eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › wyegzekwowanie oferty handlowej
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 4

  • 1. Data: 2006-01-29 17:00:49
    Temat: wyegzekwowanie oferty handlowej
    Od: Jakub Kamecki <q...@1...0.0.1>

    Witam

    Z góry zaznaczam, że zapoznałem się z archiwum i niestety nie znalazłem
    wskazówek w jaki sposób się zachować w opisanej poniżej sytuacji.
    Odnalazłem posty, które sugerują, że chyba mam rację ale nic co dalej z
    tym zrobić.
    W sklepie internetowym złożyłem zamówienie na towar, po bardzo okazyjnej
    cenie. Po jakimś czasie sklep internetowy zmienił cenę. Ja w poczcie
    elektronicznej otrzymałem informacje o pomyłce w cenie. Wraz z tą
    informacją była załączona informacja o moim zamówieniu z niższą-"błędną"
    ceną. Wydaje mi się, że można by to potraktować jako potwierdzenie
    zamówienia. Sklep niestety jest tak skonstruowany, że sam z siebie tego
    potwierdzenia nie wysłał. W każdym razie spodziewam się, że gdy będę
    chciał zamówiony towar odebrać zostanie mi to odmówione. Dlatego też mam
    pewne wątpliwości co teraz robić. Czy w ogóle iść do tego sklepu
    (możliwy jest odbiór osobisty), czy raczej do Rzecznika Praw
    Konsumentów? Albo jakieś inne wyjście?
    Na stronie sklepu nie widniała informacja, że przedstawione ceny nie są
    ofertą handlową w rozumieniu KC - taką informację sklepy internetowe
    często umieszczają. Dla bezpieczeństwa wydrukowałem sobie dział sklepu z
    zasadami robienia u nich zakupów oraz informacje o interesującym mnie
    towarze z "błędną" ceną.
    Z góry dziękuję za pomoc.

    --
    Pozdrawiam,
    ' _ / / / _ _ _ _ / '
    / (/ /( (/ () /( (/ //) (- ( /( /
    _/ http://gnu.univ.gda.pl/~qbaku


  • 2. Data: 2006-01-29 17:10:07
    Temat: Re: wyegzekwowanie oferty handlowej
    Od: scream <n...@p...pl>

    Jakub Kamecki napisał(a):
    > Z góry zaznaczam, że zapoznałem się z archiwum i niestety nie znalazłem
    > wskazówek w jaki sposób się zachować w opisanej poniżej sytuacji.

    To zapoznaj się jeszcze raz. Przecież dokładnie taki sam temat był w
    ostatnim tygodniu!!!

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl
    Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.


  • 3. Data: 2006-01-29 17:14:25
    Temat: Re: wyegzekwowanie oferty handlowej
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    scream napisał(a):

    > To zapoznaj się jeszcze raz. Przecież dokładnie taki sam temat był w
    > ostatnim tygodniu!!!

    I średnio raz na dwa tygodnie wcześniej...

    j.


  • 4. Data: 2006-01-29 17:34:00
    Temat: Re: wyegzekwowanie oferty handlowej
    Od: Rafał Święch <r...@g...pl>

    Dnia Sun, 29 Jan 2006 17:00:49 +0000 (UTC), Jakub Kamecki napisał(a):

    > Witam
    >
    > Z góry zaznaczam, że zapoznałem się z archiwum i niestety nie znalazłem
    > wskazówek w jaki sposób się zachować w opisanej poniżej sytuacji.
    > Odnalazłem posty, które sugerują, że chyba mam rację ale nic co dalej z
    > tym zrobić.
    > W sklepie internetowym złożyłem zamówienie na towar, po bardzo okazyjnej
    > cenie. Po jakimś czasie sklep internetowy zmienił cenę. Ja w poczcie
    > elektronicznej otrzymałem informacje o pomyłce w cenie. Wraz z tą
    > informacją była załączona informacja o moim zamówieniu z niższą-"błędną"
    > ceną. Wydaje mi się, że można by to potraktować jako potwierdzenie
    > zamówienia. Sklep niestety jest tak skonstruowany, że sam z siebie tego
    > potwierdzenia nie wysłał. W każdym razie spodziewam się, że gdy będę
    > chciał zamówiony towar odebrać zostanie mi to odmówione. Dlatego też mam
    > pewne wątpliwości co teraz robić. Czy w ogóle iść do tego sklepu
    > (możliwy jest odbiór osobisty), czy raczej do Rzecznika Praw
    > Konsumentów? Albo jakieś inne wyjście?
    > Na stronie sklepu nie widniała informacja, że przedstawione ceny nie są
    > ofertą handlową w rozumieniu KC - taką informację sklepy internetowe
    > często umieszczają. Dla bezpieczeństwa wydrukowałem sobie dział sklepu z
    > zasadami robienia u nich zakupów oraz informacje o interesującym mnie
    > towarze z "błędną" ceną.
    > Z góry dziękuję za pomoc.

    Generalnie jest spór co do tego kto jest w takich wypadkach oferentem, a
    kto oblatem, nie ma ukształtowanego orzecznictwa i sprawa wydaje się być
    wątpliwa. W Twoim wypadku wszystko jest jednak jasne, bo zakładając, że to
    Ty jesteś oferentem, a sklep oblatem, to i tak sklep wysłał Tobie
    potwierdzenie zawarcia umowy, a więc przyjął ofertę. Możesz żądać od
    sprzedawcy wykonania zobowiązania, za cenę na jaką się umówiliście.

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1