  • 1. Data: 2005-05-05 10:39:57
    Temat: wymeldowanie z urzędu
    Od: Iwona<i...@p...fm>

    Witam serdecznie,
    będę bardzo wdzięczna za pomoc w dość skomplikowanej dla mnie sprawie. Otóż
    zamierzam kupić nieruchomość - jak się okazało w domu oprócz właściciela
    zameldowana jest jego była żona i jej córka. Właściciel posiada prawomocny
    wyrok sądu stwierdzacy, że te osoby nie mogą mieszkać na tym terenie. Obecbnie
    rozpoczęła się procedura wymeldowania obu pań (nie zamieszkują pod tym
    adresem od ponad 4 lat), którą bardzo skutecznie utrudniają.
    W gminie dowiedziałam się, że decyzja o wymeldowaniu żony jest już podpisana
    przez burmistrza.
    Mam pytanie czy osoba ta ma prawo odwołania się od takiej decyzji i czy może na
    tej podstawie coś uzyskać. I czy podpisywanie aktu notarialnego w takiej sytuacji
    (nagli nas czas) będzie rozsądne?
    Właściciel zobowiązał się do podpisania weksla, by nas zabezpieczyć a w akcie not.
    ma znajdować się termin w jakim zobowiązuje się on załatwić wszelkie sprawy
    związane z wymeldowaniem obu pań.

    Będę bardzo wdzięczna za pomoc.

    Pozdrawiam,
    Iwona

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-05-05 17:50:46
    Temat: Re: wymeldowanie z urzędu
    Od: "Huaskar" <h...@p...fm>

    Użytkownik "Iwona" <i...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    podpisana
    > przez burmistrza.
    > Mam pytanie czy osoba ta ma prawo odwołania się od takiej decyzji i czy

    Nie wiem jak teraz, ale kika lat temu niezadowoleni z takiej decyzji
    burmistrza mogli odwolac sie do wojewody.

    H.

  • 3. Data: 2005-05-05 18:04:02
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 05/05/2005 12:39, Iwona wrote :
> [...]
    > ma znajdować się termin w jakim zobowiązuje się on załatwić wszelkie sprawy

    A czy owa żona i córka mieszkają w tej nieruchomości? Fakt ich
    zameldowania w tejże nieruchomości nie ma ŻADNYCH skutków cywilno-prawnych.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Love: A temporary insanity curable by marriage or by the removal of the

  • 4. Data: 2005-05-05 20:31:22
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Huaskar wrote:
    > Nie wiem jak teraz, ale kika lat temu niezadowoleni z takiej decyzji
    > burmistrza mogli odwolac sie do wojewody.

    Od _każdej_ decyzji 1. instancji można się odwołać :) Ale (jeśli sprawa jest
    tak oczywista jak to Iwona opisała) organ odwoławczy odrzuci odwołanie jako
    bezzasadne i decyzja się uprawomocni. IMO można spokojnie kupować, nawet
    nie żądając zabezpieczeń od poprzedniego właściciela (i po zakupie samej
    się postarać o wymeldowanie z urzędu, procedura jest dość prosta).

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>