  • 1. Data: 2010-04-28 09:30:50
    Temat: wydzial komunikacji - likwidacja wpisu o wspolwlascicielu w dow. rejestracyjnym
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    Witam,
    wczoraj wydzial komunikacji odmowil mi wykreslenia o wpisie banku jako o
    wspolwlascicielu z powodu braku badania technicznego.
    powiedzialem, ze nie robilem przegladu bo nie jezdze autem i na razie nie
    bede ale wpis chce zlikwidowac no i sie nie dalo...
    poprosilem kierownika ale potwierdzil, ze nie da rady.

    wiecie moze co ma piernik do wiatraka?
    pozdrawiam, wromek

  • 2. Data: 2010-04-28 10:21:40
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    wromek pisze:
> [...]
    > bede ale wpis chce zlikwidowac no i sie nie dalo...
    > poprosilem kierownika ale potwierdzil, ze nie da rady.

    Taki polski absurdzik.
    Jest to niezgodne z prawem, bo naklada na ciebie obowiazek utrzymania
    samochodu w sprawnosci "do jazdy".
    Pol roku temu napisalem do wk o wyjasnienie w jaki sposob mam
    zarejestrowac samochod sportowy, ktory NIE bedzie uzytkowany na drogach
    publicznych i ktory NIE DOSTANIE przegladu z definicji (zbyt duze
    odstepstwa od homologacji "cywilnej").
    Czekam do dzis na odpowiedz :)
    Kolejna sprawa jest to, ze ubezpieczyciel nie dokona obowiazkowego
    ubezpieczenia OC bez waznego przegladu. Link4 mi odmowil. Mam to na
    pismie. Czekam na korespondencje z funduszu gwarancyjnego, bo samochod
    nie ma ubezieczenia.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 3. Data: 2010-04-28 10:38:58
    Od: qnick <r...@o...pl>

    wromek pisze:

    > wiecie moze co ma piernik do wiatraka?
    > pozdrawiam, wromek

    No właśnie o to chodzi że nic a wydziały komunikacji tak robią bo im
    każe kierownik także nie mógł Ci powiedzieć nic innego. Propozycja moja
    jest taka żeby złożyć pismo przez sekretariat z poświadczoną kopią dla
    Ciebie z żądaniem podania podstawy prawnej w przypadku odmowy
    wykreślenia współwłaściciela, wtedy mają 30 dni na ustosunkowanie się do
    pisma i załatwienie sprawy (pozytywnie lub negatywnie). Nie jestem
    prawnikiem ale pracuje z wydziałami komunikacji i mam styczność z ich
    przepisami i powiem szczerze że nie widziałem takiego zapisu że
    jakakolwiek poprawa w DR możliwa jest tylko w przypadku ważnego Badania
    technicznego bo co ma wspólnego stan prawny do stanu technicznego auta.
    Pozdrawiam :)

  • 4. Data: 2010-04-28 20:47:23
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

> [...]
    > ubezpieczenia OC bez waznego przegladu. Link4 mi odmowil. Mam to na
    > pismie. Czekam na korespondencje z funduszu gwarancyjnego, bo samochod nie

    dokona, ja mam. to tez samochod sportowy, nie jezdzony, chce sobie wykreslic
    bank bo mi sie tak podoba i niby nie moge...

  • 5. Data: 2010-04-28 20:51:42
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

> [...]
    > możliwa jest tylko w przypadku ważnego Badania technicznego bo co ma
    > wspólnego stan prawny do stanu technicznego auta.

    no bo pani mi powiedziala, ze oni wykreslając wpis dokonują dopuszczenia
    auta do ruchu...
    ja jej na to, ze dopuszczenia do ruchu dokona Pan mechanik na przeglądzie
    jak mi sie zachce taki zrobic i jesli mi sie zachce, na co polozyla mi przed
    nosem papiery dziękując za moją wizytę...
    zaczyna mi sie chciec pokazac im gdzie jest ich miejsce mimo, ze wczesniej
    mi to latalo kolo...nosa...
    ktos jeszcze cos wie?

  • 6. Data: 2010-04-29 17:54:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 Apr 2010, wromek wrote:

    > ktos jeszcze cos wie?

    Nie wiem, ale przypomnę, że trzeba znaleźć sobie "interes prawny" który
    powoduje "szkodę", a potem przeczytać art.231 KK.
    Link pod nos:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-karny-1_2_1
    44.html

    Oczywiście całość w związku z art.220.2 KPA:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-postepowani
    a-administracyjnego-1_2_118.html

    KPA to "etap podstawowy", ale groźba postępowania karnego może działać
    bardziej zachęcająco, niż przekonywanie o nieprawidłowości procedury ;)

    pzdr, Gotfryd