  • 1. Data: 2010-02-18 11:21:54
    Temat: wykonanie wyroku
    Od: dwr <d...@g...-u-s-u-n-n.pl>

    Witam

    15 grudnia 2009 miałem rozprawę apelacyjna w SO.
    W wyrokach SO i SR mam zasądzone kwoty zwrotu za adwokata z wyboru w obu
    instancjach.
    Czy są jakieś uregulowania co do terminu wykonania przez SR wyroku?
    Wyrok jest już pewnie prawomocny bo prok. nie miała podstaw do kasacji.

    Spotkaliście się z jakimiś praktykami w tym zakresie?
    Ile czasu zajmuje przelew z sądu?
    Sąd w odwrotną stronę jest instytucją bezwględnie wymagającą
    zachowywania terminów ;)

    Pozdr.

  • 2. Data: 2010-02-18 12:47:14
    Temat: Re: wykonanie wyroku
    Od: Mecenas <m...@o...pl>

    dwr pisze:
> [...]
    > Ile czasu zajmuje przelew z sądu?
    > Sąd w odwrotną stronę jest instytucją bezwględnie wymagającą

    Koszty za adwokata z wyboru otrzymuje mecenas, nie Ty.
    Sąd nic nie przelewa.

    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2010-02-18 13:26:46
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Mecenas pisze:

    > Koszty za adwokata z wyboru otrzymuje mecenas, nie Ty.

    Niby dlaczego? Nie pomylił ci się z pełnomocnikiem z urzędu?

    --
    @2009 Johnson

  • 4. Data: 2010-02-18 17:08:42
    Od: dwr <d...@g...-u-s-u-n-n.pl>

    W dniu 2010-02-18 13:47, Mecenas pisze:

    > Koszty za adwokata z wyboru otrzymuje mecenas, nie Ty.
    > Sąd nic nie przelewa.
    >
    > Pozdrawiam.

    Hmm pytałem adwokata i to ja mam je otrzymać.
    Czyżbym się mylił?

    Za jakimś artykułem prasowym:
    "W lipcu 2006 r. TK orzekł, że państwo ma obowiązek zwrócić osobie,
    która przed sądem została uniewinniona w procesie z oskarżenia
    publicznego koszty opłacenia obrońcy z wyboru. "

    Zasądzone kwoty są częścią wyroku i stąd chyba pozostaje mi tylko czekanie.

  • 5. Data: 2010-02-18 19:41:55
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Mecenas" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Koszty za adwokata z wyboru otrzymuje mecenas, nie Ty.
    > Sąd nic nie przelewa.

    Znajac zycie to papuga na pewno swoje wyciagnela od dwr-a.
    Wg Ciebie niby mialby dostac jeszcze kase od sadu?
    ATSD to rozumiem, ze sad "zwraca" koszty wg stawek ustawowych, majacych
    niewiele wspolnego z rzeczywiscie poniesionymi kosztami?
    Czy moze jednak jest jakos normalniej niz w postepowaniu cywilnym?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2010-02-18 23:29:02
    Od: dwr <d...@g...-u-s-u-n-n.pl>

    W dniu 2010-02-18 20:41, SDD pisze:
> [...]
    > niewiele wspolnego z rzeczywiscie poniesionymi kosztami?
    > Czy moze jednak jest jakos normalniej niz w postepowaniu cywilnym?

    Na całe szczęście miałem dobrego adwokata (ja z polecenie i on polecony)
    więc nie zapłaciłem kokosów, co jak na sprawę trwającą ok. 5 lat było
    bardzo ważne. W sumie "na oko" (bo nie mam zdrowia po wyciągach z przed
    lat grzebać) to chyba jakieś 2/3 ten zwrot sądowy pokrywa.
    Co ważne, to jednak tylko dzięki dobremu układowi z adwokatem, bo jednak
    stawki proponowane przez sąd są małe.
    Np. za reprezentację w II instacji zasądzono bodaj 440 zł, co wiadomym
    jest tyle nie kosztuje u adwokata (apelacja czasem rzecz b. ważna).

    Natomiast ciągle na zasądzone zwroty czekam ;)
    Jutro sekretariat zaatakuję.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2010-02-19 06:45:55
    Od: "Lookasz" <l...@p...cutit.fm>

    puściłes pismo do sądu, że prosisz o przelanie pieniędzy na takie i takie
    konto??? jeżeli nie ,,, zrób zrób to

    pzdr

  • 8. Data: 2010-02-19 07:04:58
    Od: dwr <d...@g...-u-s-u-n-n.pl>

    W dniu 2010-02-19 07:45, Lookasz pisze:
    > puściłes pismo do sądu, że prosisz o przelanie pieniędzy na takie i
    > takie konto??? jeżeli nie ,,, zrób zrób to
    >
    > pzdr

    Tak wysłałem juz jakiś czas temu i czekam ...
    A kasa potrzebna.

    Pozdr.

  • 9. Data: 2010-02-21 10:11:27
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2010-02-18 12:21, dwr pisze:
    > Czy są jakieś uregulowania co do terminu wykonania przez SR wyroku?

    teoretycznie są

    > Wyrok jest już pewnie prawomocny bo prok. nie miała podstaw do kasacji.

    pytanie gdzie są akta sprawy (czy wróciły do SR)

    KG

  • 10. Data: 2010-03-01 09:16:25
    Od: dwr <d...@g...-u-s-u-n-n.pl>

> [...]
    > Ile czasu zajmuje przelew z sądu?
    > Sąd w odwrotną stronę jest instytucją bezwględnie wymagającą

    To tak informacyjnie. Pieniądze 26.02 otrzymałem.
    Dział windykacji niezwłocznie przekazał do działu księgowości a ten
    niezwłocznie przesłał. W obu przypadkach niezwłocznie oznaczało 1-2 dni
    robocze.
    Pytanie zasadnicze czemu tyle trwało przekaznie tego do działu
    windykacji? Nie będę już tego w sądzie drążył bo pewnie wg nich wszystko
    było w terminie.