  • 1. Data: 2008-06-05 11:35:23
    Temat: wykupienie mieszkania lokatorskiego
    Od: BOOGIE <n...@n...spam.pl>

    witam
    czy jest na chwile obecna mozliwosc zmuszenia na drodze prawnej, przy
    zalozeniu min. kosztow, zmuszenia spoldzielni mieszkanowej do szybszego
    podzialu gruntu dzialki na ktorej stoi blok?
    bylem sie dowiedziec w spoldzielni i otrzymalem info, ze nastapi to
    najwczesniej pod koniec 2009 (sic)
    jak dla mnie to termin troche zbyt odlegly, na zgloszony wniosek o
    "wykupienie" mieszkania otrzymalem odpowiedz, ze " brak mozliwosci
    przeksztalcenia spoldzielczego prawa lokalowego we wlasnosciowe z uwagi
    na brak dokonanego podzialu gruntu pod blokiem"

    pozdrowienia
    b.

  • 2. Data: 2008-06-05 21:46:27
    Temat: Re: wykupienie mieszkania lokatorskiego
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    BOOGIE pisze:

    > "wykupienie" mieszkania otrzymalem odpowiedz, ze " brak mozliwosci
    > przeksztalcenia spoldzielczego prawa lokalowego we wlasnosciowe z uwagi
    > na brak dokonanego podzialu gruntu pod blokiem"

    "brak podziału gruntu pod blokiem" nie jest podstawą do odmowy ...
    Podstawą odmowy może być wyłączenie nieuregulowana sytuacja
    nieruchomości, to jest mniej więcej gdy spółdzielnia nie jest
    właścicielem terenu na którym stoi blok.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 3. Data: 2008-06-06 17:39:35
    Od: BOOGIE <n...@n...spam.pl>

    Johnson pisze:

> [...]
    > nieruchomości, to jest mniej więcej gdy spółdzielnia nie jest
    > właścicielem terenu na którym stoi blok.

    nie mam przed soba tego dokumentu ale z tego co pamietam to chyba teren
    jest w "wieczystej dzierzawie"

    boogie

  • 4. Data: 2008-06-06 17:45:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    BOOGIE pisze:

    > nie mam przed soba tego dokumentu ale z tego co pamietam to chyba teren
    > jest w "wieczystej dzierzawie"

    A o jakie miasto i spółdzielnię chodzi?

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 5. Data: 2008-06-06 19:25:41
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    BOOGIE pisze:

    > nie mam przed soba tego dokumentu ale z tego co pamietam to chyba teren
    > jest w "wieczystej dzierzawie"

    To jest wystarczający tytuł prawny.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 6. Data: 2008-06-06 19:26:19
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    BOOGIE pisze:

    > nie mam przed soba tego dokumentu ale z tego co pamietam to chyba teren
    > jest w "wieczystej dzierzawie"

    To jest wystarczający tytuł prawny. Tzn. zapewne chodzi o użytkowanie
    wieczyste.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 7. Data: 2008-06-07 17:40:50
    Od: BOOGIE <n...@n...spam.pl>

    Liwiusz pisze:

    > A o jakie miasto i spółdzielnię chodzi?

    lodz, spoldzielnia "osiedle mlodych"

    b.

  • 8. Data: 2008-06-10 20:40:43
    Od: BOOGIE <n...@n...spam.pl>

    Johnson pisze:

    > To jest wystarczający tytuł prawny. Tzn. zapewne chodzi o użytkowanie
    > wieczyste.

    pewnie tak, wiec czy mozna cos z tym zrobic zeby nie czekac poltora roku ?

    boogie

  • 9. Data: 2008-06-10 20:45:34
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    BOOGIE pisze:

    > pewnie tak, wiec czy mozna cos z tym zrobic zeby nie czekac poltora roku ?

    Wystąpić do sądu o zobowiązanie spółdzielni do złożenia stosownego
    oświadczenia woli. Ale zapewne sam sobie nie poradzisz. W takiej sprawie
    wskazane byłoby skorzystanie z adwokata lub radcy prawnego.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."