  • 1. Data: 2003-06-05 21:15:41
    Temat: wycena majątku
    Od: "Madzia" <m...@w...polska.pl>

    Witam serdecznie,
    mam do Was 2 pytania,
    Pierwsze: czy wycena, konkretnie auta ma jakiś okres ważności?
    Samochód nie jest własnością firmy, ani nie spoczywają na nim żadne
    obciązenia finansowe, ot po prostu sobie jest.
    Mam sporządzoną wycenę tego autka przez towarzystwo ubezpieczeniowe, ale nie
    wiem czy jest ona jeszcze coś warta, bo upłynęło jakieś 8 miesiecy od
    tamtego czasu.

    I pytanie drugie - czy w przypadku sporządzania rozdzielności majątkowej
    (małżeńskiej) podział przedmiotów zakupionych we wspólnocie nastąpi tylko na
    podstawie np. sporządzonej listy z szacunkową ich wartością, nadaną przez
    samych małżonków, czy potrzebna jest fachowa wycena poszczególnych
    przedmiotów czy w ogóle nie jest potrzebne podawanie wartości tych
    przedmiotów??

    Z góry serdecznie dziekuję za wszelkie sugestie i odpowiedzi!
    pozdrawiam
    Madzia

  • 2. Data: 2003-06-05 22:31:08
    Temat: Re: wycena majątku
    Od: "Ewcia" <m...@m...pl>

    > mam do Was 2 pytania,

    Sądzę, że najpełniej odpowie CI Xena, ale tak na początek, to:
    > Pierwsze: czy wycena, konkretnie auta ma jakiś okres ważności?
    Często rzeczoznawcy sami piszą, jak długo jest ważna wycena - zobacz czy
    gdzieś nie masz takiej klauzuli.

    > I pytanie drugie - (...)na podstawie np. sporządzonej listy z szacunkową
    ich wartością, nadaną przez
    > samych małżonków,
    z tego, co się orientuję, to jeżeli obie strony są zgodne co do wartości
    przedmiotów, to bez mieszania np. rzeczoznawców możecie ustalić z mężem, że
    domek letniskowy jest wart cztery koty (każdy po 50.000zł).

    miłego wieczoru (hmm... późnego raczej)
    :-)
    ewcia

  • 3. Data: 2003-06-06 08:10:02
    Temat: Odp: wycena majątku
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik Madzia <m...@w...polska.pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:bbobvn$pgl$...@a...news.tpi.pl...

> [...]
    na
    > podstawie np. sporządzonej listy z szacunkową ich wartością, nadaną przez

    wystarczy lista bez wyszczególniania wartosci przedmiotów

    czy potrzebna jest fachowa wycena poszczególnych
    > przedmiotów czy w ogóle nie jest potrzebne podawanie wartości tych
    > przedmiotów??

    nie jest to potrzebne jesli małżonkowie sa zgodni w przypadku sporu sąd może
    powołac biegłych celem oszaczowania majątki a następnie dokonać podziału na
    podst. opinii bieglego ...

    Sandra

  • 4. Data: 2003-06-06 10:02:31
    Od: "Madzia" <m...@w...polska.pl>

    Użytkownik "Ewcia" <m...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Często rzeczoznawcy sami piszą, jak długo jest ważna wycena - zobacz czy
    > gdzieś nie masz takiej klauzuli.

    niestety nic tam nie ma takiego :(

    pozdrawiam
    madzia