  • 1. Data: 2007-07-31 15:16:03
    Temat: wycieczka, uraz i odszkodowanie ....
    Od: "SW" <s...@s...pl>

    Witam,

    historia wygląda tak:
    moja mama pojechała sobie na wycieczkę. W jej trakcie skręciła nogę
    (wszystko medycznie udokumentowane).

    Problem sprowadza się do tego, że była ubezpieczona w trzech źródłach tj.
    jako "wycieczkowiczka" przez organizatora, prywatnie oraz do emerytury (czy
    renty?).

    W związku z powyższym czy może odebrać ubezpieczenie ze wszystkich źródeł
    czy tylko z jednego (jak przy ubezpieczeniu auta OC)?

  • 2. Data: 2007-07-31 15:32:00
    Temat: Re: wycieczka, uraz i odszkodowanie ....
    Od: "Karoll" <k...@w...plNOSPAM>

    > W związku z powyższym czy może odebrać ubezpieczenie ze wszystkich źródeł
    > czy tylko z jednego (jak przy ubezpieczeniu auta OC)?

    Dokładfnie tak

  • 3. Data: 2007-07-31 15:33:32
    Od: "SW" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Karoll" <k...@w...plNOSPAM> napisał w wiadomości

    > Dokładfnie tak

    tzn.
    definitywnie tak z jednego

    czy

    definitywnie tak ze wszystkich

  • 4. Data: 2007-07-31 16:21:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 31 Jul 2007, SW wrote:

> [...]
    >
    > W związku z powyższym czy może odebrać ubezpieczenie ze wszystkich źródeł
    > czy tylko z jednego (jak przy ubezpieczeniu auta OC)?

    Jak na mój gust - trzeba ustalić, czy mowa o odszkodowaniu (np. za
    obniżone zarobki), czy zadośćuczynieniu (za straty moralne i cierpienia).
    Prawnikiem nie jestem, ale AFAIR zasady zależą *od tego*!
    I zdecydowanie *odszkodowanie* nie może przekroczyć *kwoty
    szkody* (jest przepis karny za wzięcie "więcej niż się straciło"
    metodą "od paru ubezpieczycieli sobie wezmę", można za to
    iść siedzieć).
    O ile mi się dobrze wydaje - zadośćuczynienie może być wzięte
    "od każdego".

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-07-31 17:21:50
    Od: "SW" <s...@s...pl>

    chodzi o zwykłe odszkodowanie zdrowotne.
    Czyli jesli każdy wyceni szkode na zdrowiu po 100 zł to z trzech zrodel jest
    to 300 zł.

  • 6. Data: 2007-07-31 18:29:57
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik "SW" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    > chodzi o zwykłe odszkodowanie zdrowotne.
    > Czyli jesli każdy wyceni szkode na zdrowiu po 100 zł to z trzech zrodel jest
    > to 300 zł.

    Zdrowie jest bezcenne, więc nawet jakby wziął odszkodowanie z dziesięciu źródeł
    i z każdego po 100 000, to będzie to ułamek tego co jest warte zdrowie. W
    przypadku samochodu łatwiej ocenic konkretne straty...

    Pozdrawiam Przemek

  • 7. Data: 2007-08-01 05:38:02
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu SW porozsypywal nastepujace haczki:
    > W związku z powyższym czy może odebrać ubezpieczenie ze wszystkich źródeł
    > czy tylko z jednego (jak przy ubezpieczeniu auta OC)?

    Ubezpieczenia zdrowotne maja to do siebie (zaleta w porownaniu z
    ubezpieczeniami majatkowymi) ze mozna miec wiele polis i w razie 'W' z
    kazdej mozna wziac kase - sprawdzone kiedys empirycznie przez kolege,
    ktory w trakcie studiow mial 3 polisy, z czego dwie w tym samym TU a
    jako ze byl sportowcem i kontuzje zdarzaly mu sie dosc czesto, to
    trzepal z tych ubezpieczen niezla kase. Na tyle mu sie to spodobalo ze
    teraz sam zostal agentem TU.

    --
    badzio

  • 8. Data: 2007-08-01 09:15:56
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Tue, 31 Jul 2007 18:21:21 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > "od paru ubezpieczycieli sobie wezmę", można za to iść siedzieć).
    > O ile mi się dobrze wydaje - zadośćuczynienie może być wzięte

    W przypadku odszkodowania za utracone zdrowie, przepis karny chyba nie
    miałby zastosowania. Bo jak udowodnisz że zdrowie jest warte tyle a tyle
    i że się wzięło więcej?

    p. m.

  • 9. Data: 2007-08-01 09:35:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Aug 2007, mvoicem wrote:

    > W przypadku odszkodowania za utracone zdrowie, przepis karny chyba nie
    > miałby zastosowania.

    Ano zgoda.
    Pytanie, czy to nadal jest "odszkodowanie", czyli "zapłata za szkodę"?
    Przepisy np. o ubezpieczeniu wprost wymieniają "zadośćuczynienie" jako
    możliwy element wypłaty swiadczenia, a przecież nie chodzi o krzywdę
    uczynioną przez ów zakład.
    Patrzę na to tak: wypłata kwoty pokrywającej koszty leczenia, przewozu
    czy ew. pogrzebu ubezpieczonego to odszkodowanie. O ile trzeba
    przedstawić rachunki i to one są podstawą.
    Wypłata kwot, które NIE są związane z pokrywaniem wydatków ma
    charakter zadośćuczynienia. Nawet, jeśli w potocznym rozumieniu
    są "przeznaczone na koszty" - dopóki tych kosztów jednak się
    nie bada (nie trzeba przynieść "kwitków" z kwoptami aby na ich
    podstawie otrzymać świadczenie), to formalnie służą "wynagrodzeniu
    krzywd", a nie "wynagrodzeniu strat"!

    > Bo jak udowodnisz że zdrowie jest warte tyle a tyle

    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2007-08-01 09:52:51
    Od: "MAN" <b...@o...pl>

> [...]
    >
    > W związku z powyższym czy może odebrać ubezpieczenie ze wszystkich źródeł
    > czy tylko z jednego (jak przy ubezpieczeniu auta OC)?

    Może brać z tylu polis NNW ile miała.

    Pzdr
    Man