  • 51. Data: 2008-07-31 17:57:55
    Temat: Re: wymiana skrzynek pocztowych
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 31 lipiec 2008 19:35
    (autor Kocureq
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g6st52$3p1$1@inews.gazeta.pl>):

    > Właśnie - u Ciebie dobrze działa PP, u mnie InPost. I niech będzie
    > takich "specjalizowanych" dostawców 20 - każdy znajdzie coś dla siebie.

    Nie. Bo na rynku kapitalistycznym nikt nie będzie się martwił niedochodowymi
    usługami czy niedochodowymi częściami kraju.

    Do tego, jako ODBIORCA mam gówno do gadania :( Decyduje nadawca.

    > A ja mam stać godzinę w kolejce i schylać się do okienka które ktoś
    > umieścił 20 cm nad ziemią? Też się wypchaj.

    Prześlij zdjęcie, bo sądzę, że kręcisz.

    > Zniknie korespondencja w lasach, za którą płacę w podatku, z której nie
    > korzystam. Jestem za. Mieszkam w dużych miastach, moi korespondenci
    > przeważnie też, a jak się coś wysyła w dzicz raz na całe życie to mogę
    > zapłacić te 30 czy 50 zł.

    No właśnie. To typowe podejście bez myślenia o innych. Niektórzy tam jednak
    mieszkają. Poczta jest konieczna do sprawnego działania społeczeństwa.

    > Zmień dostawcę. Właśnie chodzi o to, żebyś miał wybór. I dostawcy (już
    > masz), i przewoźnika (a tu nie bardzo).

    Niestety z wyborem dostawcy jest cieniutko. Przecie mówiłem, że jestem
    cieńki bolek, a nie wielka masówka.

    --
    Tristan

  • 52. Data: 2008-07-31 22:01:55
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Tristan pisze:

    > a) wysyłający często nie dają wyboru
    > b) przy 40 firmach będzie obłożone to, co korzystne i tyle
    > c) nie, nie będzie 40, będzie kilka, tylko będą miały obsadzone centra

    To czas się nauczyć, że życie na wsi jednak kosztuje więcej, niż w bloku
    w centrum.

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 53. Data: 2008-08-01 07:03:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 31 Jul 2008, Tristan wrote:

    > (autor Kocureq
    >
    > Skup się.... Nie wybierze, bo
    >
    > a) wysyłający często nie dają wyboru

    ...to prawda i nie mam zamiaru dyskutować. Ale wtedy wybiera się
    dostawcę który zapewnia korzystanie z "właściwego" przewoźnika :P

    > b) przy 40 firmach będzie obłożone to, co korzystne i tyle

    No i tu chyba wtapiasz.
    Zakładasz a priori że "korzystne" oznacza "tanie", tak?
    No to jak Cię stać na tanie... ;)

    pzdr, Gotfryd
    (czasami kupujący tanie, z pewną świadomością co to znaczy)

  • 54. Data: 2008-08-01 07:33:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 31 Jul 2008, Tristan wrote:

    > (autor Kocureq
    >
    > No i? TY masz. Ja mam dwa miasta dalej. Mam tam jeździć po paczki? Wypchaj
    > się.

    Primo, to oni chyba "zasadniczo" też *doręczają* przesyłki, prawda?
    Ale przyjmijmy że nie ma komu doręczyć (znaczy odbiorca w domu nie
    siedzi).
    To secundo, podobnież jak zarzucasz Kocureq że coś kręci z okienkiem
    20 cm nad podłogą, sprawdź aby czy sam nie robisz podobnie.
    O, tu:
    http://inpost.pl/?address=&miasto=Zabrze&id=197#

    pzdr, Gotfryd

  • 55. Data: 2008-08-01 07:39:08
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 01 sierpień 2008 09:03
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0808010901080.2688@quad>):

    > ...to prawda i nie mam zamiaru dyskutować. Ale wtedy wybiera się
    > dostawcę który zapewnia korzystanie z "właściwego" przewoźnika :P

    O ile taki jest.

    > No i tu chyba wtapiasz.
    > Zakładasz a priori że "korzystne" oznacza "tanie", tak?

    No właśnie nie. Dlatego mówię, że te firmy obłożą ten sektor, który im da
    kasę.

