  • 1. Data: 2004-06-03 06:54:19
    Temat: wycena-wykup mieszkania
    Od: Yvet <y...@k...chip.pl>

    Witam

    Mam kilka pytań dotyczące wyceny mieszkania do wykupu z TBSu.

    Czy rzeczoznawca uwzględnia przeprowadzone remonty przeprowadzone w lokalu?

    Czy ocieplenie budynku ma wpływ na wycenę (pewnie tak :-)?

    Czy mogę się niezgodzić, odwołać na wycenę rzeczoznawcy z urzędu ?

    Pozdrawiam Wszystkich

    PS.: Jestem w trakcie googlowania, ale zależy mi bardzo na czasie wiec
    każda pomocna odpowiedz jest dla mnie cenna.

    --
    "Kobieta stanowi niebezpieczeństwo dla każdego raju." (Paul Claudel)

  • 2. Data: 2004-06-03 08:33:32
    Temat: Re: wycena-wykup mieszkania
    Od: "Adam" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Yvet" <y...@k...chip.pl> napisał w wiadomości

    >Mam kilka pytań dotyczące wyceny mieszkania do wykupu z TBSu.
    >Czy rzeczoznawca uwzględnia przeprowadzone remonty przeprowadzone w lokalu?
    >Czy ocieplenie budynku ma wpływ na wycenę (pewnie tak :-)?

    Uwzględni zarówno stan techniczny samego lokalu jak i budynku, w ktorym on
    się znajduje, tak jak wiele innych rzeczy :)

    >Czy mogę się niezgodzić, odwołać na wycenę rzeczoznawcy z urzędu ?

    Zawsze możesz się niezgodzić i skierować sprawę do komisji odpowiedzialności
    zawodowej.
    Rzeczoznawca nie jest z urzędu - nie będzie pracownikiem tego urzędu. Urząd
    tylko zleci rzeczoznawcy daną wycenę.

    Adam K.

  • 3. Data: 2004-06-03 10:08:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Jun 2004, Yvet wrote:

    >+ Witam
    >+
    >+ Mam kilka pytań dotyczące wyceny mieszkania do wykupu z TBSu.

    Zastrzegam że zetknąłem się tylko z wyceną "komunalnego" :)

    >+ Czy rzeczoznawca uwzględnia przeprowadzone remonty przeprowadzone w lokalu?

    A w którą stronę ??
    Oczywiście jeśli lokal był remontowany przez właściciela to to MA
    wpływ na podwyższenie wartości lokalu.
    Oczywiście jeśli lokal był remontowany przez najemncę to to NIE MA
    wpływu na podwyższenie wartości lokalu, czyli inaczej patrząc - daje
    *obniżkę* wartości wyceny wobec aktualnej wyceny wartości lokalu.
    Ale "własny" remont trzeba udowodnić - ja miałem do czynienia m.in.
    z wymianą okien, ale robioną lege artis: zgoda właściciela, dokumentacja
    fotograficzna (dla Wydziały Architektury oraz zabytkologa i archeologa
    :) z UM !)...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2004-06-03 11:10:53
    Od: Yvet <y...@k...chip.pl>

    Było to pamiętnego dnia 2004-06-03 12:08, wtedy to Gotfryd Smolik news
    oznajmił:

> [...]
    > z wymianą okien, ale robioną lege artis: zgoda właściciela, dokumentacja
    > fotograficzna (dla Wydziały Architektury oraz zabytkologa i archeologa

    Wszystkie faktury dokumentujące remont (a właściwie materiały), posiadam
    ze względu na ulgę remontową, mam nadzieję że takie udokumentowanie
    wystarczy.

    Dzięki za informacje.

    Pozdrawiam
    MarcinT