  • 1. Data: 2007-12-12 18:21:44
    Temat: wyksztalcenie
    Od: "Monika" <m...@o...pl>

    przyslali mnie tu z forum regionalnego mowic, ze moze znajde tu ludzi z
    doswiadczeniem na studiach i zawodowym

    jestem w ostatniej klasie ogolniaka, mysle o studiach
    chcialabym studiowac stosunki miedzynarodowe, 3 lata licencjat
    czy ktos skonczyl ten kierunek? kim wlasciwie bede po ukonczeniu tych
    studiow i gdzie ewentualnie znajde zatrudnienie? np. czym bede mogla sie
    zajmowac?

    bede wdzieczna za wszystkie podpowiedzi i z gory dziekuje

  • 2. Data: 2007-12-12 18:54:37
    Temat: Re: wyksztalcenie
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Monika" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    [cut]

    Po co studiowac cos skoro nawet nie wiesz co sie po tym robi? Bo nazwa Ci
    sie podoba? :)

    Btw imho ntg!

  • 3. Data: 2007-12-12 19:01:50
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Monika" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > czym bede mogla sie zajmowac?

    Stosunkami. Takze miedzynarodowymi jak sie postarasz:)

    HaNkA

  • 4. Data: 2007-12-12 19:07:17
    Od: "Monika" <m...@o...pl>

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Monika" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Stosunkami. Takze miedzynarodowymi jak sie postarasz:)

    To dziwne ale ja naprawde myslalam ze znajde tutaj ludzi ktorzy mi pomoga
    swoim doswiadczeniem, a wy po prostu jestescie zlosliwi. Przykre. Juz wiecej
    o nic nie putam. Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2007-12-12 19:11:58
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Monika" <m...@o...pl> wrote
> [...]
    > czy ktos skonczyl ten kierunek? kim wlasciwie bede po ukonczeniu tych
    > studiow i gdzie ewentualnie znajde zatrudnienie? np. czym bede mogla sie

    Po pierwsze, zależy od uczelni i specjalności jaką wybierzesz.
    Po drugie, Ogólnie powiem tak, że weź sobie kilka gazet i zobacz kogo
    szukają do pracy aktualnie.
    Po trzecie. Tego typu studia dają ogólne przygotowanie, dużo rzeczy można
    robić po nich, zwłaszcza jak albo studia wiązą się z ekonomią, jest taka
    specjalizacja (wtedy praca w handlu, firmach) albo masz niesamowitą
    osobowośći-będziesz coś robić na studiach i jakoś się gdziesz zaczepisz
    (fundacje, media, urzędy, nie wiem). Ale jak coś jest ogólne to ma też wadę,
    jest takie nijakie.
    Tyle, że jak chcesz się zajmować czymś ekonomicznym to idź na konkretne
    studia z finansów (księgowi, banki) czy zarządzania, będzie wiadomo bardziej
    kim jesteś.
    Po czwarte. Jak chcesz wiedzieć co będziesz robić po studiach, to idz na
    inżynierię jakąś albo medycyne, to są dość predyktywne kierunki. Po innych
    to teraz cieżko powiedzieć, życie pokaże, od pucybuta do milionera. Nie
    twierdzę, że inne są gorszę, dają po prostu bardziej zróżnicowane szanse,
    tyle, że ciężko przewidzieć, gdzie Cie los rzuci.
    Po piąte, idź do szkoły czy na jej stronę, zobacz jaki jest program zajęci,
    przedmioty itp.

    A czemu akurat taki kierunek Ci zainteresował???

  • 6. Data: 2007-12-12 19:15:46
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Monika" <m...@o...pl> wrote
    > To dziwne ale ja naprawde myslalam ze znajde tutaj ludzi ktorzy mi pomoga
    > swoim doswiadczeniem, a wy po prostu jestescie zlosliwi. Przykre.

    Się nie obrażaj tak szybko. To jest wolność słowa. Złośliwość też:) A świat
    nie jest skonstruowany pod Ciebie. Jak pójdziesz na kierunek społeczny to
    się będziesz o tym uczyć.

