  • 31. Data: 2004-08-30 18:36:51
    Temat: Re: wykorzystanie wizerunku banknotu
    Od: Rodrig Falkenstein <f...@g...pl>

    Dnia Mon, 30 Aug 2004 20:26:04 +0200, Stasio Podróżnik
    <B...@o...pl> napisał:

    > Rodrig ;) Pomijając naszą "miłość", może skończymy to ... Nigdy nie
    > lubiłem historii ... A i nie chce mi się w kółko używając co chwila
    > innych przymiotników opisywać tego samego ...
    >
    > Taka mała przenośnia w stronę bocznicy :D

    może i racja...
    Chyba pójdę do kuchni i przygotuję sobie kotlety na jutro.
    Może tłuczek do mięsa będzie bardziej kumaty

    --
    Falkenstein
    Sprawiedliwości nie było, nie ma i nie będzie!

  • 32. Data: 2004-08-30 19:12:54
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik Rodrig Falkenstein napisał:

    > może i racja...
    > Chyba pójdę do kuchni i przygotuję sobie kotlety na jutro.
    > Może tłuczek do mięsa będzie bardziej kumaty

    Smacznego ... i miłej nocy ;)
    --
    Stasio Podróżnik
    Black 525 tds E-34 nr rej.RP XXXXX (pl.misc.samochody-bez naklepki ;))

  • 33. Data: 2004-08-30 19:14:57
    Od: Rodrig Falkenstein <f...@g...pl>

    Dnia Mon, 30 Aug 2004 21:12:54 +0200, Stasio Podróżnik
    <B...@o...pl> napisał:

    > Smacznego ... i miłej nocy ;)

    do 22.00 mogę sobie pukać. Zresztą już to obiecałem sąsiadowi, który o
    6.45 postanowił rozpoczać montaż boazerii na ścianie nośnej (wiertarka
    udarowa itp klimaty)

  • 34. Data: 2004-08-30 19:34:37
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Rodrig Falkenstein wrote:
    > Tak? A dowodem jakiego prawa, stosunku prawnego lub okoliczności
    > mającej znaczenie prawne jest ów banknot?

    Uprawnienia do umorzenia zobowiązania pieniężnego.

    KG

  • 35. Data: 2004-08-30 19:35:24
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Rodrig Falkenstein wrote:
    > Dokumentem jest co do zasady pismo stanowiące dowód prawa, stosunku
    > prawnego lub okolicznsci mającej znaczenie prawne.

    To tylko definicja z kk.

    KG

  • 36. Data: 2004-08-30 19:44:19
    Od: Rodrig Falkenstein <f...@g...pl>

    Dnia Mon, 30 Aug 2004 21:35:24 +0200, kam <X#k...@w...pl.#X> napisał:

    > To tylko definicja z kk.

    Także na gruncie KC trudno by obronić tezę, że jest to dokument.

  • 37. Data: 2004-08-30 19:50:26
    Od: Arek <a...@e...net>

    > Banknot tudziez moneta jest materialna postacią pieniądza emitowanego
    > ptrzez NBP. A karalne jest podrabianie PIENIĘDZY lub dokumentów

    I owszem. Ale moneta nie przestaje być monetą, banknot nie przestaje być
    dokumentem.

    > Kiedyś. Ale nie teraz. Co czyni cała argumentację bezzasadną. Poza tym

    Nie ma znaczenia czy kiedyś, czy teraz, czy w przyszłości znowu tak nie
    będzie.
    Banknot do dokument wystawiany przez bank.

    > wymienialnośc banknotów na złoto nie czyni ich jednocześnie dokumentami.
    > Tak samo mógłbyś powiedzieć, ze wymienialność złotówek na dolary czyni
    > je dolarami.

    Chyba ździebko pomieszała Ci się argumentacja. Nie twierdzę przecież, że
    banknot to złoto, a tak by wychodziło z Twojego przykładu.

    > Tak? A dowodem jakiego prawa, stosunku prawnego lub okoliczności
    > mającej znaczenie prawne jest ów banknot? Czy mam przez to rozumieć, że
    > pieniądzem są tylko monety? I rozmieniając 10 zł na 5 x 2zł wymieniam
    > dokument na pieniądz?

    Pieniądz to pojęcie głównie abstrakcyjne. Pieniądzem może być muszelka -
    tak jest w niektórych kulturach - może być moneta i może być dokument,
    a może być także elektroniczny zapis.