    > No to jak Cię stać na tanie... ;)

    No i Poczta jest tania i dostępna i ma wysoką jakość usług.
    W przeciwieństwie do kurierów.

    --
    Tristan

  • 56. Data: 2008-08-01 07:44:08
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 01 sierpień 2008 09:33
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0808010927430.2688@quad>):

    > O, tu:
    > http://inpost.pl/?address=&miasto=Zabrze&id=197#

    Co tu? Wg ciebie na Franciszkańskiej jest placówka jakiegoś inPosta?
    Zwłaszcza, że tu:

    http://zasoby.tristan.b7.pl/smieci/forumy/inpost-tra
    wnik.png

    to jest trawnik przed budką z warzywami. Może czasami się tam na stołeczku
    ustawia jakiś donosiciel inpostu, ale coś ściemniają....

    Poza tym, Zabrze to jakby nie było centrum. Powiedz ile placówek znajdziesz
    w miejscach niecentrumowych.

    --
    Tristan

  • 57. Data: 2008-08-01 08:47:00
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 31 Jul 2008 19:07:54 +0200, Kocureq napisał(a):

    > Więc niech będzie 40 dostawców, klient sobie wybierze.

    Nie wybierze bo w tej chwili wiele sklepów podpisuje umowy
    z konkretnymi firmami kurierskimi. Druga sprawa - jaką firmą
    dojdą do mnie przesyłki zza granicy? Trzecia sprawa - co jeśli
    się okaże że do moich rodziców niczym się nie da wysłać bo
    "5. Operator przyjmuje oraz doręcza przesyłki kierowane wyłącznie do
    miast, w których Operator posiada własne Odziały. Przesyłki takie
    doręczane będą wyłącznie w granicach administracyjnych miast."
    I wszyscy operatorzy dojdą do wniosku że nie opłaca im się
    wieźć przesyłki do warmińskiej wsi, która jest dalej niż 10km
    od miasta z oddziałem firmy kurierskiej?

    Tak - wiem że życie na wsi jest drogie... ojciec mi się
    skarżył że w połowie miesiąca już wydał całą rentę... Dobrze
    że mieszkam w mieście...

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 58. Data: 2008-08-01 09:20:37
    Od: "Marek K" <m...@W...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Primo, to oni chyba "zasadniczo" też *doręczają* przesyłki, prawda?
    > Ale przyjmijmy że nie ma komu doręczyć (znaczy odbiorca w domu nie
    > siedzi).

    To ja sie podłączę - a co w sytuacji, jeśli przesyłka listowa priorytetowa
    nie mieści się do euroskrzynki ? Nie polecona.
    Małe, leciutkie pudełko z tektury falistej, ale o 5 mm za grube na
    euroskrzynke.

    Właśnie miałem taką sytuację i listonosz włamał się po prostu do skrzynki.
    Swoją droga bezmózg z niego - do moich drzwi mial 5 kroków, do domofonu
    (którym zresztą chwilę przedtem otwierałem mu drzwi do klatki) 2 kroki.

    Jak zareagować ?

    Marek

  • 59. Data: 2008-08-01 12:43:37
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Henry(k) pisze:

    > Nie wybierze bo w tej chwili wiele sklepów podpisuje umowy
    > z konkretnymi firmami kurierskimi.

    Na szczęście sklepów jest *wiele* i nie ma problemu z wyborem innego.

    > Druga sprawa - jaką firmą
    > dojdą do mnie przesyłki zza granicy?

    Pewnie tą, którą zostały za granicą wysłane. Jak DHLem, to DHLem. Jak
    np. USPSem, to dojdą Pocztą Polską.

> [...]
    > wieźć przesyłki do warmińskiej wsi, która jest dalej niż 10km
    > od miasta z oddziałem firmy kurierskiej?

    Cóż, pech. Na szczęście poczta nie jest usługą konieczną do życia (chyba
    nawet nie jest powszechną).

    A jak się okaże, że w tej warmińskiej wsi są ludzie, którzy będą płacić
    więcej za przesyłkę, to się jakiś dostawca zabierze i otworzy tam filie.
    Ewentualnie powstanie "poczta pana Heńka".

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \

  • 60. Data: 2008-08-01 15:00:07
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    Norbert pisze:

    > Wszystkożerna bestia.
    no jak jej malo placil to sie dozywialo biedactwo ;)

    pozdrawiam
    SlawcioD