mam wątpliwości co do tego,
    czy aby musi nie podlegać pod ustawę "konsumencką".
    A wbrew pierwszemu wrażeniu wiele transakcji dokonywanych w ramach
    DG *podlega* pod regulacje tejże - na mocy art.12:
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=321
    +++
    1. W przypadku zaspokojenia roszczeń wynikajšcych z niezgodnoœci
    towaru konsumpcyjnego z umowš sprzedawca może dochodzić
    odszkodowania od któregokolwiek z poprzednich sprzedawców,
    jeżeli wskutek jego działania lub zaniechania towar był niezgodny
    z umowš sprzedaży konsumenckiej.
    [...]
    ---

    IMO jak zakup był "na potrzeby firmy" (nie do dalszej odsprzedaży
    dla konsumentów) to gwarancja jest "wznowiona" z ustawy.

    pzdr, Gotfryd