    > Banknot nie jest dokumentem, jest natomiast materialną postacią
    > pieniądza. Co wynika zresztą z przytoczonej wyżej definicji
    > pieniądz=banknot

    Widać jesteś uodporniony na fakty.
    Ta materialna postać pieniądza to właśnie dokument.
    Ale ja nie mam zamiaru tracić czasu na przekomarzanie się co do
    znaczenia słowa, zachęcam do zapytania kogoś od j. polskiego , może
    takiemu komuś uwierzysz.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 38. Data: 2004-08-30 19:55:00
    Od: Arek <a...@e...net>

    > Mam pytanie czy jak taka ulotke zrobie, czy moze sie ktos do tego
    > przyczepic ? Jest to wogole zgodne z prawem ? "

    Toż pisałem - nie może.

    Reszta nie była do Ciebie skoro Cię nie interesuje.

    > A po to , by wyjaśnić wątpliwości osoby, która zwróciła się tu z pewnym
    > problemem ... a może masz inny cel ?

    Ale niby kto ma takie wątpliwości?
    Bo ja nie mam. Od zarania dziejów do dziś banknot jest bankowym
    dokumentem i nie mam z tym problemów, ani nie słyszałem by ktokolwiek
    miał.

    > A gdyby przyjąć, że kwadrat to kapusta ...

    Zdaje się, że moi oponenci twierdzą, że podlega prawu autorskiemu.
    To im mówię - jeśli tak to NBP łamie prawo nie zamieszczając nazwiska
    lub podpisu twórcy tego utworu pod postacią banknotu.
    Do tego używanie wizerunków banknotu tworzyłoby całe mnóstwo naruszeń
    prawa autorskiego, co już samo w sobie jest absurdem.

    Dla mnie to, że banknot podlega prawu autorskiemu to wierutna bzdura,
    ale cóż - jak widać są tacy co uważają inaczej, ale to już nie mój
    problem lecz ich.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 39. Data: 2004-08-30 20:10:16
    Od: Rodrig Falkenstein <f...@g...pl>

    Dnia Mon, 30 Aug 2004 21:50:26 +0200, Arek <a...@e...net> napisał:

    > I owszem. Ale moneta nie przestaje być monetą, banknot nie przestaje być
    > dokumentem.

    Moneta nie przestaje być monetą. Banknot nie przestaje byc banknotem.
    materialną postacią pieniądza. Monetą, tylko wykonaną z papieru. O
    wartości ustalonej ustawą.

    > Nie ma znaczenia czy kiedyś, czy teraz, czy w przyszłości znowu tak nie
    > będzie.
    > Banknot do dokument wystawiany przez bank.

    Banknot to postać pieniądza emitowanego przez NBP.

    > Chyba ździebko pomieszała Ci się argumentacja. Nie twierdzę przecież, że
    > banknot to złoto, a tak by wychodziło z Twojego przykładu.

    Chodziło mi o to, że banknoty wymienialne na złoto nie miały charakteru
    dokumentu uprawniającego do otrzymania sumy w złocie. Miały "moc równą z
    monetą kruszcową". Wymienialnosć na złoto oznaczała tylko tyle, że bank
    centralny nie mogł odmówić wydania w zamian za nie pieniądza kruszcowego o
    takim samym nominale. Za 20$ w papierku musieli wydać 20$ w złocie. A
    wartość owego złota w monecie wcale nie musiała być w chwili wymiany równa
    20$. Przykładowo polska srebrna 5 złotówka przedwojenna miała w sobie
    srebro o wartości 30 gr.

    > Pieniądz to pojęcie głównie abstrakcyjne. Pieniądzem może być muszelka -
    > tak jest w niektórych kulturach - może być moneta i może być dokument,
    > a może być także elektroniczny zapis.

    Jak bardzo abstrakcyjne jest określenie "pieniądz" w przepisie "kto
    podrabia lub przerabia pieniądz polski lub zagraniczny"? Czy zhakowanie
    banku i dopisanie sobie elektroniczynch pieniędzy to twoim zdaniem
    podrobienie pieniądza?

    > Widać jesteś uodporniony na fakty.
    > Ta materialna postać pieniądza to właśnie dokument.

    Ta materialna papierowa postać pieniądza to właśnie banknot. Jego metalowa
    wersja nazywa się moneta.

    > Ale ja nie mam zamiaru tracić czasu na przekomarzanie się co do
    > znaczenia słowa, zachęcam do zapytania kogoś od j. polskiego , może
    > takiemu komuś uwierzysz.

    Bardziej kompetentną osobą byłby chyba prawnik niż polonista.

  • 40. Data: 2004-08-30 20:16:32
    Od: Rodrig Falkenstein <f...@g...pl>

    Dnia Mon, 30 Aug 2004 21:34:37 +0200, kam <X#k...@w...pl.#X> napisał:

    > Uprawnienia do umorzenia zobowiązania pieniężnego.

    Nie jest dowodem uprawnienia do umorzenia zobowiązania. Nie jest dowodem
    niczego. Jest środkiem płatniczym. Posiada wartość zamienna i umorzeniową.
    Jest fizyczną postacią pieniądza