  • 7. Data: 2007-12-12 19:19:41
    Od: "Monika" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:fjpbpt$b98$1@z-news.pwr.wroc.pl...

> [...]
    > zajęci, przedmioty itp.
    >
    > A czemu akurat taki kierunek Ci zainteresował???

    Dziekuje Piotrze za pomoc i udzielenie informacji.
    Dlaczego ten kierunek? Nie jestem umyslem scislym, jestem ogromnym
    humanista. W uczelni do ktorej sie wybieram jest to jeden z nielicznych
    kierunkow nie scislych. Z rozbudowana matematyka, z jakims ksiegowosciami
    raczej nie poradzilabym sobie. Takie sa fakty. Nie mam wyjscia finansowego i
    musze isc na te uczelnie. Zaakceptowalam to i chce jakos poradzic sobie w
    zyciu.

    Tak jak napisalam jestem ogromnym humanista i bardzo latwo nawiazuje
    kontakty z ludzmi, mam swietne wyczucie i dobra intuicje. Szukam zawodu w
    ktorym te cechy najbardziej by mi sie przydaly. Pomyslalam o kontakcie z
    klientami, moze jakies PR ale czy takie studia mi w tym chociaz troche
    pomoga. Moze po prostu zrobic studia zeby miec wyksztalcenie, a szukac
    pozniej szczescia gdzies indziej.
    Mozesz mi cos wiecej doradzic.

  • 8. Data: 2007-12-12 19:21:29
    Od: "Monika" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:fjpc11$bdp$1@z-news.pwr.wroc.pl...

    > "Monika" <m...@o...pl> wrote
    >
    > Się nie obrażaj tak szybko. To jest wolność słowa. Złośliwość też:) A
    > świat nie jest skonstruowany pod Ciebie. Jak pójdziesz na kierunek
    > społeczny to się będziesz o tym uczyć.

    To nie tak ze ja obrazam sie.
    Po prostu myslalam ze wlasnie w tym miejscu znajda sie ludzie ze sporym
    doswiadczeniem zawodowym, ktorzy mogli by mi cos podpowiedziec.

  • 9. Data: 2007-12-12 19:38:32
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Monika" <m...@o...pl> wrote
> [...]
    > w tym chociaz troche pomoga. Moze po prostu zrobic studia zeby miec
    > wyksztalcenie, a szukac pozniej szczescia gdzies indziej.

    Myślę, że pomogą. Znam paru ludzi po stosunkach, często ci co nie byli
    zdecydowani w liceum wybierali taki kierunek. .W czasie studiów najczęściej
    jednak szli w ścieżkę ekonomiczną, nawet przebranżawiając się na finanse czy
    handel międzynarowody, bo takie jest zapotrzebowanie rynku i tyle. Nie
    przejmuj się w liceum człowiek jescze nie jest zdecydowany.
    PR, marketing..., tak, trochę pomogą, tyle, że musiałabyś na studiach coś
    robić, wolontariat, organizacje, gazetka studnecka itp. Bo prawda jest taka,
    że humanistów jest dużo, a w gospodarce zapotrzebowania dla nich jest mało.
    I później każdy z nich mówi, że pójdzie do PR czy marketingu. Filozof,
    socjolog, stosunki, itp... Tyle, że to są fajne działy PR itp, rozwojowe,
    ale bez przesady jeśli chodzi o głebokość (zapotrzebowanie) tego rynku. Jak
    lubisz ludzi to w końcu możesz zawsze pracować w handlu międzynarodowym,
    tyle, że nie unikaj takich zagadnień na studiach czy praktykach.
    Powiem jeszcze tak, studia nie są aż takie ważne jeśli chodzi o kierunek,
    zwłaszcza w takich "miękkich" komórkach w naszych firmach.

  • 10. Data: 2007-12-12 19:40:05
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Monika" <m...@o...pl> wrote
    > To nie tak ze ja obrazam sie.
    > Po prostu myslalam ze wlasnie w tym miejscu znajda sie ludzie ze sporym
    > doswiadczeniem zawodowym, ktorzy mogli by mi cos podpowiedziec.

    No może..., zobacz też na pl.soc.edukacja.